Aston Martin Lagonda (2015): SUV je minulostí, slavné jméno se vrátí v podobě luxusní limuzíny

Lagonda je tímto definitivně zpátky, místo kontroverzního SUV jej však bude opět nosit noblesní čtyřdveřový sedan navazující na původní model.

Britská společnost Aston Martin se před pár lety rozhodla oživit jméno Lagonda, stalo se tak ale poněkud kontroverznějším způsobem, než si příznivci této značky asi představovali. Místo duchovního nástupce extrémně hranaté luxusní limuzíny z roku 1976 se na březnovém ženevském autosalonu v roce 2009 objevilo označení Lagonda překvapivě na SUV.

Poté, co se Aston Martin spřáhl s německým koncernem Daimler, bylo dokončení tohoto projektu do produkční fáze považováno téměř za jisté, tím spíše, že vývoj podobně koncipovaných strojů oznámily také další britské značky Bentley a Rolls-Royce, během posledních pár měsíců však brány automobilku opouštějí prototypy, které tuto domněnku vyvrací.

Aston zkrátka opět pracuje na nové noblesní čtyřdveřové limuzíně, ačkoli má ve svém portfoliu už jeden takový model má – Rapide S. V čem má být rozdíl? Zatímco Rapide svým designem navazuje na kupé DB9, nová Lagonda posouvá stylistický jazyk značky o kus dál. Jestli to je tím správným anebo naopak špatným směrem, si netroufáme nyní říci, vůz na úvodním obrázku totiž není skutečný.

Jde o ilustraci kolegů z magazínu Car, ačkoli tedy nutno dodat, že vychází z maskovaných prototypů již několikrát zachycených na silnicích a je více než pravděpodobné, že od reality nebude mít příliš daleko.

Pokud jde o základy, také nová Lagonda má být postavena podobně jako Rapide na prodloužené hliníkové platformě VH, vnější panely karoserie by však měly být vyrobeny z uhlíkového kompozitu.

Navzdory spolupráci Astonu s Mercedesem a příslibem motorů AMG v britských strojích, se Lagonda zřejmě ještě bude spoléhat na stávající techniku. Pod její přední kapotou by měl být nainstalován atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,9 litru, vyladěný v tomto případě na 600 koní a společnost mu bude dělat nová osmistupňová automatická převodovka roztáčející kola zadní nápravy.

Pokud se vám už nyní nový Aston Martin Lagonda líbí a zvažujete, že by jednou mohl být váš, prostor na čekání příliš neexistuje. Auto bude podle všeho odhaleno ještě letos, automobilka však údajně neplánuje vyrobit více než stokusovou sérii a tomu bude nepochybně odpovídat i exkluzivní cenovka.

zdroj: Carmagazine.co.uk

19.6.2014 10:02| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist