Americká auta musí mít spotřebu 4,35 l/100 km
silniční doprava
Americká vláda zjistila, jak se vypořádat se závislostí USA na ropě a s emisemi. Přikázala, jak velkou spotřebu musí mít nová auta.
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
silniční doprava
Americká vláda zjistila, jak se vypořádat se závislostí USA na ropě a s emisemi. Přikázala, jak velkou spotřebu musí mít nová auta.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
auta a jejich majitelé jsou snadný cíl, zase a všude 🙁 Evropa výhledově auta zakáže, je to jen otázka času. jdu šetřit na V8…
Takže Cafe uz tu jednou bylo v podstate zlikvidovali stredni a velky americky osobni auta a tenhle trh venovali japoncikum.
CAFE se NEvztahuje na SUV a uzitkace, sportaky asi taky budou mit vyjimku podle vyrobenych kusu. Proto ted v US se jezdi ve velkejch SUV a Pick Upech, ktery muzou zrat jak si vzpomenou.
Jinak receno dalsi picovina co tak akorad spotrebu zvetsuje, protoze misto velkyho sedanu si clovek koupi F150 aby mel V8
protože jinak to asi není možný stihnout a nebo jsou v záloze fantastické technologie 😀
No a že spotřeba je závislá na stylu jízdy, to je fakt, čtu neustále nářky jak se nedá dosáhnout udávaná spotřeba, to musej být lipový nohy, jde to naprosto v pohodě, a při splynutí s provozem i za míň.
No jasně, že nové technologie budou! Každý bude mít v autě malý jaderný reaktor a jeden palivový článek ti vydrží po celou dobu životnosti vozidla. Jen ho pak musíš zakopat hluboko pod zem:-)
Otázka je, proč by se měl člověk snažit dosahovat spotřeby udávané výrobcem ve VTP. Jenom proto, že je ve VTP uvedna maximálka, se ji přece nebudu snažit každodenně dosáhnout a pak lamentovat, že mi to dneska nejelo 200, ale jen 190. Každý ať si jezdí jak chce a podle toho mu to bude žrát. Pokud si ale někdo kupuje auto jenom proto, aby se snažil dosahovat papírových hodnot, proč ne. To, že by bylo vhodné, aby automobilky udávaly reálnou spotřebu v provozu, je věc druhá.
Problém je v tom, že optimalizace pro přesně stanovenou metodiku měření nezřídka spotřebu v reálném provozu zvětšují. Nehledě na systémy jako stop/start, které snižují životnost motorů.
Mně by zajímalo, jestli ten stop/start třeba nechá dochladit turbo, když po dálničním kalupu zastavíš na benzínce nebo motor nevypne, když probíhá regenerace DPF. Podle mně asi ne. Pak se lidi budou divit, proč jim odchází turba a musí do servisu s DPF. Možná i proto bývá na palubce tlačítko pro vypnutí stop/start. Takže nejdřív si připlatíš při koupi auta za stop/start a pak to stejně radší vypneš
Řekl bych, že to bude u každého výrobce zakomonované různě inteligentně. Někteří snad ani nepřizpůsobí alternátor, baterii a startér. Jiní řeší zastavení pístů v optimální poloze pro nejhladší start.
Bohužel opět start/stop v tom autě není pro řidiče, ale pro snižování spotřeby v testu – nižší pokuty pro výrobce a v mnoha zemích umístění modelů do nižší daňové třídy. Proto taky zpravidla nejde vypnout trvale, legislativně by pak muselo auto spadat do kategorie CO2 podle výsledku bez stop/startu.
Turba? Ne to tak americké automobilky nebude trápit jak dohlazovat turbo, oni totiž skoro žádné turba nepoužívaj, vše je atmosféra :o))
… nejdřív si něco přečti, než něco napíšeš. Opomínáš totiž pár poměrně zásadních věcí:
1) CAFE existuje někdy od konce 80. let.
2) CAFE znamená \“Corporate Average Fuel Economy\“, tedy průměr mezi všemi automobily výrobce.
V tuto chvíli je to něco přes 7 litrů na sto u osobních aut a 9,7 l/100km u trucků a SUV, přičemž je to ještě závislé na \“footprint\“, tedy ploše zabírané autem na silnici.
3) CAFE se dá obejít tím, že se zaplatí pokuta, která není nijak strašlivá. Dělají to skoro všechny americké automobilky na US trhu, americké se vejdou.
Takže Corvette i Ram budou v pohodě, jen se na každou Vette bude muset prodat jeden Volt.
No sorry za offtopic, prostě ta debata sklouzla ke start/stop obecně, takže jsem to vztahoval na evropská auta.
Jen si zjistěte kolik američané spotřebují ropy. Kdyby měli takovou spotřebu Číňani a Indové, tak by už ropa dávno došla. Dvouválce na ty zmrdy americký!!!
Narozdíl od nás, mají američani své přímé zdroje ropy, narozdíl od ČR pitomečků, dělajíc si na ropu přímý nárok viď??? Bicykl na tebe
to je Sakymu – autoweb web administrátor ještě dodnes nepochhopil co by měla dělat ikonka s názvem \“odpověď\“ -> odpovídat, a né zakládat nový thread
To neni pravda…tura se tam rozsiruji az az..Ford uz několk let nabizi 3,5V6 ecoboost s dvema turby…ted tam u Fordu pribude Focus ST 2,0turbo..atd…dodge dart jezdi s 1,4 turbo od Alfy romeo..atd
HAHAHAHA. Kubane ty seš tak natvrdlej, že ani nevíš proč amící buď s arabama válčí nebo jim lezou do zadku. No kvůli té svojí ropě to nebude.