Americké automobilky lobbují pro etanol
palivo
Šéfové Fordu, GM a DaimlerChrysler volají po rozšíření sítě čerpacích stanic, nabízejících E85.
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
palivo
Šéfové Fordu, GM a DaimlerChrysler volají po rozšíření sítě čerpacích stanic, nabízejících E85.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
E85 obsahuje 15% lihu, benzinu je 85%.
Pokud je to palivo skutečně méně výhřevné, proč mají vozy se stejnými motory 30% nárůst výkonu?
Směs E85 skutečně obsahuje 85 procent bioetanolu a 15 procent benzínu, především pro usnadnění studených startů.
E85 je skutecne 85% etanolu (Proto E85). A jak spravne uvedl prispevek predemnou, 15% benzinu je tam vlastne jenom kvuli studenym startum, ktere jsou na cisty lih problematictejsi. Lih ma mensi energeticky obsah (vyhrevnost). Vyssi vykon motoru je zapricinen udajne vyssim obsahem kysliku v lihu. Nejsem chemik, tak muzu jen spolehat na zdroje ktere to uvadi. Velmi zjednodusene receno lih hori "ochotneji" ale vytvari pri tom mene energie nez stejne mnozstvi benzinu.
Díky za info
Výkon motoru není moc závislý na výhřevnosti. Su chemik, a musím říct že obsah kyslíku teda spíš snižuje výhřevnost. Nárust výkonu je dán více faktory: hodně dělá vysoké odparné teplo (směs jde do válce chladná), pak plynulé hoření, nízký bod varu, oktanové číslo 110…
Ochlazení výparným teplem kromě nárustu výkonu (10stupňů zvýší výkon o 3 procenta) způsobuje problémy se studeným startem, protože vstřikování se ochladí natolik, že prostě zamrzne.