Audi Nanuk Quattro: italský parkúr se změnil v Pána medvědů

Sport Quattro nebude jediným konceptem automobilky Audi ve Frankfurtu. Jednu výstavní plochu bude sdílet společně s crossoverem Nanuk.

Pokud právě teď nedůvěřivě kroutíte hlavou, neděláme si z vás blázny. Po modelu Sport Quattro je Nanuk Quattro skutečně dalším konceptem připraveným pro zítřejší frankfurtský autosalón, přičemž jeho poněkud úsměvné jméno se pochopitelně odvolává na původní význam a nemá nic společného s tím, čím jej obvykle pojíme v naší kotlině.

Nanuk je kromě jiného také inuitský, respektive eskymácký bůh a pán medvědů, což se při pohledu na sílu pohonné jednotky zase nemusí zdát jako nesmysl. Vůz dostal uprostřed umístěný vidlicový desetiválec 5.0 TDI s přímým vstřikováním o tlaku 2500 barů, systémem Audi Valvelift a výkonem až 544 koní a nejvyšším točivým momentem rovných 1000 newtonmetrů dostupných už při 1500 otáčkách za minutu.

Přestože má 4541 mm dlouhý, 1990 mm široký a 1337 mm vysoký koncept s rozvorem 2710 mm kostru vyrobenou z hliníku a vnější panely karoserie sestavené z karbonových kompozitů, není zrovna z nejlehčích. Výrobce uvádí hmotnost „kolem 1900 kg“, ani to však novému Audi nebrání, aby nemohlo být – minimálně v přímce – srovnáváno třeba s Porsche Turbo.

Ingolstadtský stroj je podle oficiálních údajů schopen i díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce S tronic a pohonu všech kol vystřelit z místa na stovku za 3,8 sekundy a rozjet se na 305 km/h. Přestože se nejedná o hybrid, firma uvádí průměrnou spotřebu pouze 7,8 litru na 100 kilometrů, ačkoli v oficiální tiskové zprávě nespecifikuje, jak toho menšího zázraku dosáhla.

Kvůli zlepšení ovladatelnosti dostal Nanuk kromě adaptivního vzduchového pérování „nové generace“ s manuálně stavitelnou světlou výškou v rozsahu mínus 30 a plus 40 milimetrů také řízení s proměnným převodem v kombinaci s aktivním natáčením kol zadní nápravy. V nízkých rychlostech se masivní dvaadvacítky v pneumatikách o rozměru 295/45 R22 natáčejí o devět stupňů proti směru otáčení předních kol s pneu 235/50 R22, naopak při vyšším tempu se můžou natočit o 2,5 stupně ve směru identickém.


Zmiňované balóny a kola jsou společně s karbon-keramickými brzdami zavěšené na dvojitých lichoběžníkových ramenech vpředu i vzadu, přičemž podvozek kromě manuálních povelů naslouchá také svým elektronickým řídicím jednotkám a světlou výšku přizpůsobuje automaticky podle rychlosti a aktuálních podmínek.

Za design Audi Nanuk Quattro je odpovědné italské stylistické centrum Italdesign Giugiaro a pokud máte dojem, že jsou vám tvary auta povědomé, podívejte se na ženevské koncepty Parcour a Parcour Roadster od téhož studia, akorát s motory Lamborghini.

9.9.2013 9:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist