Arrinera Hussarya (2014): první polský supersport jede 340 km/h a stovku dá za 3,2 s

Již několik let odkládaný projekt polského supersportu je tímto na světě. Kdy přesně si jej budete moci koupit, zatím nevíme, připravte si však nejméně 3,2 milionu.

Pokud věříte na osud, můžete bez nejmenší nadsázky říci, že zrovna ten nebyl projektu polského sportovního vozu příliš nakloněn. Varšavská společnost Arrinera Automotive S.A. byla na počátku kromě jiného nařčena z okopírování designu Lamborghini a někteří polští novináři rovnou napsali, že jejich krajané vyrobili pouze „špatnou repliku“.

Autoři supersportu místo dohadování smetli původní dílo ze stolu, pověřili designéra Pavla Burkatského vytvořením zbrusu nového návrhu a rovnou změnili také původní jméno Venocara na Hussarya, aby dali světu najevo, že to myslí smrtelně vážně.

Výsledkem je karbon-kevlarový stroj o délce 4450 mm, šířce 2056 mm a výšce pouze 1190 mm, jehož tvary či originalitu vám snad popisovat nemusíme, takže rovnou můžeme zkompletovat zbylá známá data. Rozvor modelu Hussarya činí 2695 mm, a pokud máte rádi suchá čísla, tak můžeme připojit také hodnotu rozchodu – 1744 mm, která je pro obě nápravy identická.

Zadní devatenáctipalcová kola vozu s pneumatikami o rozměru 335/30 R19 jsou poháněná uprostřed umístěným vidlicovým osmiválcem z produkce amerického koncernu GM. Jak asi tušíte, jde o populární small-block o objemu 6,2 litru, který v této konkrétní aplikaci doplňuje mechanicky poháněný kompresor.

Pohonná jednotka je naladěná na 650 koní a 820 newtonmetrů, které zpracovává, násobí a posílá dál blíže nespecifikovaná převodovka Graziano. Díky této kombinaci a hmotnosti pouze 1300 kg je „polské Lambo“ schopné akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, dvojnásobek zvládne za 8,9 vteřiny a disciplínu 0-200-0 má podle výrobce zvládnout za 14,2 s.

Špatně nevypadají ani další parametry. Sprint na čtvrt míle vychází na rovných jedenáct sekund, maximálka činí 340 km/h a podvozek, který pomáhal ladit samotný Lee Noble, má v zatáčkách zvládnout boční přetížení až 1,3 g.

Polská společnost tvrdí, že první kusy začne vyrábět během následujících měsíců, a přestože přesná cenovka známá není, mluví se o nejméně 160 tisících dolarech, což v přepočtu dělá 3,2 milionu korun.

2.4.2014 9:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist