Alfa Romeo experimentuje v Británii

Firma si konečně uvědomila, že „cuore sportivo“ a odlesk dávné slávy dnešním zákazníkům nestačí.

Italská automobilka hledá nové cesty, jak vylepšit pošramocenou image. Vedení se rozhodlo nejprve vyzkoušet nové postupy ve Velké Británii. Pokud se osvědčí, firma je uplatní i na dalších trzích.

„V Anglii teď děláme to, co bychom chtěli udělat i ve zbytku Evropy“, prohlásil na autosalonu v Ženevě ředitel Alfy Antonio Baravelle. Firma podle něj usiluje o návrat mezi prémiové značky, stejně jako o ambiciozním navýšení prodejů na 300 000 kusů v roce 2010. To by znamenalo téměř zdvojnásobit současnou produkci. (Loni Alfa vyprodukovala 160 000 aut.)

Na reputaci značky Alfa Romeo v Evropě se podepsaly léta trvající problémy se spolehlivostí a nízkou úrovní služeb. Velká Británie byla zvolena jako „pokusná laboratoř“, protože jméno automobilky má mezi tamními obyvateli stále jistý zvuk, vysvětlil Baravelle.

Alfa Romeo Brera velká fotogalerie

Alfa Romeo Brera fotogalerie

Navíc tam na Alfu nečeká žádný silný domácí konkurent – na rozdíl třeba od Německa, kde se to výrobci luxusních aut jen hemží.

K nově zkoušeným postupům patří například kontaktování nespokojených zákazníků, zakládání call center a větší důraz na poprodejní péči. Snaha se prý začíná vyplácet. Baravelle navýšil odhad prodejů ve Velké Británii z loňských 5550 na 9000 kusů v roce 2007.

Jestli se novinky osvědčí, budou postupně zavedeny i v Německu, Francii, Španělsku a Švýcarsku.

autoweb.cz

8.3.2007 9:24

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist