Alfa Romeo GTV6 – italská milenka zralého věku
reportáž
Obsah dnešního bazarového snílka mi pleská o mozkovnu abnormálně často.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
reportáž
Obsah dnešního bazarového snílka mi pleská o mozkovnu abnormálně často.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Alfetta GTV6 nemá systém pohonu Transaxle, protože ten je patentován firmou Porsche (ačkoli se poprvé objevil u českého, resp. moravského automobilu Lidovka) a spočívá v nosné rouře, která má na předním konci motor se spojkou a na zadním převodovku. Alfy nic takového neměly, motor byl podélně vpředu nad přední nápravou, následoval dvoudílný hnací hřídel s trojicí Hurdyho spojek a vlastní spojka s převodovkou je umístěna ve společném bloku u zadní nápravy, která je s tímto blokem spojena předním kulovým silentblokem uložení vrcholu trojúhelnikovité nápravy DeDion. Žádná tuhá nosná roura mezi motorem a převodovkou není (jako třeba u Porsche 924/944/928).
Za druhé: žádné přímé vstřikování paliva se samozřejmě nekoná, je tam běžné nepřímé vstřikování paliva Bosch Jetronic, které mají pouze šestiválce 2.5 (156 a 168 koní) a 2.8 l (172 koní). Čtyřválce 1.6 (110 koní), 1.8 (122 koní) a 2.0 (136 koní) mají dvojici dovjitých spádových karburátorů Weber 40 nebo DellOrto. Vzácné modely 3.0 V6 (vyrobené pouze za účelem závodní verze) byly osazovány výhradně trojicí dvojitých karburátorů Weber. Modifikovaná dvě DellOrta měla i verze Turbodelta s přeplňováním (1.8 l/150 a 165 koní).
Za třetí – řízení posilovač MÁ, je to výrobek firmy ZF a má degresivní účinek, řízení jako takové je hřebenové.
Hlavní přdností vozu je vyváženost (zadek je nepatrně těžší než předek), výborná kinematika (přední náprava lichoběžníková na torzních tyčích, zadní DeDion usatvená na vahadlech) a dynamické motory. Nevýhodou krom zadních brzd jsou i hromady dětských nemocí, začínajících Hurdyho spojkami na kardanu (při jejich zanedbání pak zničení litinového unašeče kardanu, který se točí otáčkami motoru!) přes poruchy hydrauliky po velmi rychlou likvidaci převodovky (zejména nejdelší kvalty – dvojka a zpátečka). Hlavním mínusem Alfetty GTV je pak její cena na trhu ojetých vozů. Koroze na dobu vzniku spíše nižší (vozy byly ošetřovány elektroforézou).
Plně s autorem souhlasím, že jízda v Alfettě GTV6 je naprosto fascinující. Dokud neshoří brzdy, vůz je velmi rychlý a velmi dobře ovladatelný. na webu lze najít zábavná videa, ajk Alfetta GTV (nebo AR 75) v zatáčkách degraduje i mnohem novější a motoricky silnější vozy…