Audi A6 3.0 TDI quattro vs BMW 530d xDrive

39 fotografiíSrovnávací test

Nová řada 5 je stejně ostrá jako ty před ní, jenže na vytříbenost nového soupeře z Ingolstadtu sportovní nadšení nestačí. Tentokrát musí BMW vytáhnout něco navíc.

Diskuze

40 komentářů

    CJo

    Ta A6 je neskutocne krasne auto.

    k.ik

    v autobildu skoncila a6 z nemecke trojky posledni, na novinku celkem neuspech

    Ruppert

    A v Auto Motor und Sport zase první. Záleží asi na redaktorech a na kritériích každé redakce.

    Martin

    Jak je možné, že Audi zastaví ze 100km/h za delší čas, ale na kratší dráze? Není to nějaké divné?

    RedBaron

    BMW již druhou generací \“passatovatí\“ a to mu bohužel ubírá tu léta sbíranou pověst i skutečné vlastnosti něčeho jedinečného. Místo aby se stále profilovalo jako nejsportovnější značka z premiové německé trojky, snaží se být vším a zároveň výrazně ztrácí v tom, v čem byla vždycky velmi dobrá. Nejdřív nám vyhladili samosvorné diferenciály, potom výborné řízení, nastoupily podstatně tupější turbomotory a teď skončilo i pověstně precizní ladění podvozku s vynikající kombinací poslušnosti a pohodlí. Veřejně se mluví o o používání předního náhonu, kam to dojde raději nechci věštit.

    Zisky tyhle věci ale zatím nijak nezohledňují a ve finále to mrzí jen pár skalních fandů téhle značky. Ty ostatní, na které se automobilka přeorientovala, už dnes zajímá především vrtule na kapotě jejich velkotraktoru s písmenem \“X\“ na zádi.

    Bohužel tímto tempem zanedlouho přijde doba, kdy si spousta z nich nastolí otázku: \“Potřebuji ještě jezdit v BMW?\“

    apo

    taky mě to prásklo do očí

    andre

    Článek je dobře napsaný a celkem se dá říci, že i uvěřitelný. Audi skutečně dělá obrovské pokroky, rukopis mateřského VW se zdá býti již jakoby na ústupu, snaha protlačit se je u Audi až zarážející. Jako vlastník BMW to říkám, velmi, velmi nerad.

    zip

    Souhlasím naprosto s tím co říká RedBaron BMW už není co dříve,alespoň co se týká zábavy za volantem.

    rohlik

    jako příznivce BMW to čtu docela nerad ale asi to tak bude navíc Audi vypadá i líp něž BMW hlavně zepředu

    Milan

    Jako bych to napsal sám.

    BMW je pojem, který v defenzivě

    BMW minulé generace, tedy pětka vypadala o dost dravěji a dynamičtěji než ta stávající, nyní jakoby si to vyměnili A6 vypadá skutečně dravě a velmi kvalitně. Nová pětka mi přijde jako předchůdce minulé generace. Audi klobouk dolů. Pláči vrtulkové slzy… nejkrásnější auto u BMW co momentálně je, je stávající BMW 3 coupe, to co nyní produkuje se mi skutečně moc nelíbí.

    HitmanPB

    Len truhlík a Autoweb môže zrovnávať kombi a sedan.
    Chlapcom to nejako neprišlo, že jazdné vlastnosti kombi oproti sedanu budú určite rozdielne.

    dick

    ty jsi taky dement

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Nás to také napadlo, ale udělal jsem si zkusmo pár obrázků a možné to je. Pokud by Audi brzdilo na začátku zpomalování lépe než BMW a v pozdějších fázích hůř, mělo by po dobu brzdění nižší střední rychlost, a tedy by za delší dobu ujelo menší vzdálenost. Je to zvláštní, ale přesně to se muselo stát. Podle záznamů to není poprvé, kdy se nám něco podobného stalo, takže nepůjde o chybu.

    OndraZ

    Velmi, velmi pekne napsany clanek! I kdyz pro fandu a majitele BMW pomerne smutny.

    Bylo 530 vybaveno pneu run-flat? Nechci zpochybnovat prinos pneumatickeho podvozku AUDI k pohodli, ale prave runflaty by mohly byt dalsim zasadnim duvodem tak velkeho rozdilu.

    Pres veskera prohlaseni BMW o tom ze posledni runflaty jiz maji minimalni vliv na komfort se zda ze majitele a odborna verejnost tento nazor stale nesdili…

    Smoother

    netřeba takových slov… něco to o tobě napovídá…
    mj. i to, že Hitman má pravdu.
    Kombi mají ve většině případů jinou /kompromisní/ zadní nápravu, nehledě na výrazně menší tuhost karosérie oproti sedanu.
    Na jízdní vlastnosti to má obrovský vliv. Pokud to zrovna ty necítíš, tak věz, že máš ruky na opratě a prdel na hrnec…

    Bambulka

    No co ja ti viem. Audiny su prekrasne a ked pomaly \“plavu\“ po ceste su aj neskutocne elegantne. Ale nedavno zaparkoval pri mojej E60tke nova 5 a… no… mohol som porovnat… a… ten masivny frnak je uchvatny – takze zatial ma Audi nezlomilo 😀 a nova 5ka, tes sa na mna!

    Jazdne vlastnosti na to, aky som vlastne sofer mi neskutocne vyhovuju, mozno az ten interier. Aj z noveho Volva bolo napriklad citit viac elegancie (ale to je asi subjektivne).

    Webpaja

    Oba vozy mám poměrně slušně najety a úplně se nemůžu ztotožnit s názorem redakce. nejel jsem zatím pětkové kombi a xdrive. každopádně tradiční zadokolka má oproti A6 vyváženější základní řízení, A6 je mrtvá kolem středu.
    Klasický podvozek na pružinách bouchá i bez runflatů více než u BMW, obzvláště na D1 při přejezdu příčných spár. A6 na limitu znervózní a hrne se po čenichu ven, BMW sice projede zatáčkou za horších adhezních podmínek pomaleji, ale i při nerozumném zacházení až do konce jistěji.
    Dále by si páni redaktoři měli nakonfigurovat podobnou výbavu u obou vozů a zjistí, že jen infotainment srovnatelný s BMW vychází tak draze, že se smazává i rádoby výhoda pneumatického podvozku.
    Hodnocení zevnějšku je velmi individuální záležitostí, ale u mě vítězí vrtule, už kvůli tomu, že i základní 17\“ kola nevypadají proti A6 podměrečně (to nemluvím o tom, že až do 204koní A6 vyjíždí na 16\“).

    Jak píši nahoře, záleží na osobních preferencích a úhlu pohledu. Ale u mě stále drží náskok zde druhé BMW.

    pe3k

    Ja som velky fanda BMW fakt velky… riesili sme kupu auta a skoncili sme u AUDI… vela veci sa tu riesi moc teoreticky a len malo ludi bude jazdit na hrane (ked vobec niekto) 50 rocny manazer potrebuje sa v aute citit dobre za kazdych okolnosti… po velkom zvazovanie sme skoncili u AUDI a cena bol tiez argument… ono sa to nezda ale ak si popriplacate par veci tak tie rozdiely su este vacsie… BMW je super ale taka 3-ojka ta je proste najkrajsie BMW… medzi 5-tkou a A6-tkou je to skor pre AUDI..

    Mohu pouze hodnotit Audi 6 3,0 TDI s uváděným automatem, Avant, quattro. Jízdní dojmy opravdu skvělé. Jezdíte-li podle předpisů, nechcete-li si léčit mindráky, tak jízda s tímto autem musí naplnit srdce kohokoliv. I na silnici druhé třídy, kterou znáte se dá jezdit opravdu svižně. Pochopitelně, že řadu zatáček projedete dle vlastního vjemu zcela bezpečně, a na následující rovince není problém atakovat dvoustovku, auto sklidnit a proklást další zatáčku. Je jasné, že se nelze vrhat bezhavě tam, tam nevidíte, ale opravdu velmi rychle ztratíte dojem o rychlosti. Auto bylo cizí společnosti, uživatel sám říkal, že je to jeho druhé služební Audi6 a těžce se s ním bude loučit. Jinak byl překvapen, jak rychle jsem se v něm zabydlel.

    HitmanPB

    Dík, aspoň niekto vie o čom sú jazdné vlastnosti a vnútorný akustický hluk sedanu a kombi.

    P.S. K tomu \“umelcovi\“ pred Tebou sa nemá význam vyjadrovať…

    GPR_08

    Já se tedy také stavím na stranu BMW, prohlédněte si důkladně interiér Audi, není to až taková nálož, jak se píše. Spousta shodných dílů napříč modelovými řadami, stále shodné díly se zbytkem koncernu. Seděl jsem v nové A6 za skoro dva miliony a neměla samostmívací vnitřní zrcátko… Jízdní vlastnosti nemůžu posoudit, ale měli by porovnávat shodné verze, to znamená Audi bez vzduchového podvozku. A co se týče infotainmentu, to je myslím BMW stále o trochu napřed…

    Cor

    No co se týká interieru, tak BMW je mnohem mnohem hezčí, dle mého nazoru… Pokud jsme v 21stoleti jak píse autor tak proč ma AUDI místo řadící Paky nevzhlednou velkou golfovou hůl ? Jinak souhlasím s tím , ze BMW by se mělo drzet toho co dřív – doba tyhle krasavce nicí od nafouklejch předků přes preposilovane řízení a různou nesmyslnou elektroniku…

    markus

    Pracoval jsem 5 let u BMW, dnes jsem u Audi. Což je spíše jen náhoda, ale opravdu lépe bych to nenapsal. Zarytí \“bavoráci\“ někdy ani nesnesou srovnání s dnešními konkurenty, jenže jak tu přesně popisujete zapomínají na to, že čím víc se snaží BMW dělat dokonalejší vozy, nebo spíš auta s širší cílovou skupinou zákazníků, tím více se přibližují konkurenci a tím víc jsou také srovnávané či srovnávatelné a v některých případech, jak zrovna v tomto i překonané. Pokud se dalo někdy mluvit o duši auta, vždy šlo většinou o bmw, ale dnes už se tato duše bohužel zcela vytrácí a pak je tu jednoznačně na místě otázka z konce Vašeho komentáře.
    A k tomu všemu mi přijde zákazník a ptá se, kdy už konečně budou auta řídit sami sebe?!… Až tato doba nastane, tak opravdu nevím co budu dělat! 🙂

    markus

    tak to ste asi museli řídit tak 10 let staré auta..dnešní vozy,hlavně bmw a audi tyto rozdíly v chování u dvou různých verzí karoserie téměř eliminovali..rozhodně se nedá mluvit o obrovském vlivu, jediný citelnější rozdíl je ve větším hluku u kombi. takže v případě vozů z tohoto článku je tento komentář trochu mimo, zvlášť když redaktoři ve většině případů přihlíželi na tuto skutečnost při hodnocení.
    PS: mluvím pouze z vlastní zkušenosti s těmito vozy.

    Slavo

    1.Kazde jedno Audi vyzera rovnako a neda sa rozonat..a tie ich LED svetla vyzera to ako ozdobeny vianocny stromcek,,A uz to pouziva kazda znacka..Nove Xenony od BMW su najkrajsie svetla co som videl..Co sa tyka Nemcov a Bavorov kazdemu je jasne ktore auto je lepsie a povedia ti ze si hadam nechces kupit predrazeny Volkswagen..Audi sa strasne hrabe do premioveho segmentu ale tam vobec nepatri..Uz sa teim ked si kupit novu petku ako mi zas budu vsetky Audiny na dialnici zavadzat a budem ich preblykavat aby uhli s cesty..Uz aby to bolo:)

    Ted

    Vážený autore, nesouhlasím s tvým článkem, srovnáváš sedana s kombíkem a uvádíš zde nepravdivé údaje. Zamysli se nad tím a nepřiváděj lidí v omyl. Zřejmě ti Audi za to zaplatilo.
    Ted

    krystof

    Jednoznačně článek na objednávku. Vychvalování předražený škodovky se čtyřmi kroužky na čumáku se musim až smát.

    Ted

    Vždyť sedan u BMW má úplně jiné parametry, má jinou – menší váhu, lepší zrychlení, lepší decelaraci…
    Autore článku , vstyď se!!!

    Co na to říct.Srovnávat auta která jsou jinak težká a jinak vybavená (podvozek).Takovej blábol.

    piče

    piče

    Miso

    Zdravim,cital som tento clanok a pride mi cudne ze tu vyzdvihujete podvozok aky je dokonale pohodlny a v druhom clanku co tu mate o Audi A6 pisete ze je komfort mizerny.A pritom to je to iste auto.

    kajaky13

    ty si ani na jedno z nich nevyděláš ani za rok, tak neřeš pičoviny a drž raději hubu ty vidláku, jdi si raději umýt holínky

    Martin plaštiak

    Pane je možné,že všechny AUTA jsou…a AUDI A6 je nejlepší,ale BMW není auto.BMW je závislost a a láska a tomu nemůžou konkurovat žadná AUTA.Prostě BMW je úplně jiný svět!!!! Ale tomu asi Vy vůbec nemůžete rozumět.

    kerik

    530xdT má cca 130kg viac ako limusína, naviac má vzduchové odpruženie vzadu, má RUN FLAAT pneu a hlavne som pochopil že testovaný exemplár nemal ADAPTIVE DRIVE. Takže dokonalý test hrušiek z jablkami. Dajte porovnávak toho istého s tým istým a bude to 100%/95% audi vs.A6. PS. Stále mi nie je jasné načo je dobré mať v interiéri AUDI 100 tlačítok – keď v BMW ich stačí na to isté len cca 50. Al asi to vyzerá ako náskok vďaka technike…

    Awe

    Celkom som sa potesil ked kamarat google nasiel porovnanie tychto dvoch aut. Ale presne ako som sa obaval test vobec nepomohol. Stojim pred rozhodnutim – kupit BMW alebo AUDI.
    Vlasnim 5 rocny BMW 530 XD a musim ho vyment (najazdil som na nom cez 250 tis km).
    Keby sa nasiel niekto kto ma vazne realne skusenosti s obomi vozmi tak vopred dakujem za radu.
    Moj „bavorak“ za celu dobu mal iba jedinu zavadu nejaky maly motorcek za 400€. Nikdy ma nenchal v stichu. Proste uzasne auto. S AUDI skusenost nemam ziadnu. Ale chapem, ze doba pokrocila. Ked sa spytam v showroome tak kazdy bude chvalit to svoje. Pochopitelne. 🙂
    Dik za radu.

    Ted

    mam s obema vozy dlouhodobou zkusenost. S obema najezdim cca 40tkm/rok. Mam deti, takze vim, jak se s auty zije. Nyni jsem se rozhodoval zda A6 allroad TDIR, nebo 535d touring. obe jsem vyzkousel, nebot nehodlam verit testum novinaru, kteri vubec netusi, jake to je s tim autem zit dlouhodobe a casto preferuji uplne jine veci nez ja (navic jsou to lide, kterym to auto neni ani urceno a sami ho nikdy vlastnit nebudou).
    1)Jezdim svizne, litam i na motorce, takze si troufam tvrdit, ze jsem narocnejsi ridic.
    2) mne osobne se interier audi okoukal a nevidim na nem nic lepsiho. Spise me zajima ovladani a sedacky. Spickove komfortni sedacky jsou jednoznacne lepsi u BMW. Ovladani i-drive je rovnez daleko intuitivnejsi a navic obsahlejsi a rychlejsi nez u Audi. U BMW diky tlacitkum kolem i-drivu, ktera jsou hmatove odlisena a na jejich umisteni jsem si rychle zvykl se pri ovladani beznych funkci nemusim nikam koukat, vse je poslepu. Dalsi super vec u BMW je 8 programovatelnych tlacitek nad radiem, ktere udelaji presne to, co chcete, navic pri lehkem dotyku se vam na displayi zobrazi ulozene akce.U audi si clovek v Allroadu nejcasteji hraje s nastavenim vysky podvozku, ale to jen v pocatecni fazi, omrzi to velmi rychle. Rada mych znamych, koupila allroad a jezdi dokonce se zasunutym displayem, nebot je irituje a nic duleziteho pry nezobrazuje, ja tak ale nejezdim.
    3) Audio – mam na mysli systemy s normalni cenovkou – tedy BOSE u Audi a HK u Bmw: Bose hraje sice relativne ciste, avsak postrada jakoukoli dynamiku basu. za velmi podobne penize dostanete HK ktere k cistote pridava i neprehlednutelnou rychlost a dynamiku basu (jiz s priplatkem 14 tisic za hifi system(levnejsi varianta) ziskate v BMW basove menice v podlaze pod prednimi sedadly a jiz tato varianta je dle meho nazoru lepsi nez BOSE v Audi) Jsem trochu ulitlej na zvuk, takze si troufam tvrdit, ze to je fakt.
    4)otazka komfortu: to je to nejtezsi na celem srovnani. Allroad je nekomfortnejsi, ze vsech A6, tod vsude priznavany fakt. Dosud jezdim s 530xd na standardnim podvozku bez adaptivnich tlumicu. V primem srovnani jsem vyypozoroval toto: naladeni Audi je tvrdsi, ale pohyby karoserie jsou mensi. Je to zvlastni vec, kazdy naraz v audi je tvrdsi, nicmene auto diky tomu pusobi trochu robustnejsim dojmem. (pro predstavu, podobna vec se da rict o nastaveni podvozku octavii- Octavie je proti A6 samozrejme uskakana, ale je to posun timto smerem.)
    5) otazka jizdnich vlastnosti: ty souviseji s bodem 4. AUDI: robustnostni pocit z audi a charakter odpruzeni zpusobuji, ze jste jakoby pocitove oddelen od deni od koly (o pruzeni stale plati, ze je tvrdsi), limity auta jsou zcela nepruhledne a kdyz je testnete, prichazi vyrazna nedotacivost, pomerne bez varovani. BMW na standardnim podvozku je BMW mekkci, nicmene poskytuje zpetnou vazbu od kol a vite o kazde prejete vetvicce. To si myslim, ze je duvodem, pro rozporuplna hodnoceni srovnani komfortu techto dvou aut… samozrejme, ze prejeti male vetvicky vam nezpusobi ztratu komfortu, ale pouhy fakt, ze o ni v BMW vite a v AUDI ne je mnoha redaktory hodnocen jako horsi komfort… BMW je na limitu velmi predvidatelne a i s X-drivem je, vzdy pripravena v krizi zatocit a smyknou zadkem a ma rychlejsi a ochotnejsi reakce na pohyb volantu. Pro rychlou jizdu na okreskach je prave ta predvidatelnost a zpetna vazba podle me zkusenosti klicova.
    Nemohu vsak v teto souvislosti nezminit zimni provoz. Zatimco prudke reakce a nastaveni podvozku smerem k rychle zmene smeru u BMW je na suche silnici pro me super, jakmile napadne snih, stava se agilita BMW jaksi narocnejsi na ridicske umeni. Cela koncepce pohonu a nastaveni podvozku AUDI dava na snehu (ostatne na silnici je to podobne, jen patrne az na limitu) z auta pocit naproste jistoty az do ztraty adheze.(i tady plati pravidlo, ze ostra nedotacivost prijde temer bez varovani). BMW proste na snehu roztancujete, s audi mate pri tom pocit jako s autobusem. Musim rict, ze za extremnich podminek se v Audi citim daleko bezpecneji, protoze jako ridic jsem pripraven reagovat na pripadny smyk a prudsi reakce BMW a jeho roztancenost me neustale drzi ve strehu. Co se tyce pohonu 4×4 samotneho, nemam vyhrady ani u jednoho jsem nikdy nemel problem.
    Vse vyse uvedene je o standardnim podvozku BMW (vzadu vzduch, vpredu ocel, normalni tlumice) s 535d jsem vyzkousel i podvozek professional s aktivnimi stabilizatory a adaptivnimi tlumici s volbou charakteristiky. A musim rict, ze to je vec (z a bratru 100 tisic), ktera auto zcela promeni a hlavne umozni zvetsit rozsah nastaveni podvozku oproti pouhym adaptivnim tlumicum – jenze to se v zadnem testu, snad krome Topgear.co.uk nedoctete, nebot redaktori jsou lini se o vybavy vice zajimat.
    Audi sice nabizi rezim comfort efficiency a allroad, ale charakter pruzeni je stale stejny.
    6) prevodovka – AUDI: dsg je strasna na popojizdeni (nic, nic, zaber, jinak radi ciste), moc to nechapu, protoze treba u Octavie 2 TDI je DSG bez tohoto problemu.u TDIR je 8st. ZF s hydromenicem (to byl primarne duvod, proc jsem TDIR chtel, protoze tu prevodovku mam v BMW a je super, nicmene u Audi se chova zcela jinak a na vine jsou jednak dlouhe zprevodovani a nesmyslna prodleva pri akcelaraci z mista (1-2 sekundy se proste nic nedeje).
    BMW ZF8 – pro me super prevodovka, kratke nizsi rychlosti a kadence razeni davaji pocit lepsi dynamiky (530xd ma z 0-100 za 5,7, Audi tusim kolem 7)

    Kdyz to shrnu, na dalnici je AUDI klidnejsim a stabilnejsim spolecnikem, mozna je i o kousicek tizsi, ale vzdy tezkopadnejsi. Na okresce vam garantuji, ze Audi k rychle jizde nevyzyva, je tupejsi a pocit autobusu je zde stale, s BMW si uzijete mnohem vice zabavy. Pro me vyhralo BMW, protoze je univerzalnejsi pro me potreby a rychla dynamicka jizda me bavi. Uznavam, ze v Audi by bylo vice vybavy ale takovy rozdil v tom neni a na vine je zejmena onen drahy aktivni podvozek u BMW, ktery ale umoznuje tu univerzalnost (standardni naladeni je jeste komfortnejsi a o volitelne pritvrzeni se staraji zejmena tlumice a aktivni stabilizatory s vyrovnavanim naklonu). Z vybavy bych jeste doporucil head-up display, vykaslat se na adaptivni tempomat (vzy jsem ho chtel, ale velmi rychle me to omrzelo) bezklicovy vstup je super, sedacky urcite ne zakladni, sport staci, komfort – pokud nastaveni horniho zalomeni operaku ulevi Vasim zadum na dlouhych cestach (ne kazdy to potrebuje a pak neni duvod priplacet). Obe kombi bych vzal s panoramatickou strechou – auto je pocitove o tridu vys a oceni to i deti vzadu. Jinak jsou to opravdu obe super auta, jen konkretne moje preference smeruji k BMW a to me Audi lakalo vybavou… 🙂

    Maf

    Hmm , tak to ses fakt frajer,nekoho vyblikavat na nasich dalnicich.. kolik planujes jet..
    to je fakt uplne mimo.. asi mas k dispozici mnohemvicbodu nez my ostatni..
    zrejmes nepochopil ze tenhle clanek neni vo nejakym vyblikani..
    fakt komik… 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist