Audi A6 (1997 – 2005)

9 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Druhá generace Audi A6 láká zdařilými tvary karoserie do dnes. Zájem o vůz mají ale i zloději, což rozhodně není dobrá zpráva. Ke kladům nepatří ani choulostivá přední náprava automobilů vyrobených před modernizací.

Diskuze

25 komentářů

    RedBaron

    Je s podivem, že článek nezmiňuje problémy motoru 2.5 TDI jako je například vydírání vaček už dřív než při 200 tisících km. Je to konstrukční závada a téměř jistota, že se bude muset hořejšek motoru udělat, proto taky ty motory nikdo nechce.

    Michal

    Vydieranie vačiek je sposobené stavom hydraulických zdvíhatiek a tie sa zničia pri nedodržanej údržbe… Verzie 120KW s kódmi motorv Bxx ako aj niektoré 132 KW s Bxx maju uloženie vačiek a vahadiel prostredníctvom kladky… Tieto strašné fámi a mýty vznikaju vtedy ked 90% ludí dovezie 7 a viac ročne auto z nemecka čo má nalietaných minimálne 400 tis, je stočené na tradičných 180 tis udržba nebola robená x rokov a potom sa to samozrejme vysype všetko.. Som majitelom 2.5 TDi a zatial bez problému a tak isto mám znamych čo maju cez 250tis a robia údržbu a zatial bez poruch…

    kubajz

    dření vaček je komplexní problém i s hydroštely, které se musí měnit.
    Problém je LongLife a výměna oleje po 30 000km, kdy už nemá dostatečné mazací schopnosti a způsobuje zadření vaček.
    Pak se problém dále prohlubuje sadou filtrů v odvětrání, které tady v čechách málo kdo vyměňuje,filtry se ucpávaj, olej to tlačí všudy, kudy to jen jde a samozřejmě mazání vaček a hyder nemá dostatečný tlak.

    zhrado

    Sila, že na to aká je A6 šmejd tak sa o nej nič poriadne nepíše. Okrem toho, že odchádzajú vačky tak odchádzajú turbá, ovládanie turba, vstrekovacie čerpadlá, predná náprava a o automatických prevodovkách ani nevravím :)… Zvuk to má ozaj ako traktor, žere to fajne, smrdí to a dymí to. Proste \“fajn\“ motor ten 2,5tdi 110kw :))

    Mira

    Já mám zkušenost a allroadem, koupený nový, servisovaný v audi co 15tis. km, ve 220 tis. km vysypaný motor kvůli vačkám. O vzduchovém pérování ani nemluvím, protože to je specifikum allroada a o tom tu není řeč…

    no ja

    vtipne ale pravdive 😀

    To snad nemyslí vážně! V článku o ojetinách se nezmínit o vačkžroutovi :/ A vůbec se nejedná jenom o 110kW verzi. Dokonce i motor s rolnama na vahadlech údajně dokáže naházet vahadla do vany. A i kdyby ne tak tam pořád zůstává to fajnový čerpadlo. 2.5 V6 TDI bývá označován jako největší průser VW group za posledních 10 let a v článku o tom neni ani slovo. To se všichni obávají hněvu soudruhů od čtyř kruhů?

    yeretnom

    Když mám servisovat cokoliv s 2.5TDI, vždy se \“moc těším\“. Ten motor vždycky blemtá olej snad odevšad. To asi něco svědčí o kvalitě výroby a asi i konstrukci tohoto zmetku. Jezdit s manuálem vyžaduje velký cvik, aby se člověk trefil do setrvačnosti a naopak turbodíry tohoto motoru – velmi to připomíná spojkové cvičení s 2,5 TDS od BMW, kdy pod 2000 otáček ten motor nejenže nejede, ale má snad tendenci úplně zdechnout. Tyto agregáty jsou pro řidiče utrpením finančním i jízdním, nechápu tu slepou věrnost českých kupujících.
    Také se chci zasmát tvrzení o spolehlivých převodovkách – agregát Multitronic (řetězový variátor) patří mezi nejhorší krámy, vysypat se dokáže už kolem 100tkm a je prakticky neopravitelný.

    Ivo

    Mám A6 v 1,9 TDi 81kW, 2001, a jsem nadmíru spokojenej, vzal jsem ho z Belgie už jako ojetinu, dneska 231000km poctivejch a vůbec žádnej problém -spolehlivý, min.náklady na údržbu, a co je hlavní: super spotřeba, jezdím do 4,7lit./100km. Házet všechny auta do jednoho pytle nejde- zrovna v této motorizaci poměr cena/provoz/poruchovost je suprová. O průseru motorů 2,5 v A6 nemluvím, je to stará pravda.
    Mám ještě A6 2,7biturbo Allroada v automatu, 4×4, 2001, a taky zatím v poho – mám nalítáno 179000km, bez větší investice do oprav, jen běžné provozní náklady; jen ta spotřeba – ale i tak jezdím za cca 10,6lit./100km¨, tož jde to na to co to je.
    Ruku na srdce, každý výrobce aut, takřka v každý modelový řadě má nějakého kostlivce ve skříni, no zrovna u A6je to motorizace 2,5TDi, to ale neznamená že ostatní verze jsou stejné…

    Karlos

    A6 znam z uzivatelskeho hlediska celkem dobre, momentalne mam kombi 1999 1.9 tdi 81 kW, manual. Tato motorizace s timto motorem je totalni ideal. Muj vuz ma najeto pres overenych 300 000 km a porad slape.
    Urcite ale souhlasim s autorama predeslych komentaru, 2,5 tdi je urcite spatna volba a spolu s multitronicem hotova pohroma. V multitronic prevodovkach odchazeji ridici jednotky a ani mechanicky na tom nejsou nejlip…
    A6 C5 je povedene auto, ale opravdu zalezi na vzolenem modelu a prevodovce….

    Nulda

    Vlastním Allroada 2,5 TDI 120 kW r.v. 2004 najeto poctivých 388.000 km, od začátku plný servis Audi, dodnes bez jediného co se motoru týče (ano, olej měnen nikoliv každých 30tis. ale pravidelně po 15tis.). Je mi líto, ale já na tohle auto nedám dopustit. Stačí jen poctivě servisovat a ne jen jezdit dokud se něco neposere.

    Honza

    dobry den chtel bych se zeptat na tom jak jsou na tom tyhle motory a V6 2,4i 121kw

    soptík

    Nevěřte všemu co píší novináři. Odsoudit A6 a motor 2,5 tdi V6 je strašně jednoduché pro clověka, který nemá možnost srovnat 1,9 čtyřválec a V6 132 kw. Já měl 2,5 110 kw, pak 1,9 TDi 96 kw a ted 2,5 V6 132 kw. A je to nejlepší motorizace pro A6, tichá /opak než píše autor článku/, kultivovaná, pružná jednotka, pokud se o ní dobře staráte. 1,9 je naopak dunivá, hlučná a hřmotná, vůz je sice obratnější ale daní je vysoká !! hlučnost 1,9 ky. A 1,9 mi brala 8,5-9 l/100 km a 2,5 jezdím za 79 – 8,6 podle stylu jízdy. Sami napřed vyzkoušejte. No a pokud nemáte na kvalitní olej a udržbu kupte si 1,2 HTP a nepište tady blafy o vydřenejch vačkách… soptík

    he, vacky se zcela opravnene vydrou, pokud nemenite pravidelne olej a nechate si udelat rozvody od dementu s fixkama!! videl jsem vacky najeto 400k a byly puvodni a v luxusnim stavu, videl jsem i vacky v pici za 200k. Je to pouze demence majitelu motoru 2.5TDI

    Voleský Miroslav

    Mám Audi A6 2.5 tdi automatická převodovka rok 1999 měsíc11 Mám prozbu,při rozjezdu automat řadí a škube pak při jízdě je vše OK ptám se,nemusí to být převodovkou a nebo co mi poradíte.Díky

    dopita

    Nevi někdo o budikach na audi A6 2,4i 121kw kod budiku 4B0920900D dekuji za nabidky

    ladis

    Nejlepší jsou pisálci, co píši že motory 2,5TDi jsou šrot. Jednou se setkali s autem co mělo po motoru a již jsou všechny motory na nic..(mimochodem, „profici“ ze servisů, co zde prudí proti 2,5TDi by měli být rádi, že si je kupujeme, budou mít více práce a více vydělají. A oto přece v servisu jde, ne?). Stačí se podívat na podvodníky, co sem vozí auta z ciziny, stočí tachometr a pak se lidi diví proč jim odejde motor po 200tis, ale ve skutečnosti má i 500-600tis.
    Nikdo si v Německu nekupoval novou A6 aby mu stála v garáži, ale aby jezdila a když někdo koupí dovezenou A6 z roku 1999 a má najeto 180 tis, nebude to na 100% pravda. Skutečnost bude někde kolem 500tis.
    Já mám A6 z roku 1999, 2,5TDi 110KW a nemohu si stěžovat. Mám ji cca rok a nemám žádný problém. Na motoru je natočeno 520tis a stále jede bez problémů. Je sice pravda, že studený je trochu hlučnější, ale jak se zahřeje je to tahoun. Ten zmiňovaný turboefekt není zase až tak strašný, jenom je potřeba si na něj zvyknout… Pokud se o motor staralo od začátku zodpovědně, neměnil se olej podle doporučení po 30tis, ale po 15tis a nesedělo za volantem hova.., je to držák jako každý jiný diesel.
    Měli jsme ve firmě Škodu Fabii 1,9 TDI z 2004 a turbo odešlo po 230tis, následně čerpadlo ve 300tis.
    Takže z mé strany, nedám na A6 v TDi dopustit.

    Karel

    Mám A6, r.v.2000, 2,5 kW, koupeno nové. Nyní 303 t.km.
    Přední náprava dělána poprvé ve 260 t.km.
    Motor kompletně původní, turbo začelo pískat a asi brzo půjde ven. (má nárok).
    Opravována pouze řídící jednotka klimatizace, jinak drobnosti do 3 tis. a klasický spotřební materiál.
    Mám obavu že další auto s tak jednoduchým a levným servisem už nebude.

    Martin

    spousta zajímavích komentářů, nicmeně ne všecky jsou na místě, možná by se to chtělo zamyslet nad tím co kupujete, limuzínu trošku luxusní kterou si kupují lidé co musí jezdit, koupí na 3roky a po splacení hned prodá a koupí další, většínou těch 180 000km najedou za tři roky pak to putuje do rodiny vesměs kde se ohřeje 6let a to najede dalších 150 000km pak se šoupne na protiučet do bazaru kde ho navoní vyleští opraví jen to opravdu nutné dosti neodborně a co nejlevněji uprvijou km na krásných 180 000km.Lidi se pak strašně diví že to klekne v údajných 200 000km. Ověřený vzorec v čr. A uplně me vytácí keci volů co maj naprosto jisto že se to kazí páč je to šmejd, ovšem průser je že ti samozvaní odborníci ani s nafťákem jezdit neumí, sedne v zimě do studenýho a hned točí do plnéch a dať mu, pok po stíhací jízdě dojede a hned zdechne….. Přesně toto je 90% příčin těchto drahých závad, koupí si auto na machrování aniž by věděl jak s tím má jezdit.. A pak zde píšou taková hovna. A další věc je komu dá auto opravit, Nějakýmu šmudlovi v dílničce co ví něco o felckách a hurá na audi, Jakože opraví a ejhjle, Nebo vychcánkom co okrádaj keho vidí. Problémi z vačkama a hydrama može potkat naprosto každé auto jak naftu tak benzín. A světe divse většinou díky stylu jizdy určitých jedinců. Další věc co všeci melou je výkon, myslíte si že na tak velké a těžké auto je 110kw pomalu proudové motor?? Je to na pohodlnou jízdu ne na závody.. Já mám krom Audi a6 110kw ještě Volvo V40 T4 147kw v benzínu s turbem, jízda fajn předjíždění dobré ale 200koní taky nic moc. Největší bolest 2.5 tdi od audi je v tem že si to koupí vůl co chce předjet všude a vše co vidí nehledě nato jestli je auto v provozních teplotách a myslí si že 110kw ho vznese do vzduchu a bude lítat, pak si sami znicí motor a začnou moudře hovořit o kvalitě a špatném provedení. Tento vůz je laděn na pohodlnou plynulou příjemnou jízdu, pak slouží, ne na blbečky co chcou závodit s nafťákem………….

    Martin

    A ještě ohledné té velké bolesti s přední nápravou, takzvaně strašně drahé, je na jedné straně 5ramen plus řízení a stabilizátor, schválně si chtráci spočítejte kolik vyjde udělat kompletně generálku předná nápravě ne jakémkoli voze. Omoc levnější to není. Plus by ste měli brát v potas stavc cest v čr, jezdím po evropě a za to co platíme na poplatcích dalnic a silnic máme opravdu strašné cesty. vyměníte komplet nápravu a při nějakém zacházení, nevymetání všech děr patníků a přiměřené rychlosti stavu vozovky vám naprava pár let vydrží. Problém je v tom že čech si myslí že kdyš mu něco klepne v nápravě vymění čep atd za pár kaček a je vše ok. Občas dosti kulím zrak nato s jakým autem a jakýma vůlem v napravách dokážou přijet že chcou stk. Vzhledem k naším cestám se není čemu divit že podvozek nevydrží. To by mělo být ale důvodem útočit na lidi co zodpovídají za stav silnic a ne na zahraniční automobilku co ladí vůz dle svích podmínek a né polňaček naší krásné ČR.

    Leo

    Dobrý deň, mám audi a6 avant 1.9 TDI 96 KW s aut. Prevodovkou Multitronic. A chcem sa spýtať, pretože mám taký problém, že pri jazde (normálna rýchlosť) mi to zaradí neutrál a auto sa už nepohne a treba ho odtiahnuť. Prosím poraďte mi.

    Marty

    Vážení přátelé a milovníci Audin,

    po přečtení všech komentářů ať pozitivních či negativních jsem se rozhodl přihodit polínko zkušeností s těmito motory v A-šestkách i já. Spousta z Vás má v některých směrech a komentářích pravdu, ale to ostatní jsou jen sračky ……..Takže půjdeme oddělit semeno od plev ….

    Předem mého komentáře jen zmíním to, že vzhledem k tomu že mi bude skoro padesát tak už nepatřím do kategorie puberťáků co si za poslední peníze nebo dokonce na splátky pořídí svoje možná první vytoužené auto, na kterém si začnou testovat své řidičské dovednosti, které dají všem na obdiv na každé křižovatce, když padne zelená ……samozřejmě s kočičkou na vedlejším sedadle. Ve finále jsou pak rádi, že mají na splátky a tak o pořádném servisu nemůže být ani řeč. Takže jen jezdí a když se něco posere tak se jen diví a opravu realizují co nejlaciněji u Franty ( nic proti Františkům, ti za to nemohou ) v garáži. Jasné je, že tyto auta mají už dávno za zenitem a tak se dá k jejich narůstajícímu stáří jejich poruchovost předpokládat, ale to Vás potká více či méně i u ostatních aut jiných značek.
    Takže k věci :
    Asi jako jeden z mála z Vás můžu napsat komentář se zkušeností s těmito auty od začátku jejich provozu, kdy na tachometru svítily téměř samé nuly. V roce 2002 jsme do naší firmy kupovali dvanáct Á -šestek a to 7x 1,9TDi a 5x 2.5TDi. Hlavní řeč tu je samozřejmě o dva-a-půlkách, kterou jsem měl i já jako jedinej z těch pěti ve verzi Quattro a Tiptronic.

    Takže když srovnám auta jako nová, tak musím napsat, že samozřejmě kultivovanost šestiválce je proti jedna-devítce úplně na jiné úrovni. Tah, síla a tichost motoru za každých okolností …..prostě jízda, která Vás baví…………samozřejmě ale se spotřebou kolem deseti litrů po Praze a kdo píše osum, tak buď kecá, nebo jezdí jen po vesnicích. Samozřejmě když tu dva-a-půlku přišlápnete tak se dostanete bez problému na dvanáct litrů a víc. Hodně samozřejmě taky záleží, jak široký máte gumy, jest-li to je čtyřkolka a taky jest-li jezdíte se zapnutou klimatizací ….to vše v součtu posune Vaší spotřebu nahoru. Kdo chce ušetřit na spotřebě tak raději sáhne po jedna-devítce v manuálu, která je proti dva-a-půlce vyzkoušená a vesměs i spolehlivá. S tou se dá jezdit i po té Praze kolem šesti až sedmi litrů. O těchto jedna-devítkách nemá ani cenu se moc rozepisovat, protože se opravdu jedná více-méně o spolehlivá auta pro svoji jednoduchost. Na všech sedmi autech kolegové najeli cca asi 350tis a jedinou nečekanou závadou byly kompresory od klimatizace, které odešli hned během prvních 50-tisících kilometrech. Ty samozřejmě Audi vyměnila celoplošně v rámci garance, jako třeba závadu světel. Jinak jen oleje, rozvody, destičky ………..no prostě spotřební materiál úměrný k opotřebování vozu. To můžou však majitelé dva-a-půlek jen tiše závidět. Hlavní zradou jsou již několikrát proklínané vačky. Byť jsme jezdili pravidelně do servisu, tak v rozpětí 130 až 180 vás výměna vaček nemine. V autorizovaném servisu pak tato sranda vyjde na 60 tis Kč ( což z dnešního pohledu je totální nesmysl, když je to pomalu cena celého ojetého auta ). Já jsem jí prodělal v těch 180 tis km u Audi Exner ale ve 280 tis km už byly opět zralé na výměnu. V těch 280 tis mi totiž odešel i Tiptronic, kterej má sice doživotní náplň, jak uvádí výrobce, ale každej dobrej mechanik Vám řekne, že olej a filtry do automatu se musí měnit nejpozději jako rozvody……a pozor !!! jen tak někde to neumí, dost často se Vám i stane, že to zkurvěj a pak si půjdete koupit převodovku z vrakárny ….možná ještě horší , než jste tam sami měli. Jinak ty vačky mají jednoznačnou příčinu ……špatné mazání, zejména za studena, kvůli ztrátě tlaku oleje ve špatně navržených kanálech mazání k vačkám a to samozřejmě v kombinaci s totální nesmyslem v podobě olejů Long life. Což byl jen reklamní trik výrobce aby tak už z výroby měl naprogramování stárnutí vozu. Ti z Vás, kteří tomu rozumí tak mi jistě dají za pravdu. Výrobce nepotřebuje vyrábět auta, které najedou milión km ……co by pak prodávali ? ……co by pak servisovali ? ……..čistej byznys, jen když si představíte co stojí originální díly. Pozor taky na turba, která taky můžou odejít ……a když se Vám to stane, tak musíte vyměnit vše komplet, včetně intercooleru ve kterém se můžou zachytit mikročástice, které Vám pak následně po xxx km zničí další turbo. To Vám ale taky v servisu neřeknou ……a taky proč. Takže pozor na vačky, turba a aut.převodovky ……je to hlavně o těch výměnách olejů klasicky po 15 tis km …….když to dodržíte, nebudete kupovat náhradní díly z druho-výroby a budete mít štěstí na dobrej kus a automechanika…..tak budete mít prima auto s kterým těch 500 tis km určitě najedete bez problémů. Můžou se samozřejmě k tomu vyskytnout i drobnější opravy, jako zámek dveří, naklápění a světelnost xenonů …..a nebo Vám budou vadit takový kraviny jako mě a to oloupaná tlačítka na palubní desce …….což musel zase vymyslet nějakej vůl v konstrukci, nová technologie, možná o něco levnější …..ale stejnak to nechápu, u těch starších verzí to bylo bez problému, tak proč to měnili …..O ostatních dílech jako náprava atd. nemá cenu psát …je to spotřební záležitost
    Závěr ať si udělá každý sám, nejsem žádnej chytrák jako někteří mí kolegové, ale mám jen zkušenosti o kterých jsem Vám tu chtěl napsat. Dva-a-půlka je sice nejprůserovější motor, kterej Audi vyrobila a za který se určitě stydí ( pod sloganem AUDI – NÁSKOK DÍKY TECHNICE ….hahaha …za to bych je ….) , ale když se budete o ní strat jak vlastní manželku ( která má taky pěknou spotřebu ) tak Vám svojí službu odvede spíše pod sloganem ….

    Když jí miluješ, tak není co řešit …..

    superLt

    Vacky jsou problem i u slavne 132kw ale je to podle konkretniho kusu a jak se majitel k autu choval .Ja mam 110 verzi najeto 360 na puvodni vacky turboefekt minimalni a spokojenost jinak za me byc doporucil 120kw protoze ta ma na rozdil od 110 a 132 vyresene vacky a mazani a vykonostne nevidim mezi 120 a 132kw rozdil jedou uplne stejne svizne

    Marcel

    Hledám servis na audi a6 120kw okolo chomutova

    Martin

    Zdravím můžete mi někdo poradit z jakého auta je toto řídící jednotka motoru přesně.
    Děkuji Martin
    AB1 907 401 A
    0 281 010 095

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist