Aston Martin bojuje za motor V12. Pracuje na dalším vývoji

Britská luxusní značka chce udržet prestižní motor naživu co nejdéle. Inženýři se snaží najít vhodná řešení pro další vývoj.
aston_martin_db11_43-1100x618.jpg Zdroj: Aston Martin

Nové předpisy týkající se emisních limitů as potřeby paliva ztěžují život výrobcům motorů po celém světě. Přestože řada z nich nově zaměřuje vývoj na menší přeplňované motory a hybridní hnací ústrojí, stále existují značky, které jsou ochotné bojovat za udržení velkoobjemových motorů v nabídce.

K takovým motorům patří hlavně vidlicový dvanáctiválec, kterého se v poslední době rozhodl vzdát například Mercedes-Benz. Mark Reichman, výkonný prezident a generální ředitel značek Aston Martin a Lagonda, v rozhovoru pro Top Gear řekl, že jeho automobilka má schopnosti udržet vidlicový dvanáctiválec ve výrobě na další dobu, aniž by musela přehlížet nové regulace.

Inženýři Aston Martinu jsou zaneprázdněni prací jako „vědci“, aby zjistili, jakým čistějším způsobem lze spalovat paliva, aby produkovala méně škodlivin. Ačkoliv se samotný motor V12 dočká dalšího vývoje, nejvhodnějším řešením pro zvýšení jeho efektivity může být elektrifikace.

Britská značka vyrábějící sportovní a luxusní vozy je jednou z posledních značek, které považují vidlicové dvanáctiválec za hlavní součást své nabídky. S uvedením modelu DB11 v roce 2016 však Aston Martin upustil od atmosférického plnění a montuje na své dvanáctiválcové motory přeplňování dvojicí turbodmychadel.

26.4.2019 10:00| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Motor Authority
Více o tématu: Aston Martinmotory

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist