Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro 272 k (2016)

40 fotografiíAudi A4

Jaké je nové Audi A4 Avant ve vrcholné naftové specifikaci s třílitrovým šestiválcem, pohonem všech kol, automatickou převodovkou a paketem S line? Jedním slovem senzační! Tedy až na jednu malou drobnost...

Diskuze

12 komentářů

    TiaS

    Když vezmu v potaz, že auto klasicky alá Audi nejede zrovna zábavně, a stává se více prostředkem dopravy z bodu A do bodu B, tak si nemůžu nechat poznámku, že kdo si koupí Audi A4 za 2,1 milionu, potřebuje opravdu zlatou pamětní desku v Ingolstadtu (taky jich bude hodně málo). Když už nutně potřebuji dieselový kombík v této cenové relaci napadá mě z hlavy třeba Alpina D3 biturbo která vyjde v plné palbě na stejný peníz, akorát nabízí o parník lepší motor, řízení, brzdy, převodovku, exkluzivitu, no prostě všechno, nebo je to mimochodem cena i slušně vybaveného o třídu většího E500 od mercedesu s 8 válcovým benzínem o 410 koních. Tohle je absolutně nekoupitelná věc, vhodná akorát na napsání testu na web. Ruku na srdce, kdo z vás by si při 2,1 milionech na auto nešel spíše pro Porsche, Jaguar, různé M3 atd, vlastně pro cokoliv jiného než přeobyčejnou Audi A4 s dieselem.

    Hugo Kottás, Autoweb.cz

    Dobrý den, díky za reakci. Naprosto vás chápu, nicméně je třeba počítat s tím, že na světě existují lidé (a je jich drtivá většina), pro které je zábavnost naprosto nedůležitá vlastnost, proto přístup „Za 2,1 mega bych si koupil radši 911“ je mimo. Osobně bych si za 2,1 koupil také raději lehce ojetou 911 a za zbytek cisternu benzínu a vypelichanou Octavii jako daily, ale kolik takových lidí skutečně je? Osobně řešit jediné auto do rodiny, asi bych sáhl spíš po BMW 335d nebo Alpině D3, protože bych nechtěl přijít o požitky z řízení, když vysadím rodinku a jedu sám. Pokud ale už třeba máte nějakou tu hračku a striktně oddělujete zábavu od povinností, pak Audi A4 dává perfektní smysl. Osobně znám několik lidí, kteří uvažují podobně a vůbec jim nevadí, že mají daily auto trochu nudnější, protože k tomu mají právě ještě tu hračku. Vůbec bych se tedy nebál, že se tohle auto nebude prodávat, a už vůbec bych za jeho koupi nikoho neodsuzoval. Popravdě, mít 2,1 mega, skáču do D3, mít 4,2 mega, skáču do A4 a 911.

    TiaS

    Dobrý den, myslím, že si rozumíme. Jsem přesvědčen, že Vámi testovaného modelu (nejsilnější diesel, výbava nad 2mil) se v ČR ročně prodá do soukromého sektoru max 10ks. Vlastně ani neznám v ČR kupce, na kterého auto míří .
    Musíte chtít hodně drahý, relativně malý (za tyhle peníze pořídíte i velmi dobře vybavené o třídu větší prémiové vozy s pořádným benzínovým motorem) vůz, opravdu musíte chtít diesel, chcete být hodně neviditelný, protože auto rozhodně nevypadá na danou cenovku a sotva se někdo otočí za A4 a spoustu dalších, ale a kdyby. Tohle auto prostě musíte nutně chtít, nebo je Vám přiděleno, rozumem si ho sotva někdo koupí. Děkuji za test.

    Lojzik

    Lidi mají občas priority, který se zdají na první pohled nesrozumitelné. Někdo chce být za každou extravagantní a provokovat. Jiný zas se stejnou vášní vyhledává klid a anonymitu davu. Znám bohatého člověka, co se vykašlal na kupování drahých aut a pořídil si Hyundai i30 a je s tím moc spokojený. Nikdo ho v tom neočumuje, kdekoli to může nechat stát, nikdo mu to nezávidí, není problém s parkováním jako u větších aut. Když to někde zapomene, nebo se to ušpiní, skočí si do samoobsluhy pro další. Jasně, není to prototyp člověka, co navštěvuje stránky autowebu, pro něj je to přibližovadlo z A do B. Ale tak si říkám, že pro takovouhle A4 klidně může existovat klientela. Co člověk, to jiný žebříček hodnot.

    Pavel F.

    Nesouhlasím s Vámi, že za stejné peníze máte o třídu větší stejné auto. Pokud tu samou výbavu nandáte do A6 (BMW 5, atd.), tak budete okolo 2,5 milionu.
    Tohle je nadupané auto, které cenou přesahuje základní verzi vyšší třídy, ale aby se nesrovnávala jablka s hruškami, tak musíte do obou aut dát stejnou výbavu, aby to mělo význam srovnávat.

    TiaS

    Dobrý den, já naopak souhlasím s Vámi. Nikde jsem totiž nepsal, že dostanete plně vybavené o třídu lepší, pouze „slušně“ vybavené. Tím jsem chtěl říct, že za stejnou cenu Vám u Mercedesu nabídnou zmiňované 8 válcové E combi s 410 koňmi, o parník větším prostorem a kufrem a „slušnou“ výbavou typu navigace, kůže, kamer atd. Napadlo mě to čistě v tom momentu, jakkoliv si auta nijak nekonkurují a E je stará. Jen prostě cenovka 2,1 milionu u skutečně, řekněme si, obyčejného auta jakým A4 nepochybně je, mě zarazila natolik, že jsem se musel písemně podivit. Nic proti tomu autu nemám, stejně bych se podivil u cenovky 1,5 milionu za Superb etc. Myslím, že když si koupíte A4 i za zmiňovaný 1,5 milionu, zůstane leckomu rozum stát. Ale samozřejmě, jak uvedl diskutér nade mnou, i toto auto si najde svého kupce. To mě přívádí k hlavní myšlence toho prvního příspěvku, na silnicích jezdí nespočet špatně vybavených A6, ale prakticky žádná takto vybavená A4, 9,9 z 10 lidí totiž raději vezme A6 se stejným motorem a vypustí 3 prvky příplatkové výbavy.

    Pavel F.

    Majitel, který by koupil A4 v plné palbě za 2,1 by se zajisté nespokojil s A6 za stejnou cenu. Protože tam tu výbavu prostě chce, ať už je to A4 nebo A6. Pokud nechce navigaci, kůži, atd., tak si ji nedá ani do té A4 a tak bude vždy levnější než totéž vybavené auto vyšší třídy.
    Soudím dle sebe a svého okolí. Když si vybírám auto, sepíšu si prvky výbavy, které jsou must-have, nice-to-have a pak to pasuji na jednotlivé třídy. A ten cenový rozdíl tam bude vždy. Nikdy nedostanu stejně vybavenou A6 za stejnou cenu jako za stejně vybavenou A4. Totéž např. Octavia vs Superb a další auta různých tříd.

    TiaS

    Dobrý den, asi se nechápeme. Máte samozřejmě pravdu, já jen tvrdím, že mám ve svém okolí spoustu lidí co kupují auta i vysoko přes 2 miliony, ale nikoho, kdo by chtěl zaplatit 2,1 milionu za Audi A4 (jasně reálně po všech slevách, co vám Audi vykouzlí, tak 1,8 a to s dph), protože to auto takovou hodnotu nemá ani s veškerou výbavou. Je to relativně skromně veliké combi s dieselovým motorem od nikterak výjimečného výrobce. Za takové auto prostě 99 procent lidí nikdy nebude ochotna dát takové peníze.Ta cena je jednoznačně úlet a prodejní čísla mi dají stoprocentně za pravdu.

    radimf

    Proč má A4, navíc kombík, hodnocení 4,5 hvězdičky a A7 pouze 4.
    Co je na A4 tak cool. Ani pes za ní neotočí 🙂

    Pavel F.

    Ale my si rozumíme. Jen na to koukáme z různého pohledu. 🙂
    Souhlasím s Vámi, že takto (top) vybavených A4 najde poskrovnu kupců. Ale tak to je u každého modelu. Pokud tady bude v top výbavě Octavia za 1 milion, tak také budete vědět, že si tohle koupí minimum kupců.
    Já jsem jen rozporoval tvrzení, že kupec, který chce A4 a narve do ní plnou výbavu, že stojí ve finále 2,1 milionu, že radši koupí A6 s poloviční výbavou oproti tomu, co narval do jím vybavené A4.

    Leviathan

    Nikdy nepochopím kolonku ,,provozní náklady“ u těchto aut. Dobře, tak jezdí za 7 litrů, to je na 272 koní u střední třídy opravdu úžasné. Jenže nedělají provozní náklady u tohohle auta spíš jiné položky? Vzhledem k tomu, že nemáte kolonku ,,cena,“ asi bych do provozních nákladů zařadil amortizaci, která u podobných aut dělá typicky minimálně pětinásobek nákladů za palivo. A i kdyby se tato ignorovala, pojištění a servis furt budou dělat víc, než je spotřeba. Proč teda proboha všichni za provozními náklady vidí jen spotřebu? A proč ji vůbec někdo u takových aut tolik řeší? Kdyby byla dvojnásobná, na celkové ceně za kilometr/rok vlastnictví se to projeví maximálně 15 %.

    radimf

    Konečně to někdo napsal. Když jsem pořizoval A7 3.0 TFSI a ptal se prodejce na spotřebu, říkal že jsem první koho to zajimá.
    Prý se prodává 95 % aut v dieselu. Z toho mi vyplývá, že těch 95 % na to ve skutečnosti nemá.
    Spotřeba mě zajímala proto, že všichni tvrdili, že se dnes ani vzdáleně nepřilíží papírovým hodnotám. Tak mě zajímala jaká ve skutečnosti je.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist