Aston Martin Bulldog GT: Originál z Dánska

Koncept Bulldog z roku 1980 dostane následovníka. U HBH mají hotový návrh supersportu s motorem V12 Vantage, dvěma kompresory a 675 koni.

Vypadá správně, jmenuje se správně a má správný motor, jeden detail přesto Aston Martin Bulldog GT zrazuje. Žádné silniční auto značky si nikdy nevezlo motor jinde než vpředu. Bulldog má svůj dvanáctiválec umístěný před zadní nápravou, tedy za zády řidiče a spolujezdce (víc lidí se do auta nevejde). Nejde o politováníhodné přehlédnutí konstruktéra. Nový vůz nepochází z dílen automobilky, navrhli ho v Dánsku u HBH jako historicky první pokus o produkční Aston s motorem uprostřed. Tvůrci Bulldogu mají vhodný obchodní model i dostatek peněz, první testy slibují na rok 2013.

HBH
– podle jmen Jesper Hermann, Christian Brandt a Torben Hartvig – je malá společnost s velkými zkušenostmi. Například supersport Zenvo ST1 je právě jejím dílem. Aston Martin v italském střihu však chtěla trojice podnikavců postavit už dlouho a nyní si konečně sen splnila. Jméno si u HBH půjčili od konceptu z roku 1980, Astonu Bulldog, jediného vozu s motorem uprostřed, který dosud britský výrobce postavil (nešlo o produkční vůz) – samozřejmě nepočítáme-li závodní prototypy z posledních let.Technické detaily jsou zatím předběžné, nicméně popisují hotový návrh. Bulldog má motor z V12 Vantage, tedy šestilitr, ovšem doplněný dvojicí kompresorů. Výkon by měl vyšplhat až k 675 koním v 6500 otáčkách za minutu. Zajímavě vypadá i točivý moment 756 newtonmetrů. Nejvyšší rychlost je zatím tři sta kilometrů v hodině, toto číslo však jistě ještě povyroste. Také zrychlení z nuly na sto za 3,9 sekundy naznačuje především to, že se u HBH chtějí dostat pod čtyřvteřinovou hranici.

Hmotnost stroje Dánové neuvádí. Přiznávají však, že mohli auto udělat lehčí – kdyby ho postavili z karbonu. Rozhodli se pro ručně tvářené panely z hliníku. S výrobou kovové karoserie si dokonce přidělali práci, ale k historickému odkazu Aston Martinu se ruční výroba a hliník perfektně hodí.

Zajímavý je obchodní model, který si u HBH pro svůj stroj vymysleli. Postaví nejprve jediný Bulldog, který pomůže financovat a následně získá pečlivě vybraný zákazník. S autem dostane také právo rozhodnout, zda vzniknou další vozy, případně kolik jich vznikne. A dostane samozřejmě také podíl na případném zisku z jejich prodeje. Podle HBH je zájemců o Aston Martin Bulldog GT dost.

Martin Plaštiak

14.11.2011 2:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist