Aston Martin: koncept crossoveru

One-77, koncept Lagonda, V12 Vantage a DBS Volante.

Aston Martin One-77

Exkluzivní supersport ještě nebyl odhalen úplně, vystavený exemplář je pouze „model“. Aston Martin si toto exkluzivní superauto schovává zřejmě pro jinou příležitost, ale není ani vyloučeno, že ještě řeší několik technických detailů.

Můžeme si už ale konečně prohlédnout Aston One-77 v pohybu (aspoň na fotografiích). K jeho pohonu slouží dvanáctiválec 7,3 l o výkonu 700 koní. Pohonná jednotka je uložena o plných 10 cm níže (proti DB9), což rozhodně prospěje ovladatelnosti. Motor je také o čtvrtinu lehčí než jednotka 6,0 V12 z modelu DBS.

Aston Martin One-77 váží necelých 1500 kg a i díky tomu se dostane na 100 km/h za přibližně 3,5 sekundy. Maximální rychlost pak překročí 320 km/h.

Ačkoli se může zdát, že One-77 vychází z modelu DBS, jedná se prakticky o úplně nové auto. Podvozek, brzdová soustava a motor budou hrát úplně jinou ligu, za což si ovšem značka nechá náležitě zaplatit. Připravte si proto stranou minimálně 40 000 000 korun.

 

Aston Martin V12 Vantage

Tuhle raketu jsme si již podrobněji představili, takže jen stručně:

Dvanáctiválec z DBS o výkonu 510 koní se nastěhoval do předku malého modelu Vantage. A co z toho vyplývá? Naprostá šílenost, která zdolá stovku za méně než 4 sekundy a nezastaví se ani u 300 km/h.

 

Aston Martin DBS Volante

První zmínku o kabrioletu DBS jsme již také přinesli. Auto je technicky shodné s Bondovým služebním Astonem DBS, přidává k tomu ale možnost otevřeného nebe nad hlavou a poslechu orgastického zvuku atmosférického dvanáctiválce o výkonu 510 koní a točivém momentu 570 Nm. A rychlost? 4,3 sekundy do stovky a maximum 307 km/h.

 

Aston Martin Lagonda

Nejvíce rozporuplných reakcí sklidil koncept crossoveru (nebo co to vůbec je) Lagonda. Zatímco evropští a američtí novináři nad tím ohrnovali nos a nechápavě kroutili hlavou, kolegové z Asie a států bývalého Sovětského svazu to vítali s nadšením.

Aston tedy oživuje značku Lagonda trochu jinak, než jsme si mysleli. Čekali jsme spíše luxusní sedan. Místo toho jsme dostali divný hybrid na 22“ kolech s dvanáctiválcem.

No, nevíme, co si o tom myslet, ale před casinem v Moskvě nebo Kyjevě se bude dobře vyjímat.

autoweb.cz

4.3.2009 1:03

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist