Audi A4 a S4

Sjednocený facelift nových verzí je sbližuje s ostatními modely v řadě a vrcholnému výkonu 344 koní dává ještě agresivnější tvar.

Největší změnou v řadě A4 a její sportovní variantě S4 je přechod na novou jednotnou čelní masku Audi, která se v posledním roce objevila již na třech modelech (dvanáctiválcová A8, nová A6 a A3 Sportback) a postupně se s ní počítá pro celou výrobní řadu.

Audi si od přechodu na sjednocený vzhled slibuje posílení image a větší viditelnosti na silnici, která jde ruku v ruce s oblíbeným povídáním o tom, co pociťuje předjížděný řidič ve chvíli, kdy se podívá do zpětného zrcátka a vidí v něm takovouto tvář. Líčení podobných výjevů je oblíbenou disciplínou propagačních materiálů a tiskových konferencí u všech srovnatelných aut a pouze podporuje současné směřování Audi, které chce být v rámci německého luxusního triumvirátu házeno do jednoho pytle spíše s BMW než s Mercedesem.

V případě S4 se tomu jistě nikdo bránit nebude a vzhled nové verze je opět odvázanější než u předchozího modelu. Vedle velké masky má S4 i charakteristický výplet průduchů, zkosenější světlomety s prohnutým tvarem a ze zadního pohledu i jiný tvar blatníků s dvoudílnými zadními světly. K nim se přidávají i přepracované decentní spoilery a nový systém výfuku, tentokrát se čtyřmi viditelnými koncovkami. Po technické stránce nedošlo u S4 k žádným změnám a její vidlicový osmiválec s objemem 4,2 l má stále výkon 344 koní a 410 Nm točivého momentu, který působí na všechna kola v širokém rozsahu otáček. I s hmotností kolem 1700 kg tak sprintuje z nuly na sto za 5,6 sekundy a dosahuje tradičně omezené rychlosti 250 km/h.

V interiéru došlo k nejviditelnější změně přímo před řidičem, kde se vyjímá nový volant Audi se společným tvarem pro všechny aktuální modely. Je stále tříramenný, avšak s výškově odděleným středem, na kterém je čtyřkruhový znak Audi umístěný v chromovaném rámečku ve tvaru nové čelní masky.

Audi A4 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Audi A4 fotogalerie

S4 se dá objednat v řadě exkluzivních laků, od žluté přes červenou, modrou, zelenou, černou a stříbrnou, a to i s perleťovým efektem. Osmnáctipalcová kola Avus nesou pneumatiky o rozměrech 235/40 a vyplňují je velké brzdové kotouče, vpředu s průměrem 340 mm, vzadu s 300 mm. Snížení podvozku o 20 mm nahrává jeho vyspělému řešení a celohliníkové konstrukci, kterou se po faceliftu inspiruje i základní A4.

S4 sedan a kombi Avant se dodávájí s vynikající šestistupňovou ruční převodovkou, ale za příplatek můžete zvolit i i šestistupňový Tiptronic.

Základní řada A4 se dočkala mnohem větších změn, které mají na svědomí hlavně čtyři nové motory s výkonem až 255 koní. A4 tak bude mít v nabídce celkem deset různých motorů.

Zpracování interiéru slibuje tradičně vysokou úroveň Audi, které platí v tomto ohledu za špičku ve svém oboru. V interiéru se mají objevit nové látky i materiály a příplatkové doplňky ve stylu řady A6. Objem zavazadlového prostoru je u sedanu vynikajících 460 litrů, Avant však po sklopení sedaček nabízí téměř dvanáct set litrů prostoru. O bezpečnost se má starat kompletní řada čelních, bočních a hlavových airbagů.

Poprvé u A4 budou v nabídce dva nové benzínové motory, a to vidlicový šestiválec 3.2 FSI s výkonem 255 koní a přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec 2.0 T FSI s výkonem 200 koní. Oba motory slibují výbornou odezvu na plynový pedál a vysoký točivý moment v širokém průběhu otáček.

Řada benzínových motorů bude zahrnovat i dobře známý dvoulitrový čtyřválec s výkonem 130 koní a přeplňovaný 1.8 T s výkonem 163 koní. Základním motorem u A4 bude čtyřválec 1,6 l (102 k).

Naftovou nabídku budou zpočátku tvořit dva turbodiesely, a to již dobře vyzkoušený 2.0 TDI s výkonem 140 koní, ale také zcela nový 3.0 TDI, který se před několika měsíci objevil v A8 a A6. Na rozdíl od tradičních jednotkových vstřikovačů pumpe-düse se spoléhá na common-rail a novou generaci piezoelektrických trysek. Třílitrový motor bude v A4 dosahovat výkonu 204 koní a točivého momentu 450 Nm. Je to od dvacet koní méně než v A6, ale ta druhá veledůležitá hodnota zůstává naštěstí beze změn.

Později se k nim přidají i dva tradiční motory v podobě 2.5 TDI V6 s výkonem 163 koní a čyřválcového 1.9 TDI s výkonem 115 koní.

Podle zvoleného modelu má A4 pohon předních nebo všech kol se stálým systémem quattro a pěti- i šestistupňové převodovky. V nabídce pro předokolky ale figuruje i Multitronic s variabilním převodem a pro verze quattro je připravený i šestistupňový Tiptronic se sportovním programem.

Podvozek se může u klasické řady A4 těšit z řady technických změn a převzetí mnoha dílů z S4 či A6. Na přední i zadní nápravě došlo k řadě modifikacím, a to nejen na uchycení ke karosérii, ale i v nastavení pružin a tlumičů. Podvozek tak má být ještě pevnější a odolnější, ale zároveň má poskytovat rychleší reakci na řízení a také vysokou úroveň komfortu a tichosti na rozbitém povrchu.

Nově se v A4 a S4 objeví i středový displej s prvky ovládacího systému MMI známého z A6 a A8. Uživatelům nabídne navigaci a DVD přehrávač spojený s ovládáním audio systému BOSE, střiženého na míru vnitřní akustice A4.

Pro všechny modely A4 má Audi navíc připravené doplňky „S line“, které zahrnují řadu designových i technicky funkčních dílů.

redakce autoweb.cz

8.9.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist