Alfa Romeo 166 (1998 – 2007)

10 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Nástupce modelu 164 zaujme atraktivnějšími tvary, nabídkou prostoru i výbavou. Některé náhradní díly jsou ale hodně drahé, což mnoho zájemců odradí.

Diskuze

4 komentáře

    magic

    1. \“jízdní vlastnosti nejsou špatné\“
    Zvláštní tvrzení. Řekněme si na rovinu – 166 má NEJLEPŠÍ JÍZDNÍ VLASTNOSTI ze všech aut tohoto segmentu v daném čase. O tom nelze vést spory.Můžeme mít výhrady ke komfortu podvozku, ale jízdně není žádné jiné autzo dané třídy lepší!
    2. \“přehřívající se brzdy\“
    166 V6 má úplně stejné brzdové třmeny jako Mitsubishi Lancer Evo VI-VIII. Že by se tyto brzdy přehřívaly? Asi ne, že… jinou brzdovou soustavu od ATE má jen JTD a TwinSpark, mimochodem stejnou, jako stejná BMW se šestiválci…
    3. \“o bezpečnosti vozu nic nevíme\“
    Víme dost, protože 166 Evo se jmenuje Alfa Romeo 159. Stejná podlahová plošina, stejná konstrukce podvozku (nejsou ale zaměnitelné díly, jsou tam drobné modifkace). 159 má v EuroNCAP 5 hvězd, z toho lze usuzovat, že 166 na tom bude s bezopečností minimálně velmi dobře.
    4. \“nedporučené motory 2.0 TB V6, který je výkonově slabší\“
    Opak je pravdou, jedná se o druhý nejvýkonnější v základní verzi a umí být absolutně nejvýkonnější v celé řadě 166. Alfa 166 s motorem 3.0 V6 24v zvládne stovku za 7,8 s, zatímco V6 TB to umí za o 0,2 s rychleji, na maximálku je o 10 km/h rychlejší a na 1000m je o cca 1 s rychlejší (zdroj: Automobiliso). Samozřejmě pouhou změnou mapování ECU se z TB stane nejvýkonnější motor řady. Repase turba stojí kolem 11 000 Kč, což není ve srovnání s konkurencí zase taková částka, stejně jako u Saabů, Volva…
    5. \“cena náhradních dílů může případné zájemce odradit…\“ právě cena ND je jednou z největších předností FIATu obecně – nejenže jsou obvykle výrazně níž než Německá nebo Francouzská konkurence, ale jejich distribuce je velmi rychlá a pružná. Náhradní díly jsou jedním z největších trumfů Fiatu obecně.
    Suma sumárum – Alfa 166 přenáší rázy do interiéru mnohem víc než Audi, VW nebo MB či Volvo stejné třídy, ale má mnohem lepší jízdní vlastnosti, řízení a V6 modely i brzdy. Výhrady lze mít k chrastícím plastům v interiéru (Italovi holt nevysvětlíme, že se hrkáme po cestách z třicátých let), (ne)logice palubního kompu a nevelkému zavazedelníku. Je třeba se vyvarovat bouraným kusům – i velké rány díky největší tuhosti kastle v dané třídě a čase působí nevinně a ty nápravy (hlavně zadní) už prostě nikdy nikdo nesrovná. Stejně tak havarované vozy vykazují i problémy s elektroinstalací (netýká se jen AR).
    Největší nevýhodou nákupu ojeté Alfy Romeo v ČR je právě téměř nulové procento nehavarovaných kusů.
    Proč nenecháte psát tyto články raději někoho, kdo v tom autě alespoň jel?

    Enzo

    Magicu, díky, je fajn tě po dlouhý době někde na netu číst. K autorům těchto článku snad jen, že si nedají pokoj a píšou tu kraviny o všech alfách co se snad kdy vyráběly, prelou největší bylo ohodnocení AR 147 jako příliš poruchový auto pro fanatiky, lidi s rozumem co chtějí zábavu za volantem zvolí samozřejmě Audi TT na podvozku G4, hnus.

    pedro

    souhlasím,tohle ale už lidé co píšou o alfách jako o drahých poruchových křápech vidět nechtějí.

    bert

    Ja osobne si mysli že 166,sa na svoju dobu ,no nielen na nu vymyká svojim dizajnom….a to v pozitívnom slovazmysle…..je to nadherné auto….najme čo sa týka spracovania dizajnu karoserie…i v dnešnej dobe si trufam povedat, že svojim dizajnom daleko predbehne mnohe sučasne vyrábané auta …nižšej či vyššej triedy.
    Keby také auto i dnes zišlo z vyrobnej linky nikto by mu nepovedal že od zahajenia vyroby prveho modelu uplynulo takmer 10 rokov….

    Jednoducho jeho tvorcovia si zaslužia tu najlepšiu pochvalu….je to nádherne auto….

    no o spotrebe benzínovych motorov radšej pomlčím…(=

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist