Audi Nanuk Quattro: italský parkúr se změnil v Pána medvědů

Sport Quattro nebude jediným konceptem automobilky Audi ve Frankfurtu. Jednu výstavní plochu bude sdílet společně s crossoverem Nanuk.

Pokud právě teď nedůvěřivě kroutíte hlavou, neděláme si z vás blázny. Po modelu Sport Quattro je Nanuk Quattro skutečně dalším konceptem připraveným pro zítřejší frankfurtský autosalón, přičemž jeho poněkud úsměvné jméno se pochopitelně odvolává na původní význam a nemá nic společného s tím, čím jej obvykle pojíme v naší kotlině.

Nanuk je kromě jiného také inuitský, respektive eskymácký bůh a pán medvědů, což se při pohledu na sílu pohonné jednotky zase nemusí zdát jako nesmysl. Vůz dostal uprostřed umístěný vidlicový desetiválec 5.0 TDI s přímým vstřikováním o tlaku 2500 barů, systémem Audi Valvelift a výkonem až 544 koní a nejvyšším točivým momentem rovných 1000 newtonmetrů dostupných už při 1500 otáčkách za minutu.

Přestože má 4541 mm dlouhý, 1990 mm široký a 1337 mm vysoký koncept s rozvorem 2710 mm kostru vyrobenou z hliníku a vnější panely karoserie sestavené z karbonových kompozitů, není zrovna z nejlehčích. Výrobce uvádí hmotnost „kolem 1900 kg“, ani to však novému Audi nebrání, aby nemohlo být – minimálně v přímce – srovnáváno třeba s Porsche Turbo.

Ingolstadtský stroj je podle oficiálních údajů schopen i díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce S tronic a pohonu všech kol vystřelit z místa na stovku za 3,8 sekundy a rozjet se na 305 km/h. Přestože se nejedná o hybrid, firma uvádí průměrnou spotřebu pouze 7,8 litru na 100 kilometrů, ačkoli v oficiální tiskové zprávě nespecifikuje, jak toho menšího zázraku dosáhla.

Kvůli zlepšení ovladatelnosti dostal Nanuk kromě adaptivního vzduchového pérování „nové generace“ s manuálně stavitelnou světlou výškou v rozsahu mínus 30 a plus 40 milimetrů také řízení s proměnným převodem v kombinaci s aktivním natáčením kol zadní nápravy. V nízkých rychlostech se masivní dvaadvacítky v pneumatikách o rozměru 295/45 R22 natáčejí o devět stupňů proti směru otáčení předních kol s pneu 235/50 R22, naopak při vyšším tempu se můžou natočit o 2,5 stupně ve směru identickém.


Zmiňované balóny a kola jsou společně s karbon-keramickými brzdami zavěšené na dvojitých lichoběžníkových ramenech vpředu i vzadu, přičemž podvozek kromě manuálních povelů naslouchá také svým elektronickým řídicím jednotkám a světlou výšku přizpůsobuje automaticky podle rychlosti a aktuálních podmínek.

Za design Audi Nanuk Quattro je odpovědné italské stylistické centrum Italdesign Giugiaro a pokud máte dojem, že jsou vám tvary auta povědomé, podívejte se na ženevské koncepty Parcour a Parcour Roadster od téhož studia, akorát s motory Lamborghini.

9.9.2013 9:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist