autoweb.cz > legislativa > dopravní předpisy v čr > Alpina D3 Bi-Turbo Coupé se spotřebou 5,4 l/100 km
Alpina D3 Bi-Turbo Coupé se spotřebou 5,4 l/100 km
Alpina je všem znám jako „tak trochu jiný“ úpravce vozů BMW. Charakteristické rysy jako mnohopaprsková kola s rafinovaně umístěným ventilkem, decentní bodykit, který poznáte až pod lupou a luxusní provedení interiéru nikde jinde nenajdete.
Ale Alpina neumí jenom opticky změnit vaše BMW. Přidá mu také několik koní a na přání rovněž odstraní omezovač rychlosti, takže s nejsilnějšími modely můžete atakovat třístovku. Vzpomeňte na legendární Alpinu B10 Bi-Turbo, která byla ve své době nejrychlejším sedanem planety, když dokázala karoserii BMW řady 5 (E34) dotlačit na 300 km/h.
Bi-Turbo, které tu máme dnes, je ale z trochu jiného soudku. Nezávodí v maximální rychlosti, ale ve spotřebě, přesněji řečeno, ve spotřebě vztažené k poskytovanému výkonu. Alpina D3 Bi-Turbo je vlastně BMW řady 3 s karosérií kupé a s implantovaným motorem z BMW 123d, kterým není nic jiného než vavříny sbírající čtyřválcový dvoulitr se sekvenčním přeplňováním dvěma turbodmychadly.
Pod kapotou Alpiny D3 Bi-Turbo dosahuje úctyhodných parametrů. Jeho výkon činí 214 koní, tedy o 10 více než v BMW 123d, točivý moment 450 Nm (123d má 400 Nm) a jeho kombinovaná spotřeba je 5,4 l/100 km s manuální a 5,6 l/100 km s automatickou převodovkou. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje během 6,9 sekundy a maximální rychlost činí 245 km/h. Tyto parametry platí pro obě převodovky. Ještě bychom měli zmínit údaj emisí CO2, kterými se Alpina také chlubí. Pro manuál je to 143 g/km a pro automat 148 g/km.
Takovými výkonovými parametry se ještě nedávno mohly chlubit nejsilnější dieselové třílitrové šestiválce. Nepochybujeme o tom, že spolehlivost takové jednotky bude převyšovat standardy Alpiny, ale i tak se nemůžeme zbavit pocitu, že honba za skoro až neuvěřitelnými výkony dvoulitrových dieselů bude mít neblahý vliv na jejich životnost a na životnost nás ostatních. Vždyť kdybyste podobná čísla vysypali na nějakého zkušeného inženýra před několika málo lety, pěkně by se vám vysmál.
autoweb.cz