Alfa Romeo 159 Sportwagon 3.2 V6 JTS
15 fotografiíAlfa Romeo 159 sportwagon
Alfa Romeo 159 je na světě už čtvrtým rokem. A zvenku to na ní není vůbec vidět. Ale co myslíte, stárne pod kapotou?
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
15 fotografiíAlfa Romeo 159 sportwagon
Alfa Romeo 159 je na světě už čtvrtým rokem. A zvenku to na ní není vůbec vidět. Ale co myslíte, stárne pod kapotou?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
nerobite testy normalnych vozidiel.
golf VI, faceliftovy seat leon …. Faceliftovy ceed.
Vypovedna hodnota tychto testov = 0, pretoze cielovi zakaznici aj tak autoweb nepozeraju!
Autoweb je dlouhodobě zaměřený na lidi, kteří mají rádi zábavu za volantem a tou Vámi zmíněná auta moc nevynikají.
Na faceliftovaný Ceed ještě neměly recenzi ani mainstreamové servery a nedá se očekávat že je autoweb, který je se svým zaměřením trochu jinde, předběhne.
A k těm normálním vozidlům. Co vám na Fiestě, Insignii a třeba Fordu Kuga připadá nenormální?
Jasne ze nevynikaju. To mi je koniec koncov jedno.
Ale nerozumiem moderatorom.
Autoweb navstevuju ludia zo strednej vrstvy, povacsine vsak mladi chalani, ktori si mozu kupit max ojazdenu fabiu.
Ludia, ktori maju na tuto alfu, urcite nebudu kazdy tyzden cakat na vydanie recenzie.
btw: na autowebe som prvy krat.
A jaká je vypovedná hodnota testů, Golfa V po faceliftu pardon VI, a dalších faceliftovaných vozítek. Jiné plechy ztoho jiné auto neudělají…
Test to byl pěkný, ale výsledek mě jeko alfistu zamrzel 🙁
dej pokoj
a znova trapný moderátor… po 2 větách vypínám…
už jsi s tím otravný, přepni si na ČT, tam si stěžuj, tam to jde z tvých daní. moderátor umí korektně říct zážitek ze svezení. To, že ti je zřejmě 16 a potřebuješ divadylko, abys udržel pozornost, je tvuj problem.
😀 Hezky 😀
"budeš nám chybět" :))
Kritiku chválím, jde vidět, že máte "koule"!
Jen tak dál.
Jinak – tohle je fakt nádherné auto!
Alfička je samozřejmě nádherná, ale jak bylo uvedeno v článku, je nutné si připlatit za 4×4 a 1.088.000,- je za auto opravdu dost peněz ve světle toho, že za rok jsou Alfy na 50% hodnoty.
vi nekdo, kdy se ma objevit nastupce 159? a jak se vlastne bude jmenovat? 160? asi ne 🙂
Ono sa da este prilatit ten znizeny a tvrdsi podvozok takze tie naklony by sa mozno dali este ako tak eliminovat…A v porovnani aje to dkokonca na youtube primom porovnani s bmw rady 3 bola proste o dost lepsia
ta Alfa že byla o dost lepší než trojkové BMW?
No to asi těžko!!!!!! Lepší než BMW řady 3 teď není nic… na paty mu špale MB C, co vím z recenzí…
Ale ano, ve velkém testu asi 11 aut této kategorie byla při vyhýbacím manévru ("losím testu") Alfa 159 opravdu lepší než současné BMW 3er. Další byl Mercedes C – Klasse, ale to už šlo o minulou generaci.
Byla to srovnávačka čtyřválcových dieselů s poháněnou jednou nápravou.
nechce se mi verit takovemu vysledku
Myslim ze na YOUTUBE, kdyz zadas "159 better then BMW3er",
jinak to bylo asi 3 roky zpet v AutoBildu, nebo nejakem nemeckem casopisu…
http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek
mě by zajímalo co takový losí test dokáže říci o reálných jízdních vlastnostech….a hlavně jak velké byly rozdíly
losi test vypovida predevsim o bezpecnosti, resp. stabilite auto pri uhybnem manevru… Docela me prekvapil vysledek Accordu – auto se skvelym podvozkem, ale takhle propadlo… Navic losim testem muze projit auto treba i proto, ze ma velmi tvrdy podvozek, ktery se na bezne jezdeni nemusi hodit, co do komfortu…
no právě si myslím, že s reálnýma jízdníma vlastnostma to má co dočinění jen okrajově
Vážně myslíš, že se nevyrábí ve střední nic lepšího než ten současný krám z Mnichova, který je ve všem, krom snad pasivní bezpečnosti, horší než E46? Ta současná je jen dalším důkazem "passatizace" střední třídy jen s tím rozdílem, že je podstatně menší a kupodivu i dražší. Taková nová S4 je úplně jiné svezení. Teda až na tu spotřebu:(
No tak s tebou je to těžké, když jsi Audinář. Já se na to dívám objektivně.
Já nejsem Audinář, jen zastávám názor, že univerzálnější auto než 330Ci E46 se ve střední nevyrobilo. To auto umělo skloubit jak zábavu na okreskách, tak zvládalo v relativním komfortu rychlé přesuny po dálnici. Současná E90 je nedotáčivější, díky RFT neustále poskakuje a z důvodu snížení nákladů užívá mnoho modelů převodovku ze silnějších (vesměs osmiválcových) bratříčků, což má za následek převody dlouhé jak týden před výplatou. A o elektrickém posilovači a bídné kvalitě interiéru se radši nezmiňovat (vrzání po 15000 km mi přijde v této cenové hladině jako krajně nepřijatelné). Jediné opravdu dobře postavené auto tak z německé trojky zůstává jen právě ta S4.
Moderátor je v pohode, tak si zavrite držky !!! Mimochodom nemajú nové ALFY nejaké motory od OPLU ??
jojo má. Slyšel jsem že motor do alfy 8C dodává dokonce dacia. Jinak vše co bylo v testu řečeno mohu říct z vlastní zkušenosti že je pravda. Nezmínili jste se o vnitřním prostoru, který je, zvlášť na zadních sedačkách katastrofický.
jak ziznivy je ten sestivalec dlouhodobe?
LOL, ty seš na ně přísnej :)))
Už kvůli tomu autu je mi ho líto. To auto má prostě styl a charakter, vážně bych si přál aby bylo dobré. Stará alfa je prostě výjimečné auto, mito je takové nějaké nemastné neslané :/
Moc postoj alfy nechapu – tvari se jako sportovni znacka pritom jedinne sportovni modely jsou ze serie 8C… breru a 159 opravdu za sportaky povazovat nelze…
A kterépak auto ve střední lze považovat za sportovní? V mainstreamové střední se v současné době vyrábí snad jen 2 auta – C5 a Passat. Ostatní zástupci jsou jen kopiemi toho Passatu (Mondeo, Insignia, Accord, Avensis,…), přičemž ani jedna z nich nedosahuje takové vyváženosti vlastností ani nedisponuje srovnatelnou nabídkou technologií (snad s výjimkou Opelu, který se jako jediný rozhodl vydat na tuto velice nákladnou cestu a postavil tak i konkurenci pro R36).
ty vtipe 😀 a všechny auta v nižší střední jsou kopie Golfu co? Mimohcodem takové Mondeo je daleko lepší než Passat
V čempak? Doslova tragický interiér, jediný použitelný motor (a to je ještě k tomu diesel), bez možnosti pohonu všech kol, mizerný automat, tradičně bídná sedadla,…
cituji: jediný použitelný motor (a to je ještě k tomu diesel)
..a neříkej, že ty nemáš svýho Pasáááta ftédéíčku =D
No ty bavíš, měl jsem teď možnost porovnat Passata 2.0 Fsi s Mondeem 2.0i, oba ve verzi kombi, a tak se tomu můžu jen smát. Interiér má VW sice hezčí, zejména středovou konzolu, ale hůř zpracovaný a Mondeo se kromě ošklivého pseudodřeva nemá za co stydět. Motorů nemá Mondeo tolik, ale jsou tam čtyři kvalitní motory- 2.0 a 2.5 benzín a taky diesely 2,0 a 2,2. Sedačky sednou každému jinak, ale mě víc sedly v Mondeu. Jediné v čem můžu souhlasit jsou automaty, což mě nezajímá když je tam kvalitní manuál. A teď to podstatnější- Mondeo je prostornější, tišší, s lepším podvozkem (jak v zatáčkách, tak co se týče komfortu), nemluvě o řízení a citu v pedálech. A proto je právem považováno za nejlepší ve třídě
Použitelný jsou jen ty 2.2 kamna. 2.5T je pouze příkladnou ukázkou toho, jak by turbomotor neměl vypadat. Ostatní motory jsou jen hrůza a děs, přece jen vůči konkurenci svůj věk již neskryjí. S tím zpracováním částečně souhlasím, do modelového roku 2008 to ještě nebylo ono, ale i tak si myslím, že bylo stále na přijatelnější úrovni než u Mondea. A od roku 2008 není o čem mluvit. S hlučností byl tradičně problém u PD, ale ty, jak určitě víš, už se nenabízejí. Nové CR patří po C5 k nejtišším dieslům ve třídě. Docela by mě zajímalo, jak si zjistil, který podvozek je lepší. Protože hodnocení podvozku je veskrze subjektivní záležitost. Jediným objektivním měřitkem může být sand jen to příčné zrychlení. A v této kategorii Fordy zrovna neexcelují. Jinak pokud ti nevyhoje standartní podvozek VW, stačí si připlatit za příplatkový DCC, který na rozdíl od podobného řešení u Fordu funguje relativně dobře. Co se týče řízení, musíme přihlédnout k faktu, že se pohybujeme ve vodách střední třídy, a ne nějakých sporťáků. Takže řízení Passatu bude vyhovovat většímu procentu zákazniků než to u Fordu.
P.S. Žádné auto nemůže být pokládáno za obecně nejlepší ve třídě. Rozhodující jsou vždy jen požadavky a preference zákazníků. Je to to samé jako u toth podvozku. Jaké naladění je lepší? Plavný komfort C5 nebo tuhá sportovní jízda trojky? To ať si posoudí každý sám.
Zkus subaru legacy ( outback ) s H6 ,pak se mužeš nad kamarády v hospodě povyšovat ,že jsi řídil pořádné auto .
Passat bylo zrejme prvni auto na svete a vsichni ostatni chodili delat spiony do VW.
Tak jak mi vysvětlíš, že všechny nové modely významných hráčů na trhu se zase filosofií blíže přiblížily Passatu?
a jaká je filozofie modelu volkswagen passat ? maskovat malotraktor limuzínou pro chudší ? vždyt passat je tak mainstreimové auto jako je například oktávka nebo něco podobného . Passat CC je aspoň hezký ,ale stejně je to jen a pouze passat .
Passat je navržen tak, aby zaujmul co nejširší možné spektrum zákazníků, tzn. že musí dobře ovládat vše, co si zákazník usmyslí. I z tohoto důvodu se nabízí na tento segment v nedostižném množství variant a disponuje nejbohatší nabídkou moderních technologií (ACC,DCC,Parkpilot,DSG,pohon 4×4, 300ps motor). Rozdíl mezi ním a jeho konkurencí je takový, že zatímco Passat takřka v žádném možném pohledu vysloveně nepropadá, jeho kopie si tu a tam nějakou tu slabší chvilku vyberou.
Tzn. že umí od každého trochu ,ale nic pořádně.
Spíš bych to řekl tak, že ve všech ohledech snese srovnání s jakoukoliv konkurencí a z toho srovnání vychází když ne jako vítěz, tak jako rovnocenný soupeř.
lidi,ktery kazdy tri roky kupujou novej model ty ktery znacky? nebo mam za zaryty priznivce povazovat nejaky 20ti,30ti-lety radoby-Schumachery,ktery si za par slupek nekde poridili vylitanou Alfu,Hondu z 3.ruky nebo tezce vyslouzily BMW a aby jasne vyjadrili svoji bezmeznou naklonnost ke znacce,tak znak automobilky nosi i na trenkach? tyhle pripady totiz neuznavam,ale bohuzel,takovych je nejvic …ano,kdyz bude mit nekdo v garazi ctvrt stoleti stary Audi Quattro Sport,tak to budu chapat,ale absolutne neuznavam radoby-znalecky reci nejakyho mamlase,kterej nedavno presedlal ze S120 do nejakyho 15 let staryho srotu a okamzite se povazuje za zarytyho fanouska znacky …ale co tim vlastne chci rict? clovek zboznujici Alfy mavne rukou nad sebevic negativni recenzi,stejne si to auto poridi a bude spokojenej,kdezto prave vyse jmenovani jedinci,kterym pred barakem stoji buhvijak starej srot,budou nejvic pyskovat,recenzenta prohlasovat za neznalce a kdovi co jeste …to jen abychom si upresnili pojem – ortodoxni priznivec
P.S.: ja Alfista nejsem
jinak co se tyce recenze,tak opet docela slusna porce zajimavych informaci a subjektivnich pocitu,jez by se daly pri zkusenostech recenzenta mozna uz nazyvat objektivnimi
Ortodoxny priaznivec znacky Alfa Romeo je napriklad moj kolega, ktory len pred par tyzdnami vymenil svoju 156 1.8 za 159 1.75 Turbo Benzina… je velmi spokojny a to auto je jednoducho nadherne.
jestli se nepletu, tak Roman Trojna kromě jineho stoji i za vznikem autowebu, ne?
Nebyl to nahoudou pan Koubek po odchodu z autocaru?
ne. ten jen celou dobu pracoval pro autoweb.
nadherne vozitko a ta farba na nom, proste je to auto ktore nie je na kazdom rohu, za to tie BMW ma uz skoro kazdy, ako nic proti, kedysi som chcel BMW ale teraz? ved ich je uz skoro viac ako octavii:D …….takze ja si myslim, ze radsej by som siel do alfy ako do 3 cuore sportivo:D
inak nemohli by ste niekedy spravit test renaultu laguna GT 2,0 T??
Chapu vytky recenzenta, ale kdo zene auta do takovych extremu aby resil drobne rozdily mezi dnesni stredni tridou??
Mam 159 2,4 Q4, ktera je jeste tezsi a asi se i vic naklani, ale nikdy mi to neprislo, protoze auto pouzivam normalne a nejezdim na okruh (kolik takovych je?).
Na normalni jizdu dnes dostacuje jakekoliv auto stredni tridy, to jestli si clovek koupi 159 neni ani tak o naklonu v zatacce, spotrebe o 1-2 litry vetsi, ale o povesti, osobni sympatii, designu a zkusenosti se znackou.
Mimochodem ten motor je i pres svou ziznivost stejne neskutecne potentni, ten zvuk je nadhernej! A me by to stacilo….
to byste se divila, kolik z nas rado jezdi do zatacek rychleji a nemusi to zrovna byt na okruhu. proc? protoze je to zabava. verte janne, ze je mezi nami smrtelniky mnoho lidi, kteri si auta podle vzhledu nekupuji. tak tim jen chci rozprasit vasi predstavu o tom, ze pro vsechny muze byt dobre auto, ktere jen dobre vypada nebo ma styl. tu alfa samozrejme ma. a kdyz najezdite desetitisice rocne, tak bych radsi jezdil autem, ktere pri stejnem charisma ma o 2 litry mensi spotrebu:)
No a mam verit ze recenzent pise pravdu, nebo ze ma sympatie k urcite znacce….???
Ja otevrene pisu, mam jiny nazor a treba spotreba +1-2 litry vic mi nevadi. Pokud bych psal recenzi ja, vypadala by taky jinak.
Stejne tak bych rekl, ze projet zatacku se 159 a treba AUDI4 bude velmi podobne a normalni smrtelnik rozdil nepozna!
no ja nevim, jak chces byt objektivni, kdyz tu jednoznacne zastavas nazor, ze alfa je nej:) obavam se, ze RT ma za sebou par set aut. a myslim, ze staci tva veta, bych rekl, ze projet zatacku se 159 a treba AUDI4 bude velmi podobne. zrejme se jdi svezt i v audi nebo bmw a pak o tom mluvme, co?
Davno se stalo… AUDI vymekly podvozek a pocit ze ridim blato. Naopak BMW velmi dobre!
josu i nenároční lidé kteří ty rozdíly nepoznají, nebo nechcou poznat, ale jinak je to jasně rozpoznatelné
Ja bych nahodou i docela souhlasil. Nechci tvrdit, ze snad ctenari autoweb.cz nebo moje osoba je tim pripadem, ale plno lidi kupuje BMW, Passaty atd. jen proto, protoze jsou to overene znacky. Kazdy by nejradeji Ferrari s obrovskym kufrem… Jenze uz jen proto, ze Alfa nejde za stadem, je uzasna. Ten jeji charakter a spousta chyb ji delaji necim vic nez jen kusem plechu. Italska auta moc rad nemam, i kdyz se mi zacinaji libit cim dal tim vic, ale vsechny ty Brery a podobne vytvory chapu – ne kazdy potrebuje auto, ktere je nejsportovnejsi ve tride. Nekomu staci charakter, styl a nadherny design. Popravde, dokazete si predstavit, ze si po strance designu vytvorite vetsi vztah nez k Alfe 159 k jinemu zastupci teto tridy? BMW ma skvele motory, Prassat velky kufrik, Octavia je zase ceske auto (pojdme si ho vsichni koupit) a Afla Romeo je nadherna.
Nekde tady zaznelo, ze Passat je nejlepsim autem v dane tride – pro me osobne je tim nejhorsim autem, a to na cele care. Prijde mi jako nejobycejnejsi ze vsech, coz se mi velice prici.
Je to jako s ženami – někdo upřednostnuje ženy co umí vařit , někdo ženy co se postarají o děti a jsou vzorné matky . A někdo upřednostnuje ženy které jsou ,,jen,, nádherné .
Kde sem napsal, že Passat je nejlepší auto ve třídě? Já jen tvrdím, že pojem nejlepší auto ve třídě je pouze výmysl hloupých novinářů, protože žádné takové neexistuje a ani existovat nebude.
Ale psal si, ze vsechno ve tride je odvozene od Passatu. Jakoby to bylo prvni auto a vsichni ostatni obkreslovali. Ty si fakt myslis, ze napr. aj Volvo S60 alebo Saab 93 robili podla Passatu?
Volvo a Saab patří do trochu jiného segmentu než Passat. Není to ani prémie, ale ani mainstream. Něco prostě mezi jako tahle Alfa.
tím chceš říct že VOLKSwagen patří mezi premiové značky více jak volvo a nebo saab ?? vtip večera
Ne, VW je bezpochyby nejznámějším zástupcem evropského mainstreamu. Asi si mě špatně pochopil, tím něčím "mezi" jsem myslel Volvo, Saab, Alfu.
uf už jsem se lekl 🙂
Na druhou stranu o to tragičtěji vyznívá snaha toho Saabu.:-)
No jo rád vzpomínám na třeba technologima narvanou a luxusem překypující 9000 se sedadly z losí kůže 🙂 Ale nová 9-5 ka nevypadá k zahození(hlavně s detaily narážejícími na stíhací kořeny 🙂 a jestli se saabu ujme koenigsieg tak to možná vrátí tam kde to bylo .
konečne pěkná recenze … první které nemam co vytknout a pěkně se mi na ní dívalo od doby pana Koubka … jen tak dál 😉 díky
Auto tejto kategorie si nekupi nikto normalny, to auto neprinasa absolutne ziaden vyznam.
Po prvom roku strati na hodnote tak asi 40 %.
Já samozřejmě osobně považuji Alfy za necharismatištější a zároveň nejkrásnější vozy (snad krom Masserati), motory nic extra, nejsou špatné, ale kvalit motorizací od BMW prostě nedosahují, to říkám přesto, že vlastním AR 159 a jsem s ní max. spokojený. Jinak BMW bych si pro svou přehnanou strohost a téměř "octaviánskou" rozšířenost a všednost nekoupil, ačkoli servis je oproti Alfě na diametrálně lepší úrovni. Alfou si však kupujete docela něco jiného, co? Vyjíměčnost, výlučnost a u 159 i kvalitu, opravdovou kvalitu mám 70tis. a bez chyby, plasty slícování, provedení interiéru je skutečně skvostné. Jen ten servis, to je strašná úroveň, nejhorší je snad IMOFA především prodejna.
http://www.youtube.com/watch?v=zON4bWsl2Ek
viděl jsme ten test taky,neni na tom nic divnýho bmw neni a nikdy nebude dokonalý jak si tady lidi myslí
taj se podivej http://www.youtube.com/watch?v=JBGxuQauU1I si myslis ze bmw je nejlepsi ve vsem a vzdy co
Další web co je silně nakloněn koncernovým vozům. Kurva, kolik vám ty Němci platí? Je vidět, že o Alfách tito moderátoři vědí hovno. Alfy nemůžeš ty idiote hodnotit po dvou svezeních. Sedni si zpátky do svého VW nebo škodovky a stahni okýnka ať slyšíš tu sekačku na trávu pod tvou kapotou. Radši nedělej recenze, ty blbečku. Tys mě zas vytočil…..
Zajímavý test. Již jsem přečetl spousta různých testů a porovnání. Někdy je to vůči alfám příznivější a někdy ne. Pravda je ta, že tento vůz, hlavně s motorem 3,2 si asi každý zrovna nekoupí už jen z důvodu spotřeby. Já mám třeba AR 166 2,4 JTD, používám ji denně jak na krátké tak dlouhé trasy. Učil jsem se asi jako většina z mého ročníku (1970) na škodovkách a vždy jsem jim fandil, zkusil jsem spousta značek (Ford Mondeo, Nissan Maxima, Opel Vektra, dokonce i BMW 750) a jedno k tomu musím říct. Zatím nikdo jiný nevyrobil auto, do kterého bych se každý den těšil a chtěl se s ním svézt. Ano jsem alfák a nikomu nic nevnucuju, ale ukažte mi auto, které má cca 10 – 11 let, má obsah 2,4litrů v naftě a umí jezdit po dálnici 160-170km v hodině se spotřebou 6,8? Když potřebuju předjet, tak prostě jen přišlápnu a jedu. A když se teda většině řidičů tyto vozy nějak nepozdávají, proč máme jako \“alfisti\“ takové zkušenosti na silnicích, že sotva nás někdo uvidí, hned s námi chce závodit a zkoušet kdo je lepší? Asi kdyby ty auta za nic nestála, nikdo by si jich nevšímal, nemyslíte? A ruku na srdce, kdo z Vás nechtěl aspoň jednou v životě za volant této značky? A co na závěr? Nakonec si stejně každý koupí to na co buď má a nebo co se mu líbí a pokud to není nové auto, tak je jen velká náhoda když koupí něco, co nebude mít mouchy.