Americké automobilky zaostávají v ziskovosti

A to zvláště za japonskou konkurencí. Důvedem jsou nevyužité příležitosti v oblasi designu, velké slevy a vysoké náklady na práci.

Zmíněná fakta vyplývají ze studie poradenské společnosti Harbour Felax Group. Americká automobilka General Motors v loňském roce podle studie prodělala na každém vozu prodaném v Severní Americe v průměru 1271 dolarů. Japonská Toyota Motor naopak na každém automobilu vydělala 1715 dolarů.

Nejlépe si vedla japonská společnost Nissan Motor, jejíž zisk na jeden automobil dosáhl 2135 dolarů. V obou zemích je sice rozdílná situace ve zdravotním pojištění, také kurs Jenu není zrovna nejsilnější, ale americké automobilky přece jen nejsou zcela bezmocné. Podle studie by však „mohly zvýšit zisk na jeden automobil až o 1500 dolarů zlepšeními v designu, stabilnější cenovou politikou a dalšími kroky“, píše agentura Reuters.

Americké automobilky GM, Ford a Chrysler nyní kvůli konkurenci z Japonska a Jižní Koreje a stoupajícím nákladům na suroviny, zdravotní péči a penze provádějí rozsáhlá restrukturalizační opatření, včetně propouštění a uzavírání továren.

autoweb.cz, ČTK

3.10.2006 8:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist