autoweb.cz > Alfa Romeo > Alfa Romeo Giulietta > Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde
Dynamika 8
Chování na silnici 5
Provozní náklady 5
Praktičnost 6
X-Factor 7
Celkové hodnocení 6.2
RADOSTI
Motor, převodovka, design
STAROSTI
Nervózní podvozek, nevypínatelná stabilizaceGiulietta je na trhu nějaký ten pátek, takže už si čtrnáctistovka redakční garáží prošla. Proč ale odmítat svezení s nejsportovnější verzí Quadrifoglio Verde?
Hlavně když zvenku vypadá pořád skvěle, design nezestárnul ani o píď a v ulicích pořád budí pozornost. Ještě aby ne, když design vychází z překrásné 8C Competizione, potažmo malého Mita. Přední registrační značku má stále asymetricky a ze všech stran srší elegancí. Nabídne ale i ryzí řidičský zážitek?
Alfa Romeo Giulietta velká fotogalerie
Na jízdní projev jsem si na běžných silnicích nemohl zvyknout. Alfa na nerovnostech poskakovala a působila hodně nervózně. Snížený podvozek si s českými silnicemi moc nerozumí. Jenže stačí objevit lepší kus asfaltu a najednou začne fungovat. Řízení je, pravda, trochu lehké a informací by od nejsportovnější Giulietty mohlo proudit trochu více, ale nic, co by bránilo jinak poměrně zajímavému zážitku.A svůj zážitek jsem chtěl ještě prohloubit, vyrazil jsem totiž na Sosnovou. Zpočátku jsem byl trochu rozmrzelý, auto se mi zdálo nedotáčivé a hodně nejisté. Chvíli mi to trvalo, ale pak jsem objevil styl, který vyhovoval mně i autu. Alfa konečně začala odevzdávat to nejlepší. S každým kolem jsem jezdil čím dál rychleji. Dokonce tak rychle, že jsem šlapal na paty i japonským čtyřkolkám.
Na okruhu je Giulietta hodně zábavná. Jedinou pihou na téhle italské krásce je nevypínatelná stabilizace.
Jenže nic není tak růžové, jak se zdá. I přestože se jedná o nejsportovnější verzi, nedá se vypnout stabilizace. Na okruhu sice dovolí lehké kývnutí zádě, ale jen v mezích slušnosti. Výraznější vybočení z elektronických mantinelů Alfa rychle zařízne.
Interiér na první pohled vypadá příjemně, ale když v něm strávíte pár chvil, odhalí se vám přesná ukázka italského přístupu k věci. Rudé sedačky vypadají hezky, ale nenabídnou prakticky žádné boční vedení, takže v nich při rychlejším tempu kloužete že strany na stranu. Při běžném cestování ale oceníte kufr, který nabídne 350 litrů prostoru. Přetrpět musíte jen vyšší nakládací hranu, jinak je rozměry téměř ideální – naložíte do něj týdenní nákup nebo kočárek.Navigační systém působí trochu prehistoricky a není to jen díky displeji se špatným rozlišením a ošklivou grafikou. Celé fungování je zmatené, bez špetky intuitivnosti, takže musíte mít minimálně Matfyz, abyste se prokousali v menu. Perličkou jsou snad už jen elektrická okna, která si žijou vlastním životem. Tohle je prostě Ital se vším všudy.
Čtyřlístek napovídá 235 koní pod kapotou.
Hlavní devizou je ale pohonná jednotka. V útrobách Alfy totiž najdete přeplňovaný motor o objemu 1,75 litru. Ten skrze přední kola odevzdává 235 koní při 5500 otáčkách, kroutící moment 300 Nm je k dispozici již od 1900 otáček. Má zajímavou výkonovou špičku, netrpí turboefektem a k tomu všemu má motor příjemný dunivý zvuk. S tím dosprintuje na stovku za 6,8 vteřiny, maximální rychlost je položena ve 242 km/h.
Motor skvěle spolupracuje se systémem DNA, který nastavuje chování vozu ve třech režimech – Dynamic, Normal a All-Weather. Ve sportovním režimu Dynamic se charakter auta změní asi jako Jeckyll a Hyde. Auto zapne diferenciál Q2, přemapuje jednotku motoru a na barevném displeji ukazuje informace o tlaku turba a výkonu, který momentálně posílá na přední kola.Verdikt
Giulietta je auto, které vypadá fantasticky, vždycky mi udělalo radost podívat se na ní z okna. Má zajímavý motor, který mě hodně bavil, jenže v kombinaci s nervózním podvozkem bylo cestování po běžných silnicích trochu zvláštní. A pak je tu cena…
Za 716 000 Kč se nejedná o úplně výhodnou nabídku. Třeba Golf GTI momentálně seženete za 684 700 Kč s manuálním šestikvaltem. Dobře, Golf má o nějakých dvacet koní méně, to ale vyváží podvozek, na který se můžete na běžných silnicích opravdu spolehnout. Nebo můžete skočit do Mazdy 3 MPS, která nabídne 260 koní za akčních 599 900 Kč.
Musíte být velký fanoušek italských vozů, abyste přetrpěli některé neduhy a ještě za to zaplatili víc než jinde. Giulietta jinak není vůbec špatná, ale vyšší cenu si u mne neobhájila.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1742 |
Kompresní poměr | 9,25 : 1 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 173 / 235 při 5 500 ot./min |
Točivý moment (Nm) | 300 (340) při 1 900 ot./min |
Výkon/hmotnost (k/t) | 168,4 |
0-100 km/h (s) | 6,8 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 242 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 10,8 / 5,8 / 7,6 |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4351 |
Šířka (mm) | 1798 |
Výška (mm) | 1465 |
Rozvor náprav (mm) | 2634 |
Provozní hmotnost (kg) | 1395 |
Zavazadlový prostor (l) | 350 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 399 900 Kč |
Základní cena test. verze | 716 000 Kč |