APPAA varuje před nákupem ojetého vozu mimo autobazar

V souvislosti s přijetím zákona 193/2018 Sb., se při každé evidenční kontrole a kontrole na STK bude od letošního října prověřovat, zda u konkrétního vozidla nedošlo k manipulaci s počítadlem ujeté vzdálenosti.
titulka-2-1-1100x618.jpg

Foto: Thinkstock

V případě zjištění nedostatku nebude evidenční kontrola přidělena a provozovatel vozidla, tedy nový majitel, bude mít povinnost doložit do třiceti dnů, jak a proč k takovému stavu došlo. Obchod s takovými vozy se podle APPAA přesune do malých autobazarů, které prodávají vozy v tzv. komisi a především do soukromé inzerce. Podle zástupců Asociace je jedinou jistotou bezpečné koupě nákup v certifikovaném autobazaru.

„Nové nařízení v praxi znamená, že provozovatel vozidla bude muset doložit potvrzení o výměně nebo opravě tachometru. To bude pro mnoho majitelů vozidel velmi obtížné, obzvláště, koupili-li vůz před delší dobou v malém autobazaru nebo na inzerát někde na ulici“, říká Petr Přikryl, šéf Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA). Podle vyjádření Ministerstva dopravy nebude sice snahou státu sankcionovat koncové majitele takových vozů, ale ty, kteří tachometr stočili. „Pravdou však zůstává, že v zákoně nic takového napsaného není a je proto potřeba brát toto vyjádření s velkou rezervou. Pokuta až 500 tisíc totiž hrozí každému, kdo nedoloží opravu nebo výměnu tachometru. Tedy i novému majiteli takového vozu, který jej koupil v dobré víře,“ varuje Přikryl.

Jedinou zárukou bezpečné koupě tak je podle Přikryla nákup vozu v certifikovaném autobazaru. „Všechny vozy, které prodáváme, vlastníme. To v praxi znamená, že jsme na všechny vozy museli udělat evidenční kontrolu a zákazník tak u nás dostane plně prověřený automobil,“ říká Foltýn z Auto ESA.

Přijetím zákona 193/2018 Sb. se však zároveň kupujícím ojetého vozu nabízí téměř 100% možnost jistoty bezpečného nákupu. Vtip spočívá v tom, že autobazary, které prodávané vozy vlastní, musejí na všechny vykoupené vozy udělat tzv. Evidenční kontrolu a tedy nechat prověřit v databázi Ministerstva dopravy, zda tachometr vozu nebyl od poslední kontroly upraven. Závadové vozy kontrolou neprojdou a nelze je tedy prodat. Zákazník takového autobazaru nepodstupuje tedy v podstatě žádné riziko nákupu přetočeného vozu. „Je naprosto jasné, že autobazary, které vozy vlastní, nemohou mít v prodeji žádný vůz se stočeným tachometrem. Neprošel by totiž evidenční kontrolou,“ říká Přikryl

Naopak v autobazarech, které prodávají vozy v tzv. komisi, se podle Přikryla takové vozy mohou objevovat mnohem častěji. Takový autobazar totiž evidenční kontroly dělat nemusí a riziko tak zůstává na kupujícím, který bude muset dokládat, proč má přetočený tachometr a bude vystaven vysoké poutě až půl milionů korun.

Úplným bláznovstvím pak bude nákup vozu tzv. na ulici. Tam se podle Přikryla bude odehrávat největší objem obchodu s vozidly, které mají přetočený tachometr.

10.10.2018 5:59| autor: Autoweb.cz | zdroj: Auto ESA
Více o tématu: autobazarnový

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist