aston-martin-se-boji-malych-motoru.jpg

Aston Martin se bojí malých motorů

Aston Martin

Britská automobilka se obává, že bude muset brzy přejít k menším pohonným jednotkám. Možná to ale uškodí její exkluzivitě a zákazníci se k ní obrátí zády.

Diskuze

8 komentářů

    Jankovitost

    Tohle nemůžou myslet vážně. První věc, oxid uhličitý je sice skleníkový plyn a produkujeme ho hodně, ale omezit jeho producki není spása. Máme totiž jiné, mnohem horší skleníkové plyny, které se uvolňují tím víc, čím tepleji je, a proto je tak snadno nezastavíme. Mluvím o metanu a vodní páře.
    Druhá věc – pokud už s ekoteroristou chceme hrát jeho hru na strašení CO2 – auta tvoří opravdu jenom marginální část produkce CO2, rozhodně to není ani těch zmíněných 10 %. Když už chceme být důslední a přehnaně ekologizovat auta, kde je ospravedlnění dělat to u exkluzivních aut, kterých po světe jezdí pár tisíc? Já žádné nevidím. Zato vidím obří problém s produkcí CO2 u transportních lodí a letadel. Letadla se sice v posledních letech někam posunula, ale drtivá většina světové flotily jsou desítky let staré křápy, které ještě pár desítek let budou létat a budou vypouštět různé bordely. U lodí je to ještě mnohem horší, u těch totiž žádný tlak na obvnovu není. A to jedna transoceánská cesta, jakkoliv je vzhledem k množství přepraveného nákladu efektivní, znamená mnohem více CO2, než kdy vyprodukovaly všechny Astony v historii. Když jsou grínpísáci tak vysazení na CO2, proč si neprosadí, aby těchto pár desítek potřebných kontejnerových lodí a tankerů třeba nemělo jaderný pohon? Hned by měli pětinový pokles v produkci CO2.
    Věc třetí – downsizing vede k použití pokročilejších materiálů a výrobních procesů, aby nedošlo k poklesu výkonu. To zvyšuje nároky na těžbu i výrobu, a tím pádem radikálně zvyšuje produkci znečištění a skleníkových plynů, což úplně zastíní tu směšnou párprocentní úsporu při následném provozu.
    Ve skutečnosti tak ekoteroristická lobby v automobilovém průmyslu jen přesouvá zátěž na jiné emise a do jiných lokací. Eat that, greanhead!

    Hm ekologové, upálit ty nemyslící idioty na hranici. mezi nima nemůže být jediný vzdělaný člověk.

    josef K.

    Je to zcela obráceně než nám to prezentuje pan redaktor. Není žádný problém vyrobit víceválcový atmosférický motor. To zvládne více méně každý. Problémy narůstají se zmenšujícím se počtem válců a kvadraticky s použitím přeplňování a přímým vstřikem a dále narůstají s použitím benzínu jako paliva. To byla dříve nepřekonatelná výzva. Důvodem je vyšší účinnost a nižší měrná spotřeba paliva. To jsou základní znaky pokročilosti motorů obecně. Pokusů bylo nespočetně a všichni motoráři se o to pokoušeli ale nikdo nedošel k cíli. Prvními, kteří to zlomili a dostali malý benzínový čtyřválec s přímým vstřikem benzínu a přeplňováním turbodmychadlem bylo VW. To, že vyšší účinnost vede sekundárně k menší spotřebě a nižší produkci CO2 je pouze vedlejším produktem celého vývoje. Tvrzení, že to byl tlak na emise CO2, který může za rozšiřování malých benzínových turbomotorů není pravdivý.
    Pokud se chce aston prezentovat jako moderní výrobce může si dvanáctiválce ponechat, ale bude se muset ukázat, že umí i motory s turbem. Volbu motorizace může nechat na zákazníkovi ať si vybere.

    pylot

    Me by zajimalo, jestli mate neco, cim svoje tvrzeni podlozite, nebo je to jenom snuska domenek a fam. Jste schopny neco z toho co pisete podlozit nejakymi argumenty? Treba ze vyroba malych motoru s turby je mene ekologicka nez vyroba osmivalcu a dvanactivalcu? Vzdyt na velky motor je zapotrebi mnohem vice kovu, tim padem i mnohem vice energie. Dimenzovat male motory na pouziti s turbem neni zase tak energeticky narocne. Materialy jsou naprosto stejne, jen jsou masivnejsi soucasti.
    Kazdy tu hazi moudra, ale podklady zadne…

    sssssss

    Jenže ten velký motor vydrží větší nájezd kilomentrů. Rozhodně nemá smysl diskutovat o smyslu dvouválců a tříválců – takové motory patří jen do hodně levných aut.

    pylot

    Dvouvalce a trivalce na mysli nemam, ale ctyrvalec je schopnej motor. A to ze osmivalce najedou vic je dano cim? Kdyz se nadimenzuje obycejna sestnactistovka tak taky najede milion kilometru, ale o to nema zadna automobilka zajem.

    Martin

    .. s takovým materiálem nám ta EU asi ještě chvíli vydrží a bude plodit další a další pitomosti. Vždy nevěřím, že někdo může věřit tomu, že motor s trojnásobkem součástek a x-krát vyšší kazivosti může přečůrat fyziku. Vždy nevěřím tomu, že se najde někdo, kdo si myslí, že to může vyvážit o 4% vyšší účinost. Člověk by řekl, že počítat s trojčlenkou náklady umí každy. Ale ne, stále je dost hlupáku, kteří místo toho budou papouškovat ty hlouposti, které vymysleji studenti pracujíci za poslance v EU :-/

    Martin

    Začinám mít obavu, že časem už neseženu slušně ojetý rodiný kombik 2.0 benzín bez turb. S takovým motorem se dá jezdit za malo, občas svižně. A mám jistotu, že to dotočí na 200-400tkm bez problému.
    Už se vidím, jak nadšeně kupuji 1,4 s 4mi turby a budu věčně v servisu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist