Aston Martin CC100: Oslava 100. výročí a vítězství v Le Mans

Britská značka Aston Martin věnovala sama sobě při příležitosti významného jubilea dvousedadlový karbonový speedster. S dvanáctiválcem!

Letos je tomu přesně sto let od chvíle, kdy Lionel Martin a Robert Bamford založili v Londýně společnost Aston Martin Lagonda Limited. Vůz na obrázcích je připomínkou této slavné chvilky, vzdává ale hold také sportovním úspěchům značky. Svými tvary a zaměřením se klaní modelu DBR1 z 50. let, který dokázal několikrát po sobě zvítězit v tisícikilometrové bitvě na Severní smyčce Nürburgringu a v roce 1959 získat rovněž zlaté vavříny na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Plně funkční prototyp dvousedadlového speedsteru bez oken dostal označení CC100 (interně mu říkají DBR100) a automobilka jej v tuto chvíli symbolicky představuje ve světové premiéře na Nordschleife, kde startuje závod na 24 hodin. Přesněji řečeno, pokud šlo všechno podle plánů, šéf Astonu Ulrich Bez absolvoval za jeho volantem čestné předváděcí kolečko v tandemu s historickým DBR1 pilotovaným fenomenálním Stirlingem Mossem, který se ve své době postaral o podstatnou část vítězných jízd.Pokud můžeme věřit ujištěním firmy, Aston CC100 je více než pojízdným pomníčkem slavné minulosti. Zástupci britské značky ujišťují, že stroj odhaluje klíčové prvky příštího stylistického směru automobilky, především pak budoucí interpretaci masky chladiče, předních blatníků či ztvárnění zadní části.

CC100 kromě toho též naznačuje významné pronikání kompozitových materiálů do konstrukce chystaných aut. Studie (postavena za méně než šest měsíců) sice využívá permanentně vylepšovanou a zde upravenou hliníkovou platformu VH, karoserie je však kompletně vyrobena z karbonu. Její přesné rozměry prozatím neznáme, nemá však daleko od typové řady Vantage – délka se pohybuje kolem 4,5 metru a šířka činí kolem 2 metrů. Hmotnost známá není, kolegové z Autocaru však od svých informátorů získali informaci o tom, že zasvěcení lidé odhadují hmotnost na méně než 1200 kg.O pohon zadních kol se skrze šestistupňovou robotizovanou převodovku stará šestilitrový atmosférický dvanáctiválec, jehož výkon zveřejněn nebyl, ale podle ujištění Astonu je schopen udělit prototypu akceleraci z 0 na 100 km/h za „něco málo přes čtyři sekundy“ a dosáhnout teoretickou maximální rychlost 290 km/h.

DOPORUČUJEME: 5 největších mistrů Nordschleife

Přestože se nejedná o produkční vůz, v zákulisí se mluví o tom, že Aston Martin plánuje postavit celkem dva exempláře CC100. Jestli je tím míněno, že budou i na prodej, se momentálně neví, předpokládáme však, že Britové brzy řeknou více.

Autoweb.cz

19.5.2013 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist