autoweb.cz > Lamborghini > Arrinera Hussarya (2014): první polský supersport jede 340 km/h a stovku dá za 3,2 s
Arrinera Hussarya (2014): první polský supersport jede 340 km/h a stovku dá za 3,2 s
Pokud věříte na osud, můžete bez nejmenší nadsázky říci, že zrovna ten nebyl projektu polského sportovního vozu příliš nakloněn. Varšavská společnost Arrinera Automotive S.A. byla na počátku kromě jiného nařčena z okopírování designu Lamborghini a někteří polští novináři rovnou napsali, že jejich krajané vyrobili pouze „špatnou repliku“.
Autoři supersportu místo dohadování smetli původní dílo ze stolu, pověřili designéra Pavla Burkatského vytvořením zbrusu nového návrhu a rovnou změnili také původní jméno Venocara na Hussarya, aby dali světu najevo, že to myslí smrtelně vážně.
Výsledkem je karbon-kevlarový stroj o délce 4450 mm, šířce 2056 mm a výšce pouze 1190 mm, jehož tvary či originalitu vám snad popisovat nemusíme, takže rovnou můžeme zkompletovat zbylá známá data. Rozvor modelu Hussarya činí 2695 mm, a pokud máte rádi suchá čísla, tak můžeme připojit také hodnotu rozchodu – 1744 mm, která je pro obě nápravy identická.
Zadní devatenáctipalcová kola vozu s pneumatikami o rozměru 335/30 R19 jsou poháněná uprostřed umístěným vidlicovým osmiválcem z produkce amerického koncernu GM. Jak asi tušíte, jde o populární small-block o objemu 6,2 litru, který v této konkrétní aplikaci doplňuje mechanicky poháněný kompresor.
Pohonná jednotka je naladěná na 650 koní a 820 newtonmetrů, které zpracovává, násobí a posílá dál blíže nespecifikovaná převodovka Graziano. Díky této kombinaci a hmotnosti pouze 1300 kg je „polské Lambo“ schopné akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, dvojnásobek zvládne za 8,9 vteřiny a disciplínu 0-200-0 má podle výrobce zvládnout za 14,2 s.
Špatně nevypadají ani další parametry. Sprint na čtvrt míle vychází na rovných jedenáct sekund, maximálka činí 340 km/h a podvozek, který pomáhal ladit samotný Lee Noble, má v zatáčkách zvládnout boční přetížení až 1,3 g.
Polská společnost tvrdí, že první kusy začne vyrábět během následujících měsíců, a přestože přesná cenovka známá není, mluví se o nejméně 160 tisících dolarech, což v přepočtu dělá 3,2 milionu korun.