Audi Q5: tohle je ona!

I samotné Audi ochotně připouští, že koncept Cross Cabriolet má hodně společného s připravovaným SUV Audi Q5...

Nedíváte se na Audi A3 s plátěnou střechou – koncept Audi Cross Cabriolet quattro vznikl jako předobraz chystaného Audi Q5. Kompaktní SUV zanedlouho vyrazí do boje proti autům jako BMW X3, Land Rover Freelander nebo Volkswagen Tiguan (ten je s Q5 úzce spřízněný i po technické stránce). Na vstup do segmentu malých SUV se navíc připravuje i Mercedes-Benz GLKVolvo XC60, zatímco ze spodní strany bude Audi Q5 muset odrážet útoky luxusních verzí vozu Toyota RAV4.

Audi Cross Cabriolet stojí na nové platformě, kterou používají i modely A5A4. Pohání ho vidlicový šestiválec 3.0 TDI o výkonu 177 kW (240 k) a točivém momentu 500 Nm. Aditivum AdBlue, vstřikované do sběrného potrubí, neutralizuje až 90% oxidu dusného ve výfukových zplodinách. Podle Audi je tento motor „nejčistší“ diesel na světě.

Nejspíše ale nebude z nejtišších – v autě je interkom umožňující obyvatelstvu zadních sedadel komunikovat s těmi vepředu při jízdě se staženou střechou. Pokud je nám známo, většina kabrioletů se bez takové vymoženosti obejde.

Audi Q5 velká fotogalerie

Audi Q5 fotogalerie

Už jsme si zvykli, že mezinápravový diferenciál nových Audi rozděluje točivý moment v poměru 40:60 ve prospěch zadních kol. Osmistupňovou převodovku nebo elektromotory umožňující zvýšit světlost o 40 mm však na žádném sériovém Audi nenajdete.

Řada detailů konceptu Audi Cross Cabriolet je pochopitelně jenom na efekt. Obrovské jednadvacetipalcové ráfky nevypadají, že by byly schopné odolávat nástrahám podzemních garáží a jiných terénních překážek. Troufáme si také tvrdit, že karbon-keramické brzdové kotouče o průměru 380 mm (!) a šestipístkové brzdové třmeny nejsou v autě, které akceleruje z místa na stokilometrovou rychlost za 7,2 s, potřeba.

Interiér navazuje na kabinu konceptu Audi Cross Coupé, který zase navazoval na kabinu konceptu Roadjet. Z toho lze vyvozovat, že nejde o pouhou hříčku designérů. LCD displej ovládacího rozhraní MMI vyjíždí z palubní desky podobně jako v limuzíně A8. I ta však bledne závistí při konfrontaci se čtyřmi držáky nápojů, jež lze vyhřívat nebo naopak chladit.

Audi Cross Cabriolet quattro je mírně větší než BMW X3. Na délku měří 4620 mm (vs. 4569 mm u BMW) a na šířku 1910 (1853) mm, zatímco vzdálenost os přední a zadní nápravy činí 2810 (2795) mm. Při výšce 1630 mm je koncept nižší než 1674 vysoké BMW, ale sériový vůz se oproti kabrioletu určitě vytáhne o pár centimetrů.

Lidé mimo automobilku spatří koncept poprvé naživo dnes, kdy bude představen na právě zahájeném autosalonu v Los Angeles.

autoweb.cz

14.11.2007 2:43

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist