Alfa Romeo 8C Spider

Svezli jsme se Alfou Romeo 8C Spider, abychom zjistili, zda po ni máme toužit ještě víc než po kupé.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Tohle je Alfa Romeo 8C Spider a je to skutečně velmi opojný mix retro designu inspirující se u klasických vozů Alfa Romeo se šťavnatými součástkami ze skladu Ferrari. Zní to příliš dobře, než aby to byla pravda? No, špatnou zprávou je, že cena přesahuje 5,4 milionu, bude jich jen 500 a skoro všechny jsou již vyprodány.

 

Jak vypadá?

Může se zdát, že za Alfu Romeo by pět a půl milionu zaplatil jen blázen. Ale jakmile váš zrak spočine na 8C Spider, hned vám bude jasné, že stojí za všechny peníze. Verze bez střechy má skutečně zaděláno na to, aby se stala jedním z nejhezčích aut, která byla kdy vyrobena.

Retro design předních světel a rozměrné masky chladiče mísí styl s funkcí, vzadu pak drama pokračuje se čtyřmi koncovkami výfuku a jednoduchými kulatými světly. Proporce 8C Spider jsou tak velmi dobře vyvážené s dlouhou zakulacenou kapotou, vysokými boky a krátkým zadkem. Z této Alfy Romeo se automaticky stává auto, které prostě chcete jen proto, jak vypadá. Je to umělecké dílo z oceli a karbonových vláken.

 

Jaká je uvnitř?

Kabina 8C Spider je pro Alfu klasická. Dvoumístný interiér je zaměřen především na řidiče spolu s výrazným panelem budíků, který z přístrojovky trčí přímo na vás. Není tady ani žádná řadící páka, místo toho na středovém panelu najdete mnoho knoflíků, kterými uvedete atmosférický osmiválec 4,7 l pod přední kapotou do chodu a kterými nastavíte režimy převodovky. Nad tím vším je několik přepínačů – a jedním z nich sundáte téhle Alfě střechu.

 

Jak se řídí?

Zmáčkněte startovací tlačítko a osmiválec 4,7 l původem od Ferrari se probudí k životu. Je to pěkně znějící jednotka, která je srdcem celého auta a zintenzivňuje zážitek z něj. Zvuk má evokovat melodii legendárních závodních vozů Alfa Romeo a zatímco není nikdy hrubý, je stále dost výrazný a důstojný.

Neutrálně vyvážený podvozek má rád plynulou jízdu, nabídne pak plno přilnavosti uprostřed zatáčky. Alfa 8C Spider zatáčí ochotně a čistě směřuje k apexu. Příliš mnoho plynu ve výjezdu vyvolá přetáčivost (jak jinak), která jde ale poměrně snadno kontrolovat díky rychlému řízení a také jemným a citlivým zásahem protiprokluzu.

Převodovka k tomu všemu pasuje. Přepněte ji do manuálního režimu a můžete řadit karbonovými pádly pod volantem. Lepší je ale stisknout tlačítko sportovního režimu, ve kterém vám umožní motor točit až do červeného pole. Také pak řadí o poznání rychleji.

Je působivé, že se podvozek skoro neotřásá a auto nikdy nepůsobí přetíženě, když se snažíte vyprovokovat co největší příčné zrychlení. Karbon-keramické brzdy nabízí konzistentní účinek bez vadnutí i při zpomalení z vysokých rychlostí, ale pedál musíte stlačit větší silou, abyste poznali jejich skutečnou účinnost.

 

Verdikt

Na trhu je k dispozici jen velmi omezené množství aut k odběru, což vytváří nerovnováhu mezi nabídkou a poptávkou. Jestli jste tedy multimilionářem nebo čerstvým výhercem v loterii, upalujte ihned do showroomu Alfy Romeo. Určitě nebudete zklamáni.

Bryce Richards, iMOTOR

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyAlfa Romeo 8C Spider
0-100 km/h (s)4,4
Motor
Konstrukcevidlicový osmiválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)4691
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolazadní, samosvor
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)331 kW / 450 k při 7000 ot./min.
Točivý moment (Nm)480 Nm při 4750 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)290
Objem nádrže (l)88
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4381
Šířka (mm)1894
Rozvor náprav (mm)2645
Ceny
Základní cena modeluvyprodáno
10.8.2009 3:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist