Antiradar vs rušička, první auto a další nejzajímavější dotazy z naší poradny

Co vás zajímalo za posledních pár dnů nejvíce a jaké čtenářské dotazy naopak zaujaly nás v redakci?

Klasicky stále frekventované téma náleží do sekce s právnickými dotazy. Toho, co vás zajímá ohledně bodů, přestupků a jednání s policií je vážně hodně a zásoba je téměř nekonečná. Přišel nám například dotaz na antiradar ve znění: „Dobrý den, co říkáte na tohle – laserova rusicka antilaser al priority, prodejce tvrdí, že je to 100% legální, rušička přece nemůže být legální, ne?“


Právní pohled komentuje v poradně Judr. Beran, my jenom dodáváme, že jde o „slovíčkaření.“ V tom smyslu, že myšlenkou je, že přístroj jako takový lze legálně namontovat do auta a vypnout funkci rušičky – pak by mělo jít o legální a homologovaný (!) parkovací systém. Samozřejmě ve chvíli, kdy je rušička aktivní, už o legálnosti nemůže být ani řeč. Jednoduše řečeno – systém jako takový je „jen“ pár drátů a senzorů, které mohou v závislosti na softwaru a nastavení pracovat jako různé zařízení. Něco jako když, s nadsázkou a ne zcela přesně řečeno, vezmete lešenářskou trubku… pro stavební účely bude práce s ní v pořádku, jako tvrdší alternativa basebalové pálky pro pouliční bitky už se stává „nelegální“ zbraní. Opravdu jde jen o volný příklad.

Prostě ta rušička, pokud není zapnutá jako rušička, je ve skutečnosti parkovací systém. A ještě jinak, pokud máte ve svém autě klasický parkovací systém, je to v pořádku. Pokud byste jako špičkový specialista na elektroniku tento parkovací systém povýšili na rušičku, už to v pořádku není – tedy to rušení, ale jak byste tuto „speciální funkci“ opět vypnuli, zase to by to bylo v pořádku, šlo by pouze o parkovací systém. Podstata věci spočívá v tom, že jedno (homologované) zařízení může vykonávat zcela legální funkci, i nelegální. A nelegální je, když je tato činnost provozována, protože v klidovém režimu jde o legální zařízení.

Závěrem ještě poznámka k dotazům na tip na koupi auta. Poslední dobou dostáváme „neúplné“ dotazy na to, jaké auto si máte koupit… Rádi poradíme, ne vždy je to ale snadné, nebo dokonce možné, na dotaz typu „Chci si koupit auto, aby bylo hezké, poradíte my?“ univerzální odpověď neexistuje. Vždy je potřeba upřesnit vaše priority, a tak prosím berte tuto poznámku jako prosbu pro všechny čtenáře, kteří chtějí dotaz na tip na auta poslat. V ideálním případě je třeba doplnit dotaz o finanční možnosti, zda má jít o nové či ojeté auto, jestli jezdíte ve městě, po dálnici či v nějakém poměru těchto dvou případů, a jaký průměrný nájezd zvládáte. A v neposlední řadě také další priority – najít a doporučit velmi dynamické auto s nízkou spotřebou, spolehlivé a elegantní do sta tisíc korun maximálně dvou let stáří, je v podstatě nemožné.

Všechny dotazy jak do právní sekce, tak do sekcí ojetin, techniky, atd. najdete v naší Poradně, tam také můžete jednoduchým způsobem své dotazy zakládat.

23.8.2014 1:18| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist