Audi A6 Avant 3.0TDI

22 fotografiíAudi A6

Naftový šestiválec, pohon všech kol, velký kufr a znak prémiového výrobce. Je tohle Audi tím nejlepším, co lze právě teď ve třídě pořídit? Asi ano...

Diskuze

9 komentářů

    Franta

    Moje A6 (předchozí generace) má najeto 350 000 km za 5 let, bez jakýchkoli problémů. Zvažuji nákup nové A6 Avant 3.0 TDi. Tak mi ji na dva dni půjčili. Jel jsem z Prahy do Jablunkova a zpět v jednom dni: teplota -15 až – 21 stupňů, sníh a náledí. A pak ještě nějaké popojíždění.
    Průměrná spotřeba do 7 litrů (verva). Jízdní vlastnosti perfektní.
    A nyní ke hmotnosti: oproti minulé verzi je tato výrazně lehčí, zejména na předku (posunutí motoru dozadu) a proto lépe zaáčí, i na sněhu. Problémem je, že prodejci na tyto vozy nabízejí ráfky 245 x 18 i na zimu, což je špatné. Proto vůz na sněhu s odpovídajícími pneu malinko plave. Jezdil jsem s rozměrem 225 x 17 a to je jiná káva.
    A ještě k ceně: procházel jsem si konfigurátor a dělal si \“svoji\“ nabídku. Jsem někde kolem 1,8 milionu Kč. Pokud auto koupím pro firmu (jistě se slavou minimálně 10%, odčtu DPH, tak to není zas tak hrozné. Vím totiž, že auto bude jezdit v pohodě pár let bez nejmenších problémů a najedu opět minimálně 300 000 km. Některé příplatky typu Bang-Olufsen jsou pro mě zbytečné…
    Jenom drobná poznámka: nejezdím po městě typu Praha.

    Pavel

    Tak to jste měl vyloženě štestí na kus, protože právě ve spolehlivosti má Audi velké rezervy a většina vozů bohužel stojí v servise viz. naše firemní Q7 3.0 TDI nebo A6 3.0 TDI 180 kw Quattro a vůbec nejhorší byla A4 3.2 FSI, kde nevydžel rozvodák ani 35 000 km.
    Vše se řeší reklamací, takže nová vozidla spíše stojí v servise než aby sloužila.
    Zase na druhou stanu koncern myslí na servisní střediska viz např. originální plastové vodní pumpy Audi, které toho moc nevydrží, jsou jasným důkazem, dále problémy s elektronikou, čidly atd… Ohledně jizdních vlastností v zimně máte pravdu, na 225/55 R17 je to mnohem lepší, ale i tak je pouze průměr a hmotnost vozidla je velmi znát. Spotřebu evidujeme dle dotankování a ne dle palubního počitače.
    Dle palubního počitače je spotřeba u A6 3.0 TDI Quattro 7,9 ale realně je to 9,5. Dále bych měl výhrady k převodovce S-tronic, nelíbí se nám sladění při projíždkách městem, ani rychlost a plynulost reakce při kickdown. Pokud můžu povnat, tak autamoat od ZF 8 speed je mnohem lepší řešení, ale u Audi A6 se nabízí až s novou verzí TDI 230 kw. Interier je velmi přehledný a povedený, celkově bych auto zařadil do průměru třídy až na tu spolehlivost.

    Vasek

    Líbí se mi-a to teď mluvím obecně, že se najdou i takový, kteří i když mají auto doma tak ho dokážou zkritizovat, což v případě tolika návštěv servisu plně chápu. Palec nahoru 😉

    Franta

    Škoda,že máte špatné zkušenosti s tímto vozem. Já jsem nikdy nemusel být do servisu odtažen,ani tam jet mimo plánované prohlídky po 30 000 km. Ale je logické, že vždy záleží na jednotlivém kusu. Na druhou stranu patří tyto A6 v hodnocení mezi nejlepší ve třídě pokud se týká spolehlivosti.
    Spotřebu bych rád evidoval stejně jako vy podle reálných čísel, ale u půjčeného vozu jsem si nebyl jistý,zda měl u předání plnou. U mé staré A6 je spotřeba (reálná) do 7-litrů.
    Ještě k Vaší zkušenosti s převodovkou S-tronic: při rozjezdu trošku poškubává, to je fakt. Při běžné jízdě není poznat přeřazení, a na půjčeném voze řadila dolů včas a bez problémů. Faktem je,že ZF 8 je lepší a výrazně dražší. V Německu je možné za příplatek ZF8 místo S-tronic koupit také u modelu s 245 PS.
    Měl jsem možnost vyzkoušet i aktuální BMW 530d,i aktuální MB E350 CDI 4matic,i Volvo S80,ale zatím vyhrává A6. Ale jistě můžete mít jiný názor, a můžete být spokojen s jiným vozem.

    Tuvy

    \“…Spotřebu evidujeme dle dotankování a ne dle palubního počitače. Dle palubního počitače je spotřeba u A6 3.0 TDI Quattro 7,9 ale realně je to 9,5…\“ – To chce sledovat zaměstnancům ty mastné fleky od kanystrů v kufru.

    vzteklej pes

    Byl jsem se s novou A6 projet a ačkoli jsem bavorákista, musim uznat, že to s tim sportovnim diferenciálem vzadu jede fakt dobře. Jenom mi na tom vadí takový divný přeelektrizovaný řízení. Jsem ještě zvědavej na Jaguar XF, prej je fakt dobrej.

    Petan

    ono je veřejné tajemství, že spousta zaměstnanců se ve služebním autě chová tak, jak by se ve svém vlastním nikdy nechovala, což se taky může negativně projevit na počtu poruch. nesčetněkrát jsem slyšel i viděl takovéto řidiče co z zimě po vyjetí tomu dali \“plný kotel\“ takže žádné zahřívání, vymetání děr, atd…

    Jazdil som s novou A6, 3,0 tdi, pokojná jazda dodržiaanie rychlostnych limitov = 5,0l/100 km. Rád jazdím rychlejšie bez brzdenia, t.j. dialnica cca 150kmh, spotreba 6,7l , jazdím 2,2 d Toyota avensis, a taka spotreba tam nikdy nebola bohužial toyota má čo robiť. Audi A6 odporúčam , okrem toho ze má slabšie brzdy a menší kufor, ale jazdí parádne.

    Ted

    Ja proste neverim, ze je to napsane uprimne. Bmw je podle me, ale take podle spousty nemeckych testu, topgearu apod. Lepsi auto. Audi na vzduchu v top nalozi navic s el. Diferencialem, kterych treba na Jarove prodali mizive procento je pak treba srovnavat s nalozenym bmw s adaptivnim podvozkem s aktivnimi stabilizatory. Tak by se to snad melo delat, ne?? Jenze na tomto webu je vzdy bmw srovnavano neadekvatne. X5 je srovnavano s kombi a je haneno za to ze nema smysl, naproti tomu napr. range je ikona protoze smysl ma…
    Kdo si mezi audi a bmw vybira, ten by mel obe vyzkouset. Spolehat napr. na el. Diferencial ktery musi preprat cele nastaveni podvozku a vlastnosti torsenu se vam vrati v podobe potrhanych zadnich gum v polovicnim najezdu.jenze to uz se tu nedoctete, protoze tedt prece neni dlouhodoby a redaktor to nemohl vedet. Rovnez v kazdem testu spotreby audi proti bmw prohralo, jenze tam se merila skutecna, ne z oalubniho pocitace. No a kdyz vam pak zacne ve 120000km zrat audi 1l oleje na 1600km, moc vas to taky nepotesi…vse z vlastni zkusenosti, zadne pohadky….

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist