Audi A5 Cabriolet (od 2009)

Kdo by v letních dnech netoužil po kabrioletu a navíc prémiové značky jako je Audi? Že přesně takový vůz hledáte? A víte co na něm prověřit?

RADOSTI
Pocit svobody plynoucí z jízdy s otevřeným nebem nad hlavou, velice úsporné turbodiesely TDI, image značky, naprosto precizní dílenské zpracování, interiérové materiály vysoké kvality a s výbornou povrchovou úpravou, řada živých pohonných jednotek.

STAROSTI
Vyšší ceny značkového servisu a některých dílů, enormní zájem zlodějů o automobily značky Audi, plátěná střecha se může stát snadným cílem závistivců, omezená nabídka ojetin na trhu, nemalé ceny ojetých vozidel, málo místa na zadních sedadlech.

K létu patří kabriolet a není divu, že po něm právě v období slunných dnů řada řidičů zatouží. Ti šťastnější si jej pak pořídí a někteří z nich rovnou prémiové značky. K té patří i Audi se svým A5 Cabrio, které spatřilo světlo světa v roce 2009.

Vůz odvozený od o dva roky dříve uvedeného modelu A5 ihned zaujal řadu motoristů, avšak ne každý si jej mohl dovolit. I nyní na trhu s ojetými automobily patří k těm dražším vozidlům. Mnohdy ale nemá za sebou velké porce kilometrů a zpravidla se jedná o garážované vozy.


Elegantní a současně sportovně střižená karoserie dokáže upoutat oko snad každého a chválen bývá také čtyřmístný interiér. Zde totiž najdeme precizně slícované kvalitní plasty s výbornou povrchovou úpravou i další kvalitní materiály.

Velké plus představují skutečně pohodlná přední sedadla, avšak na těch zadních mnoho komfortu nenajdete. Navíc je zde i málo místa pro nohy. Zavazadelník kabrioletu nabídne na danou karosářskou verzi solidní objem 320 litrů.

Podvozek vozu zajišťuje velmi dobrý jízdní komfort, současně ale není příliš měkký. V zatáčkách si můžete všimnout jisté nedotáčivosti a řízení postrádá zpětnou vazbu. Proto bude vůz vyhovovat spíše vyznavačům klidnější jízdy s větrem ve vlasech, než závodivým řidičům.

Nabídka motorizací je skutečně pestrá a zahrnuje i turbodiesely. Velice oblíbené jsou benzinové motory 1.8 TFSI a 2.0 TFSI, stejně jako turbodiesely 2.0 TDI. Ty co hledají jak výkon, tak úsporný provoz, zase zaujmou šestiválcové turbodiesely.

Vyznavači rychlé jízdy nehledící na spotřebu, pak budou jistě hledat sportovněji střižená provedení S5 Cabriolet a RS5 Cabriolet. Těch je ale opravdu málo. První z nich má pod kapotou přeplňovaný zážehový šestiválec o objemu tři litry a výkonu 245 kW, druhou z rychlých variant pohání osmiválec o objemu 4,2 litru a výkonu 331 kW. Obě tyto verze mají pohon všech kol.

Na trhu naleznete Audi A5 Cabriolet s manuální převodovkou i s dvouspojkovou samočinnou převodovkou. „Dvouspojkové převodovky podléhají opotřebení. Proto pokud se pro vůz s tímto řazením rozhodnete, určitě prověřte jeho bezchybnou funkčnost,“ upozorňuje Tomáš Svoboda, ředitel služeb Auto ESA. Oprava dvouspojkové převodovky přitom není zrovna laciná.

Před koupí vozu také důkladně zkontrolujte veškerou elektrickou výbavu včetně ovládání střechy. Pozornosti by samozřejmě neměla uniknout ani střecha samotná. Sice jde o mladou ojetinu a potíže se střechou se jí zatím vyhýbají, přesto mechanické poškození vyloučit nelze.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

„U některých ojetých vozidel se můžete setkat s vůlemi na přední nápravě. Než začnete s automobilem jezdit, zkontrolujte také opotřebení brzdových destiček,“ radí zástupce Auto ESA a pokračuje: „Třecí segmenty brzd zde mají dobrou životnost, ale tento model někdy vlastní řidiči jezdící stylem brzda-plyn, což se samozřejmě na opotřebení projevuje.“

U zážehových motorizací 1.8 TFSI občas zlobí cívky, ale známé jsou i vážnější závady a ani dvoulitry TFSI v tomto směru nejsou zcela ideální. Turbodiesely obecně mohou trápit vadné vstřikovače a při vysokém kilometrovém proběhu nelze vyloučit ani problém s turbem, což platí zejména pro dvoulitrové čtyřválce TDI.

Zástupce Auto ESA upozorňuje ještě na jeden problém týkající se moderních naftových motorů: „Pozor si dejte na stav filtru pevných částic. Pokud regeneruje příliš často, je již na konci životnosti a výměna nepatří k nejlevnějším servisním úkonům.“ Citelně lze ušetřit, pokud zákrok neprovádí značkový servis, který si účtuje vysokou cenu už za samotný díl a k tomu navíc přibude ještě práce. Přitom filtr pevných částic pro 2.0 TDI lze pořídit i přes jiného dodavatele a pak může být cena mnohem příznivější (například pro 2.0 TDI od 14 500 Kč, zdroj www.kvalitnidily.cz).

Dříve trápila vozidla s filtrem pevných částic i vadná čidla výfukových plynů. Jejich spolehlivost se ale výrazně zlepšila s tak je dnes tento problém spíše výjimkou. Při výběru ojetého vozidla nepodceňte jeho historii. Automobily Audi se hodně kradou a nikdo určitě nechce pořídit odcizený automobil s padělanými identifikátory. Ty se dnes přitom falšují tak, že laik prakticky nemá šanci poznat, že něco není jak má. Proto lze jen doporučit pořizování dražších vozů u větších prodejců, kteří poskytují záruky na původ automobilu.

Ve zpětném zrcátku
2009 – uvedení kabriletu Audi A5 na trh s přeplňovanými zážehovými čtyřválci 1.8 TFSI/118 kW, 2.0 TFSI/132 a 155 kW, se šestiválcem 3.2 FSI V6/195 kW, s přepňovaným šestiválcem 3.0 TFSI/245 kW ve verzi S5 a se čtyřválcovými turbodiesely 2.0 TDI/120 a 125 kW, šestiválcovými turbodiesely 2.7 TDI/120 a 140 kW a 3.0 TDI/176 kW.
2011 – facelift modelové řady, nově motor 1.8 TFSI o výkonu 125 kW, nový přeplňovaný šestiválec 3.0 TFSI/200 kW, nově turbodiesel 2.0 TDI o výkonech 105 a 130 kW, nově šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI o výkonech 150 a 180 kW.
2012 – nově motor 2.0 TFSI/162 kW.
2013 – uvedená ostrá verze RS5 Cabriolet s osmiválcem 4.2 FSI/331 kW, nově zvýšen výkon motoru 2.0 TFSI ze 162 na 165 kW, nově 2.0 TDI o výkonu 110 a 140 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérový test společnosti Euro NCAP Audi A5 Cabriolet ani klasické provedení Audi A5 nikdy neabsolvovalo.

7.8.2015 11:49| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist