Alpina B5 F10 Bi-Turbo oficiálně

Alpina nějakým záhadným způsobem vytvořila vlastní empětku. Ale bude to náročným výkonuchtivým zákazníkům stačit?

Řekněme si nejprve čísla – dvojicí turbodmychadel přeplňovaný osmiválec 4,4 l, 507 koní a 700 Nm. To jen tak na okraj, abychom věděli, o čem je řeč. Alpina se totiž rozhodla podívat na zoubek nového BMW 550i a jasně dává automobilce najevo, že nová empětka musí mít aspoň o stovku koní víc, aby byla něčím výjimečná.

Ale nebojte, mezi úpravcem Alpina a automobilkou BMW panuje tak úzká vazba, že tohle auto vznikalo s cílem nikoli ohrožovat postavení BMW M5, ale doplňovat nabídku, být jakousi alternativou pro ty, kteří upřednostňují spíše styl a nenucené výkony. Empětka by přeci jen podle všeho měla být méně o kompromisech.Alpina B5 Bi-Turbo je vlastně tím nejlepším, co od Alpinou upraveného BMW řady 5 dostanete. Tomu neodpovídají jen výkony, jejich číslice jsou tak nějak samozřejmé (stovka za 4,7 sekundy a maximální rychlost 307 km/h), ale především luxusní výbava a drahé materiály v  interiéru. Nesmí chybět ani tradiční ráfky s  maskovaným ventilkem nebo decentní charakteristický bodykit. Zajímavé ale je, že zmizela klasická ručně dělaná linka na boku vozu.

Alpina sice uvádí, že nový model B5 Bi-Turbo jezdí v kombinaci za 10,8 l/100 km hlavně díky nové osmistupňové automatické převodovce ZF, ale sami moc dobře víte, že reálná hodnota bude někde úplně jinde. Ale není to náhodou jedno?​

autoweb.cz

13.7.2010 8:45
Více o tématu: AlpinaautoBMWBMW Řada 5

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist