Antiradary: Testujeme radarový detektor Genevo One, 1. část

Chcete se bránit proti šikaně měření rychlosti? My ano, zkoušíme najít ten nejlepší systém obrany a hodnotíme radarové detektory.

Hned na začátek připomenutí, že používaní radarových detektorů je zcela legální, a i když sebou pro leckoho nese toto téma pachuť zakázaného, tak ne, používání tzv. antiradarů je zcela v souladu s našimi zákony.

A teď pojďme na naše první zkušenosti. Přístroj, který máme k dispozici na testování, se jmenuje Genevo One. Zapůjčil nám ho specialista na tuto problematiku a prodej, společnost Antiradary.cz a určitě nezůstane jen u této značky a tohoto modelu, máme v plánu otestovat co nejširší portfolio a zkusit pak navrhnout nejideálnější způsob ochrany proti změření.Nicméně popišme si tedy Genevo One a začnemě tím, že tento přístroj kombinuje několik technik, kterými lze nečekanému změření rychlosti předcházet. V dalších textech se podíváme i na pokročilé funkce a schopnosti aparátku, teď bych ale…

… první povídání asi koncipoval jako „seznámení začátečníka.“ Vzal jsem přístroj z krabice, připojil vinutý kabel napájení, zapojil do přístroje, na sklo jsem namáčkl držák, na něj jednoduchým zasunutím připevnil krabičku detektoru, zapojil kabel do zásuvky zapalovače a bylo hotovo.Neřešil jsem zatím žádné nastavování, pokročilé funkce a tak podobně, a musím říct, že asi zatím nebylo potřeba. Přístroj se okamžitě zapnul, a po chvíli ohlásil i nalezení GPS signálu. Jednou jedinkrát se mi stalo, že se sytém GPS podařilo najít až po delší době a manipulaci s přístrojem v kabině – bylo to u Volva V40, které mělo čelní sklo protkané dráty vyhřívání a se speciální úpravou skla nebyl příjem signálu ideální.

Takže první krok je jednoduchý. Vybalit, ve dvou krocích propojit a je to. Antiradar umísťuji na čelní sklo, do svislé polohy tak, jak nabádá tvarování držáku se třemi přísavkami, mimo zorné pole řidiče. Hotovo.

Projdeme si teď postupně to, co umí Genevo One odhalit a  hlásit. Tak třeba klasické radary v Ka pásmu. Díky odrazu o něm víte většinou už hodně dopředu a není problém upravit rychlost. Tak, jak se k místu s instalací radaru blížíte, zvyšuje se frekvence výstražných signálů.


Stacionární radar v tunelu. Detektor o něm ví s dostatečným předstihem.

Samozřejmě že Genevo One zachytí i „ruční“ měření, ale bohužel ve chvíli, kdy už jste změřeni policejní „pistolí.“ Na tento způsob „lovu“ jsou detektory obecně krátké a ani Genevo One nemůže mít ambice být lepší. Ruční radary a policejní Passaty. Nicméně projel jsem několikrát kolem „dálničního“ Volkswagenu Passat, který evidentně měřil – už před zatáčkou, na jejímž konci policie stála, jsem díky antiradaru o přítomnost měřící techniky věděl.

Co je na Genevu One skvělé, je připojení k GPS a práce s databází míst, na kterých se vyskytují kamery a radary. Tedy že vás varují před měřením, které nelze běžným radarovým detektorem nijak zachytit – kamery jsou pasivní a nic nevysílají.


Úsekové měření, jedno navazuje plynule na druhé, to je pražská Jižní spojka

Já jsem zatím při ježdění hlavně po Praze narazil na dvě místa s kamerami, kdy systém nic nehlásil, musím ale podotknout, že nevím, jestli jsou funkční anebo jsou tak nové, že bych měl aktualizovat databázi. To jsem zatím v rámci prvního testování neudělal, ale chystám se na to a pak uvidíme srovnání.

Takže průjezdné kamery. Nic tedy nevysílají, nelze je tedy zachytit, ale díky GPS a databázi o nich víte. Jak hlášení funguje je patrné z vloženého videa. Pokud jezdíte tak, jako já, po matičce Praze, a říkáte si, zda jsou na jižní spojce jednotlivé úseky propojené, tak podle toho, co mi Genevo One hlásí, ehm, ano jsou. Jakmile skončí jedno měření, automaticky začíná druhé. A co víc, máme v hlavním městě místa, která se tváří jako úseky s kamerami, což také jsou, ale hned za nimi pokračuje oblast měření systémem zabudovaným v asfaltu. Vaše momentky pak pořizuje nedaleká kamera na červenou. Kterou, mezi námi, detektor umí také ohlásit, právě díky GPS. Konkrétní místo? Tak třeba Legerova ulice.


Další past… Skončí úsekové měření, za ním hned radar. Fotí kamera na červenou.

Pokud se k místu s úsekovým měřením blížíte, tak Genevo One vás nejprve upozorní na to, že zanedlouho vjedete do inkriminované oblasti, a samozřejmě vás upozorní i v okamžiku, kdy budete do úseku s kamerami přímo vjíždět. Pokud pojedete rychleji než je povolená rychlost, decentně vás vyzve ke zpomalení. A na konci úsekového měření zase oznámí konec.

DOPORUČUJEME: 7 důvodů, proč by si měl každý pořídit antiradar

Zpátky ale k přístroji. Na displeji ukazuje vaši okamžitou rychlost digitální alfanumerický ukazatel, a ta je, pokud mohu srovnávat po jízdě s několika různými auty, které jsem zatím testoval, vždy o pět až deset procent nižší než to, co ukazuje tachometr. Jednou se mi stalo, že jsem měl na tachometru 53 km/h a na Genevu One svítil údaj 47 km/h. Neumím vysvětlit, jen popisuji jednorázovou zkušenost.

Mám občasnou zkušenost také s tím, že u některých aut je třeba zásadně upravit úhel držáku – třeba u Mini Cooper, které má téměř kolmé sklo, anebo naopak u aut s opačným problémem – příliš zkoseným čelním sklem. Příště se podíváme na pokročilejší funkce, na to, co obsahuje balení Genevo One, probereme falešné poplachy a zkusíme „ulovit“ policejní Passat nebo hlídku za bukem.

15.8.2013 10:20| autor: Filip Rakovan
Více o tématu: Minipoliciespeciální

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist