alfa-romeo-gtv6-italska-milenka-zraleho-veku-352x198.jpg

Alfa Romeo GTV6 – italská milenka zralého věku

reportáž

Obsah dnešního bazarového snílka mi pleská o mozkovnu abnormálně často.

Diskuze

1 komentář

    Integrale

    Alfetta GTV6 nemá systém pohonu Transaxle, protože ten je patentován firmou Porsche (ačkoli se poprvé objevil u českého, resp. moravského automobilu Lidovka) a spočívá v nosné rouře, která má na předním konci motor se spojkou a na zadním převodovku. Alfy nic takového neměly, motor byl podélně vpředu nad přední nápravou, následoval dvoudílný hnací hřídel s trojicí Hurdyho spojek a vlastní spojka s převodovkou je umístěna ve společném bloku u zadní nápravy, která je s tímto blokem spojena předním kulovým silentblokem uložení vrcholu trojúhelnikovité nápravy DeDion. Žádná tuhá nosná roura mezi motorem a převodovkou není (jako třeba u Porsche 924/944/928).
    Za druhé: žádné přímé vstřikování paliva se samozřejmě nekoná, je tam běžné nepřímé vstřikování paliva Bosch Jetronic, které mají pouze šestiválce 2.5 (156 a 168 koní) a 2.8 l (172 koní). Čtyřválce 1.6 (110 koní), 1.8 (122 koní) a 2.0 (136 koní) mají dvojici dovjitých spádových karburátorů Weber 40 nebo DellOrto. Vzácné modely 3.0 V6 (vyrobené pouze za účelem závodní verze) byly osazovány výhradně trojicí dvojitých karburátorů Weber. Modifikovaná dvě DellOrta měla i verze Turbodelta s přeplňováním (1.8 l/150 a 165 koní).
    Za třetí – řízení posilovač MÁ, je to výrobek firmy ZF a má degresivní účinek, řízení jako takové je hřebenové.
    Hlavní přdností vozu je vyváženost (zadek je nepatrně těžší než předek), výborná kinematika (přední náprava lichoběžníková na torzních tyčích, zadní DeDion usatvená na vahadlech) a dynamické motory. Nevýhodou krom zadních brzd jsou i hromady dětských nemocí, začínajících Hurdyho spojkami na kardanu (při jejich zanedbání pak zničení litinového unašeče kardanu, který se točí otáčkami motoru!) přes poruchy hydrauliky po velmi rychlou likvidaci převodovky (zejména nejdelší kvalty – dvojka a zpátečka). Hlavním mínusem Alfetty GTV je pak její cena na trhu ojetých vozů. Koroze na dobu vzniku spíše nižší (vozy byly ošetřovány elektroforézou).
    Plně s autorem souhlasím, že jízda v Alfettě GTV6 je naprosto fascinující. Dokud neshoří brzdy, vůz je velmi rychlý a velmi dobře ovladatelný. na webu lze najít zábavná videa, ajk Alfetta GTV (nebo AR 75) v zatáčkách degraduje i mnohem novější a motoricky silnější vozy…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist