Alfa Romeo Brera

Po třech letech přichází sériová verze kupé, na které se dlouho čeká se zatajeným dechem. Bude 260 koní a pohon všech kol stačit?

Brera se po tříleté odmlce vrací na ženevský autosalon, tentokrát ale v podobě, která je sice o stupeň civilnější, ale za to sériová. Do výroby se tak dostane auto, o němž Alfa svého času tvrdila, že ho nebude vyrábět. V té době ale měla v přípravách ještě divočejší 8C Competizione, koncept ryze sportovního dvoumístného kupé s výkonem 400 koní a pohonem zadních kol, tedy auta ze staré školy v roli zpáteční vstupenky do elitní třídy, kam podle všech fanoušků právem patří. Plán jeho výroby ale bohužel na podzim 2004 definitivně skonal kvůli interním diskuzím v rámci koncernu Fiat na téma, zda by 8C svým výkonem, designem a celkovou přitažlivostí příliš neohrožovalo Maserati Coupe. Zdá se, že odpověď byla kladná. 8C se vyrábět nebude a na pomyslnou pozici sportovní jedničky Alfa povýšila Breru.

Pro emotivně naladěné příznivce Alfy Romeo je Brera jen slabou záplatou za 8C, ale při samotném pohledu na sektor sportovních kupé a její budouci roli v něm jde stále o velmi atraktivní auto, a to nejen díky báječným tvarům.

Alfa Romeo Brera velká fotogalerie

Alfa Romeo Brera fotogalerie

Velikostí lze Breru přirovnat k poslední generaci kupé GTV, se kterým jí pojí i vnitřní uspořádání 2+2; oproti současné řadě GT je skoro stejně vysoká, ale o 7,5 cm kratší a o 6,7 cm širší. Hlavní stylistické prvky původního Giugiarova konceptu si Brera zachovala, ale jsou pochopitelně přizpůsobené nepřeberným požadavkům sériové výroby, nárokům na využití vnitřního prostoru a také stále striktnějším bezpečnostním předpisům. Není však pochyb o tom, že na živo bude Brera ve své třídě asi nejpoutavějším autem na silnici.

V úvodních továrních informacích figurují tři motory, jeden naftový a dva benzínové. Každý z nich bude mít u Alfy premiéru, i když jde o upravené verze stávajících motorů a technologií. Základním motorem bude benzínový 2,2 JTS s výkonem 185 koní, zatímco turbodieselový pětiválec 2,4 JTD bude vyladěný na nebývalých 240 koní, což znamená dosažení poměru 100 koní na litr. Nejsilnější verzí bude klasický vidlicový šestiválec 3,2 l, jak ho známe z verzí GTA, ale s výkonem zvýšeným na 260 koní.

Všechny tři motory budou podle přání spojené s šestistupňovou automatickou nebo ruční převodovkou. Použití platformy chystaného sedanu 157 (nástupce současné 156) znamená v případě Brery pohon předních kol a nové provedení předního i zadního nezávislého zavěšení. Nejsilnější verze ale bude nabízet i pohon všech kol Q4.

Do prodeje se Brera dostane koncem roku 2005.

redakce autoweb.cz

4.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist