Audi A8 hybrid má motor z Golfu GTI

Stovka za 7,7 sekundy v luxusním sedanu se spotřebou 6,4 l/100 km? Ještě před pár lety neproveditelné, v době hybridů teoreticky ano. Na silnicích příští rok.

Volkswagen kráčí se svými luxusními hybridy stezkou značně odlišnou od té, kterou zvolilo BMW. Zatímco v Mnichově se svými hybridy otevřeně vysmívají zákonodárcům, Audi přistupuje k věci velmi zodpovědně. Přestože jejich nejnovější hybrid oblékl karoserii sedanu A8, pod kapotou ukrývá pouze dvoulitrový motor. Přeplňované jednotce 2.0 TFSI pomáhá elektromotor k celkovým 245 koním a 480 newtonmetrům – podobná čísla nabízí i vážný soupeř ekologické A8, Mercedes-Benz S 250 CDI.

Hybridní A8 slibuje spotřebu pod 6,4 litru na sto kilometrů, přestože toto číslo je podle Audi předběžné. Auto umí jet pouze na elektřinu rychlostí až sto kilometrů v hodině, přestože dojezd není velký – při konstantní šedesátikilometrové rychlosti vydrží baterie asi tři kilometry. Není to mnoho, ale na pohodlné bezemisní popojíždění v zácpě to bude bohatě stačit a hybrid by tak měl skutečně šetřit velká množství paliva.Poměrně vysokou rychlost na elektřinu dosáhne A8 hybrid díky silnému motoru. Elektromotor ve tvaru disku, vložený mezi motor a převodovku a připojený k výstupu z klikové hřídele spojkou, dokáže odevzdat pohonému ústrojí krátkodobě až 54 koní při točivém momentu 210 newtonmetrů. To by bylo dost na bezproblémový pohon menšího auta.

Ani spalovací motor, přestože malý objeme, není slabý. Dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním má turbodmychadlo a díky němu 211 koňských sil. Toto číslo vám možná bude povědomé – stejným výkonem se pyšní Volkswagen Golf GTI. Točivý moment dosahuje slušných 350 newtonmetrů kdekoli mezi 1500 a 4200 otáčkami za minutu.Kombinace dvou kompaktních, přesto relativně silných motorů pomůže A8 hybrid na stovku za velmi slušných 7,7 sekundy. Nejvyšší rychlostí 235 kilometrů v hodině Audi neovládne německé dálnice, ale cílová skupina nejspíš nic takového nežádá.

Slušných výkonů dosahuje auto i díky relativně nízké hmotnosti. Jeho Li-ion baterie váží 36,7 kilogramu a lehý je i elektromotor. Na přesná čísla si budeme muset ještě počkat, tisková zpráva je zatím na informace opatrná – viz třeba slovo předběžná v souvislosti se spotřebou. Testování zjevně ještě neskončilo a inženýři Audi mají čas. Prodej auta začne v první polovině příštího roku, ale vzhledem k datu premiéry A8 hybrid nejspíš uvidíme na stánku značky ve Frankfurtu.

autoweb.cz

25.8.2011 12:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist