Lamborghini Huracán Spyder (2015): dekapitovaný model s V10 zvládne stovku za 3,4 s
autoweb.cz > sportovní vozy > Arrinera Hussarya GT (2016): okruhová verze polského supersportu představena
Arrinera Hussarya GT (2016): okruhová verze polského supersportu představena
Nemáme nejmenší tušení, jak a jestli vůbec se polské manufaktuře Arrinera rozjel byznys s jejich sportovním modelem Hussarya (příliš se zatím nechlubí), každopádně nadšení tvůrcům evidentně nechybí – před pár dny představili závodní variantu s přídomkem GT postavenou podle specifikace třídy GT4, ve které jezdí třeba Porsche 911, Corvetty, Astony Martin či Nissany.
Zatímco silniční model je poháněný 6,2 litrovým kompresorovým osmiválcem o výkonu až 650 koní, okruhová varianta musela zůstat u atmosférického plnění, a proto má „pouze“ 430 koňských sil, které zpracovává šestistupňová sekvenční převodovka. Kde se závodní Hussarya zlepšila, je hmotnost. Původní auto vážilo něco málo přes 1300 kg, GT má jen 1249 kg.
Redukce váhy jde pochopitelně na vrub vyházené izolaci a odstraněným komfortním prvků, nicméně i samotný automobil mnoho neváží díky použití karbonu a hliníku, ke kterým se nyní přidaly také kevlarové panely montované na základ vytvořený z ocelových trubek.
Odpružení zajišťují pákové systémy typu push-rod spojené s tlumiči značky Öhlins a o zpomalení Arrinery se starají brzdy Alcon kombinující kotouče o průměru 380 mm se šestipístkovými třmeny. Ročně by nemělo vzniknout více než dvě nebo tři auta s cenou kolem 4,5 milionu korun, záležet však bude především na zákaznících, jestli projeví zájem.