Amerika žehrá na BMW M5 s manuálem

Konstruktéři divize M dobře věděli, proč chtěli do M5 montovat výhradně poloautomatickou převodovku SMG.

Nejspíš si pamatujete, jak jsme před časem litovali, že BMW bude prodávat sedan M5 s manuální převodovkou pouze ve Spojených státech. Nyní se ukazuje, že nemáme Američanům co závidět.

K tamním dealerům, novinářům a zákazníkům už dorazily první kusy M5 s ručně řazenými převodovkami. Jenže – řídicí jednotka nemůže (logicky) modulovat prokluz spojky a auto při prudkých rozjezdech z místa trpí jevem, kterému angličtina říká axle tramp a pro nějž čeština nemá žádný srozumitelný opis. Je to takové to bouchání a poskakování hnané nápravy, které provází rychlý rozjezd na suchém asfaltu u mnoha silnějších aut.

Inženýři divize M vyřešili problém tak, jak museli: znemožněním úplné deaktivace ESP. Režim M Dynamic zůstal, což je pro běžnou jízdu na silnici i na okruhu vyhovující, ale na dlouhé drifty s velkými úhly vybočení musí majitelé zapomenout.

Celkem pochopitelně se jim to nelíbí. Říkají, že BMW bez vypínatelného ESP není opravdové „emko“.

Ironií je, že šéf divize M Gerhard Richter od začátku považoval ručně řazenou skříň pro M5 za nešťastný nápad. Nakonec nás tedy nemusí mrzet, že zůstaneme o tuto verzi ultimativního mnichovského sedanu ochuzeni.

25.1.2007 9:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist