Ariel Atom 3.5R (2014): rychlá specialitka dostala pádlové řazení a 355 koní

Britská firmička Ariel má pro svou klientelu připravenou novou limitovanou edici Atomu 3.5R. Pyšní se sekvenčním řazením, především ale dále zvýšeným výkonem motoru.
ariel-atom-3-5r-2014-rychla-specialitka-dostala-padlove-razeni-a-355-koni-1100x618.jpgCelá galerie 6 Zdroj: archiv redakce

Chvíli to trvalo, nicméně lidé od Arielu poměrně správně identifikovali, že je mezi jejich základním modelem Atom 3.5 odvozeným od předchozí trojky a brutální osmiválcovou verzí mezera, která potřebuje vyplnit. Tou plombou se nyní stává posílený model 3.5R s přepracovaným motorem, novou převodovkou a modifikovaným podvozkem.

Případné zájemce mají přilákat především dvě věci. Předně asi dvoulitrový čtyřválec K20Z4 s doinstalovaným mechanicky poháněným kompresorem, jehož výkon nyní stoupl z 314 na 355 koní. Přestože se automobilka prozatím novými dynamickými parametry nepochlubila, nebude to pouze motor, který Atomu pomůže ve zlepšení časů třeba někde na okruhu.

Součástí výbavy novinky je také nová šestistupňová sekvence Sadev, která sice není identická se skříní použitou v modelu V8, je jí ovšem dost podobná. „V posledních letech jsme zaznamenali značný zájem o pádlové řazení, přičemž jedním z velkých úspěchů osmiválcového Atomu byla i jeho převodovka,“ říká šéf společnosti Simon Saunders. „Lidé, kteří vůz vyzkoušeli, byli ohromeni rychlostí a snadností řazení a měli pocit, že se hodí k jeho charakteru. Tohle je teď naše reakce.“

Nejvýznamnější změnou související se zavěšením kol obou náprav je standardní použití nových tlumičů Öhlins TTX s nikoli oddělenými, ale integrovanými nádržkami přímo do jednotek. Saunders tvrdí, že poskytují špičkovou kontrolu pohybů rámu karoserie a vylepšují celkovou kvalitu jízdy. Převod v samosvorném diferenciálu Quaife se nemění, stejně jako zůstávají také kola s pneumatikami Kumho.

Dodávky vozu Ariel rozjede v polovině letošního léta a levně svá auta nabízet nebude. Atom 3.5R vyjde na 80 tisíc liber, což v přepočtu vychází na 2,67 milionu korun.

zdroj: Autocar

7.5.2014 2:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist