Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde

Sportovní srdce. Tohle by mělo být to nejsportovnější v nabídce, má totiž 235 koní a říká si Quadrifoglio Verde.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 5

  • Provozní náklady 5

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 6.2

RADOSTI
Motor, převodovka, design

STAROSTI
Nervózní podvozek, nevypínatelná stabilizaceGiulietta je na trhu nějaký ten pátek, takže už si čtrnáctistovka redakční garáží prošla. Proč ale odmítat svezení s nejsportovnější verzí Quadrifoglio Verde?

Hlavně když zvenku vypadá pořád skvěle, design nezestárnul ani o píď a v ulicích pořád budí pozornost. Ještě aby ne, když design vychází z překrásné 8C Competizione, potažmo malého Mita. Přední registrační značku má stále asymetricky a ze všech stran srší elegancí. Nabídne ale i ryzí řidičský zážitek?

Alfa Romeo Giulietta velká fotogalerie

Alfa Romeo Giulietta fotogalerie

Na jízdní projev jsem si na běžných silnicích nemohl zvyknout. Alfa na nerovnostech poskakovala a působila hodně nervózně. Snížený podvozek si s českými silnicemi moc nerozumí. Jenže stačí objevit lepší kus asfaltu a najednou začne fungovat. Řízení je, pravda, trochu lehké a informací by od nejsportovnější Giulietty mohlo proudit trochu více, ale nic, co by bránilo jinak poměrně zajímavému zážitku.A svůj zážitek jsem chtěl ještě prohloubit, vyrazil jsem totiž na Sosnovou. Zpočátku jsem byl trochu rozmrzelý, auto se mi zdálo nedotáčivé a hodně nejisté. Chvíli mi to trvalo, ale pak jsem objevil styl, který vyhovoval mně i autu. Alfa konečně začala odevzdávat to nejlepší. S každým kolem jsem jezdil čím dál rychleji. Dokonce tak rychle, že jsem šlapal na paty i japonským čtyřkolkám.


Na okruhu je Giulietta hodně zábavná. Jedinou pihou na téhle italské krásce je nevypínatelná stabilizace.

Jenže nic není tak růžové, jak se zdá. I přestože se jedná o nejsportovnější verzi, nedá se vypnout stabilizace. Na okruhu sice dovolí lehké kývnutí zádě, ale jen v mezích slušnosti. Výraznější vybočení z elektronických mantinelů Alfa rychle zařízne.

Interiér na první pohled vypadá příjemně, ale když v něm strávíte pár chvil, odhalí se vám přesná ukázka italského přístupu k věci. Rudé sedačky vypadají hezky, ale nenabídnou prakticky žádné boční vedení, takže v nich při rychlejším tempu kloužete že strany na stranu. Při běžném cestování ale oceníte kufr, který nabídne 350 litrů prostoru. Přetrpět musíte jen vyšší nakládací hranu, jinak je rozměry téměř ideální – naložíte do něj týdenní nákup nebo kočárek.Navigační systém působí trochu prehistoricky a není to jen díky displeji se špatným rozlišením a ošklivou grafikou. Celé fungování je zmatené, bez špetky intuitivnosti, takže musíte mít minimálně Matfyz, abyste se prokousali v menu. Perličkou jsou snad už jen elektrická okna, která si žijou vlastním životem. Tohle je prostě Ital se vším všudy.


Čtyřlístek napovídá 235 koní pod kapotou.

Hlavní devizou je ale pohonná jednotka. V útrobách Alfy totiž najdete přeplňovaný motor o objemu 1,75 litru. Ten skrze přední kola odevzdává 235 koní při 5500 otáčkách, kroutící moment 300 Nm je k dispozici již od 1900 otáček. Má zajímavou výkonovou špičku, netrpí turboefektem a k tomu všemu má motor příjemný dunivý zvuk. S tím dosprintuje na stovku za 6,8 vteřiny, maximální rychlost je položena ve 242 km/h.

Motor skvěle spolupracuje se systémem DNA, který nastavuje chování vozu ve třech režimech – Dynamic, Normal a All-Weather. Ve sportovním režimu Dynamic se charakter auta změní asi jako Jeckyll a Hyde. Auto zapne diferenciál Q2, přemapuje jednotku motoru a na barevném displeji ukazuje informace o tlaku turba a výkonu, který momentálně posílá na přední kola.Verdikt
Giulietta je auto, které vypadá fantasticky, vždycky mi udělalo radost podívat se na ní z okna. Má zajímavý motor, který mě hodně bavil, jenže v kombinaci s nervózním podvozkem bylo cestování po běžných silnicích trochu zvláštní. A pak je tu cena…

Za 716 000 Kč se nejedná o úplně výhodnou nabídku. Třeba Golf GTI momentálně seženete za 684 700 Kč s manuálním šestikvaltem. Dobře, Golf má o nějakých dvacet koní méně, to ale vyváží podvozek, na který se můžete na běžných silnicích opravdu spolehnout. Nebo můžete skočit do Mazdy 3 MPS, která nabídne 260 koní za akčních 599 900 Kč.

Musíte být velký fanoušek italských vozů, abyste přetrpěli některé neduhy a ještě za to zaplatili víc než jinde. Giulietta jinak není vůbec špatná, ale vyšší cenu si u mne neobhájila.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1742
Kompresní poměr9,25 : 1
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)173 / 235 při 5 500 ot./min
Točivý moment (Nm)300 (340) při 1 900 ot./min
Výkon/hmotnost (k/t)168,4
0-100 km/h (s)6,8
Nejvyšší rychlost (km/h)242
Spotřeba paliva (l/100 km)10,8 / 5,8 / 7,6
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4351
Šířka (mm)1798
Výška (mm)1465
Rozvor náprav (mm)2634
Provozní hmotnost (kg)1395
Zavazadlový prostor (l)350
Ceny
Základní cena modelu399 900 Kč
Základní cena test. verze716 000 Kč
2.5.2012 6:05| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist