Aston Martin Zagato Centennial: italské chuťovky

Italské Zagato a britský Aston Martin se po relativně krátké době opět sešli u projektu dvou naprostých unikátů Centennial Spyder a Coupé.

Automobilové encyklopedie a historické anály britské značky Aston Martin budou už opět potřebovat rozšířit alespoň o pár stránek – automobilka v rámci pokračujících oslav stoletého výročí od založení představila dvojici unikátních strojů postavených ve spolupráci s italským designovým studiem Zagato.

Letošní jubilejní rok Astonu je na nové modely skutečně bohatý. Britové za prvních sedm měsíců stihli představit V12 Vantage S, Vantage SP10 s manuální převodovkou, kabriolet Vanquish Volante V12 či koncepční studii dvousedadlového speedsteru CC100. Dalšími v pořadí jsou dva naprosté unikáty – DB9 Spyder Zagato CentennialDBS Coupé Zagato Centennial.

První z nich, kabriolet s uspořádáním sedadel 2+2, byl navržen a zkonstruován jako inspirace Astonem Martin DB7 Zagato z počátku minulé dekády a jeho vlastníkem se stal americký automobilový sběratel Peter Read. Naopak uzavřené dvoudveřové kupé s typickou dvojicí boulí na střeše má být reminiscencí na staré Astony z padesátých let a šťastným majitelem má být neznámý „mladý japonský podnikatel“.Ať už se vám nový a dosud neviděný styl se světly integrovanými přímo do přední masky, dlouhou štíhlou karoserií a kapkovitými zadními svítilnami líbí či nikoli, odklon od původního, typického designu Astonu při zachování charakteristických prvků asi nebyla procházka růžovým sadem. „Přepracování DBS bylo skutečně obtížné,“ řekl šéf designového oddělení značky Zagato Norihiko Harada. „DBS je jedním z nejkrásnějších sportovních vozů. Našim úkolem bylo dodat jeho tvarům středomořskou atmosféru luxusního GT s typickou kvalitou práce firmy Zagato,“ dodal.

K technickým podrobnostem obou vozů se Aston ani Zagato blíže nevyjadřují, už podle označení je ale zřejmé, že otevřený Spyder využívá základy loni modernizovaného DB9 Volante, zatímco pod kabátem kupé se ukrývá jeden z posledních, rovněž loni vyrobených vozů DBS. Protože jejich pohonné jednotky byly identické, můžeme říci, že jejich zadní kola jsou poháněná atmosférickým vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 5,9 litru a výkonu 517 koní.

Pokud byste si snad na některý z těchto vozů dělali zálusk, patrně vás nepotěšíme. Jak bylo uvedeno výše, už nyní znají své majitele a Aston ani Zagato nemají v plánu vyrobit více aut. Oba vozy tak zůstanou jedinými svého druhu, což z nich od počátku dělá unikátní a ne zrovna levné rarity.

Miro Mihálik, zdroj: Carscoops

23.7.2013 11:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist