Alfa Romeo 159 (od 2005)

9 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Dostatečně prostorná Alfa Romeo 159 láká na trhu ojetin příznivou cenou. Přesto ji mnoho motoristů v obavách z vysoké poruchovosti obejde velkým obloukem.

Diskuze

37 komentářů

    Lukas

    Co je tohle za článek? To se pak nedivím, že mají Češi odpor k takto vyjímečným vozům. Nikde jinde ve světě jsem tento postoj nezažil.

    no.problem

    presne tak, po 4 rokoch zivota s tymto autom stale ziadny problem spomedzi tych popisanych. Podvozok zdaleka nie je tak chulostivy ako sa hovori, az na nutnost pravidelnej kontroly a nastavenia geometrie. S tvrdostou podvozku to tiez nie je take horuce, na 18\“ diskoch to je stale na vacsine ciest pocitovo rovnako pohodlne ako golf na 16\“, pritom podvozok je celkom presvedcivy… Ci je palubka skareda alebo pekna ponecham na kazdeho sudruha, z tych ludi, co som viezol, sa nikto nestazoval, skor naopak a to hlavne vdaka jej originalite. Kto chce vidiet otrasnu palubku, nech si pozrie co mala v roku 2005 Toyota v Avensise… co displej to ina farba, tomu hovorim katastrofa!

    cubalibre

    Musím souhlasit, novinář dokáže chtě-nechtě automobilkám pěkně zatopit, Alfa dávno není co bejvávalo, 159 není Alfasud, je to krasný auto, technicky na špici ještě dnes a to jak podvozkově i motoricky, špičkové JTDm, vynikající TB! Ano je těžší, ale je bezpečná a to je myslím duležitější než kdyby měla 1200kg a umíraly v ní kvůli tomu lidé. Bohužel redaktor napíše to co v 80/90letech o 145/155 a i když je 159 dobrým autem lecos pokazí \“reklama\“…

    Thomas

    článek jak z německé propagandy. Alfa = poruchový šmejd. Kupte si raději našeho Golfa – auto co jezdí i na lák z okurek.
    Neříkám že měla Alfa Romeo u tohoto vozu dobře postavenou cenovou politiku to ji taky \“zabilo\“. Ale nejvíc to zabijou tyhle babský povídačky Franta z vedlejší vesnice měl Alfu a ta se mu vysypala (když do toho naleje olej ze zetora…) tu si Pepo nekupuj a je to drahy i na dily (porovnaval jsem cenu nahradnich origo dilu na netu Fabie a AR159 přední blatník cena byla bez pár kč stejná… a i ostatní díly mi přišli přiměřený na střední třídu). stejně tlačítko do golfa s40 i AR159 se vyrabí v Číně 😀 vstřiky v německu….
    Oproti 156 a ostatním modelům obrovský skok dopředu.

    Thomas

    A hlavně tyhle auty se vybíraji srdcem za které vás bud chytí nebo ne (A když ne tak si jako ostatní koupíte Octavii či Fobii) a je jedno jestli do kufru dam jen batoh a u řidiče si neodložím 2L pet lahev…

    Thomas

    A hlavně tyhle auty se vybíraji srdcem za které vás bud chytí nebo ne (A když ne tak si jako ostatní koupíte Octavii či Fobii) a je jedno jestli do kufru dam jen batoh a u řidiče si neodložím 2L pet lahev…

    Thomas

    A hlavně tyhle auty se vybíraji srdcem za které vás bud chytí nebo ne (A když ne tak si jako ostatní koupíte Octavii či Fobii) a je jedno jestli do kufru dam jen batoh a u řidiče si neodložím 2L pet lahev…

    Ráca

    Tak nevím, ale vypadá to, že se tu scházejí jen první majitelé AR159. Uvažoval jsem o ní, ale po vyzkoušení několika aut v bazarech jsem nakonec skočil zase do mondea. Jedno auto mělo vůle na předku, další hotová ložiska, u jiného zlobila elektrika. Pak jsem potkal pěkné mondeo a bylo rozhodnuto.

    Thomas

    A hlavně tyhle auty se vybíraji srdcem za které vás bud chytí nebo ne (A když ne tak si jako ostatní koupíte Octavii či Fobii) a je jedno jestli do kufru dam jen batoh a u řidiče si neodložím 2L pet lahev…

    A dobře jsi udělal že skočils do Mondea to je víc něž dobrý auto za slušný peníze který není nudný na řízení.Rozhodně lepší než předraženej a nudnej koncern.
    Ale alfa to není auto to je umělecké dílo.A kdo pořád mluví o poruchovosti ten ji ještě neměl.Já měl Alfu 156 1.9 JTD a všude mě dovezla.Měl jsem jen jedinou poruchu klimatizace.Teď s ní jezdí bratr a jezdí pořád

    Driver

    Mužu se zeptat na výkon motoru a spotřebu? Díky

    Výkon motoru 1.9 JTD výkon tohot motoru je různý a spotřeba tím pádem taky od 77kw,81kw,85kw,110kw.
    Já měl rok výroby 2003 motor 1.9 JTD 85kw není to pravda trhač asfaltu jako třeba 2.5 V6 nebo 2.4JTD a ani zvuk motoru není zrovna sportovní.Pokud ale s autem hodláte jezdit každý den tak je 1.9JTD ideální motor,je dostatečně pružný a na předjíždění to taky bohatě stačí,spotřeba se pohybuje zhruba 6 do 8 litrů.Já měl dlouhodobý průměr 6.2 a to nejezdím pomalu prostě normál.

    jirka

    V poledni dobe po 159 pokukuji a casem ji chci a, vsimam si, co jich v Praze najednou jezdi.

    štofi77

    Zdravím, na netu jsem toho moc nenašel.Jsem vděčný za každý článek či komentář. Uvítal bych však více poznatků od vlastníků 159-ky. Vůz vždy pořizuji na déle než 3 roky a rád bych si tento vůz užil s tím, že pokud mě chytne a bude sloužit v rámci běžných oprav a pravidelné údržby ponechám si ho klidně jako poslední vůz. Italským vozem jsem začal Fiatem Uno 1,5 přes Fiat Bravo 1,6. Poté Francie, také dobré, ovšem ten temperament tam není 🙂

    Problémy 159:
    První verze zatuhující řízení, DPF (ucpávání EGR ventilu, Sání a výřivých klapek) doporučuji pryč(v důsledku špatně ředěné české nafty, v D, I, F, nemají problém.
    Elektrika je BOSH vyjímečně něco špatně, podvozek trochu trpí(je to dáno konstrukcí nápravy)
    a sem tam potřebuje pár věcí promazat aby nevrzala 🙂 … Mám 2,4JTDm Q4 Ti bílá 2 roky a 80tis. km (měněn EGR, čištěné sání a DPF odstraněn, Chip motoru, Led denní svícení místo mlhovek)… Doplňky velmi drahé, náhr. díly stejné nebo levnější než VW Passat. V německých článcích 159 oproti Passatu, Touranu, Tiguanu mnohem spolehlivější (ADAC, TUV,Dekra)

    Oggi

    Zajímalo by mě, jak si autor článku představuje pěkný interiér…

    Dobrý den.
    Vlastním již dnes druhou 159-ku. a to 3.2 ti. Musím konstatovat ,že tohle auto jezdí líp než kdejaká A6,kterou má bratr ve stejné motorizaci. Co se týče bezpečnosti tak je uchvacující .Tu první alfu jsem zrušil když do mého levého boku v 80km rychlosti napálila Audi A4. Já z toho vylez bez zranění a z A4 zůstala hromada šrotu. Jepravdou,že alfy jsou náchylnější na servis ,ale které auto není..

    patrik

    jak no jak v německém voze vééélke spinače,jedna fošna rovná nudná v ní rádio s modrým displayem,středový tunel červeně podsvícený no a budíky pro změnu bíle podsvícení ať je to pořádný guláš jak má u německé skládačky z nejméně čtyř jiných modelů,no a říct,že nepatří zdaleka ke špičce zpracování palubovky to nemá cenu je to prostě reklama a na německou preciznost nemá nikdo viz. 1.9tdi 81kw věčne přidřené lopatky na turbo,96kw nespolech ve všem pozor a však neskutečný výkon 96kw RS :-),2.0 tdi jěště větší problém jak 96kw verze no a třešnička na dortu 2.5 tdi snad každá přidřená na váčce no,ale i tak jsou to nejlepší auta 🙂

    Kuban

    Chci vysvětlit pojem spolehlivost 1hvězda!!!!

    To už Vážně autoři hodnotí spolehlivost jen podle jména značky????

    VW= alespoň 4
    BMW= rozhodně 5
    Alfa= 1
    Fiat= 1+
    Škoda= 9999999

    ?????

    Kuban

    Recenzenti hodnotí spolehlivost podle toho, zda je auto schopno najezdit na servisní interval více km než automobilka udává!!!

    Přesně tak to dělají a nepřipouští si to…. To opravdu se spolehlivostí nemá nic společné, protože pokud člověk řádně vozidla kontroluje a udržuje, ať už častěji protože je tak navržené, neznamená že je méně spolehlivější!!! Ta údržba se dělá právě proto, aby vozidlo spolehlivé bylo!!!! A i alfy jsou velmi spolehlivé stroje, zvláště s 2.4JTD motory 😛 benzíny nemohu hodnotit 🙂

    Kuban

    Recenzenti hodnotí spolehlivost podle toho, zda je auto schopno najezdit na servisní interval více km než automobilka udává!!!

    Přesně tak to dělají a nepřipouští si to…. To opravdu se spolehlivostí nemá nic společné, protože pokud člověk řádně vozidla kontroluje a udržuje, ať už častěji protože je tak navržené, neznamená že je méně spolehlivější!!! Ta údržba se dělá právě proto, aby vozidlo spolehlivé bylo!!!! A i alfy jsou velmi spolehlivé stroje, zvláště s 2.4JTD motory 😛 benzíny nemohu hodnotit 🙂

    Kuban

    Buďmě v klidu, a zdravme čechy v jejich Fábiích a Oktáviích s úctou, jak rozumně nakoupili v AAAčkách 🙂

    Kuban

    njn, nepotkal jsi pěknou alfu 🙂 Se stane…

    Já třeba nepotkal pěknou Oktávku… Za to mě uchvátil první Fiat…

    Asi bude někde problém že?

    spaly

    Auto jsem koupil ojeté, investice byly jen rozvody, naplne a filtry, jedno lozisko(i kdyz by jeste vydrzelo) menim olej pneumatiky spotreba cca 6.7 pokud na to slapu tak cca 7.2 litru..jsem naprosto spokojen vlastnim 1.9 Jtdm 110 kw, stáří 7/2007 čekám marně na nástupce

    Radd

    Autor článku hodnotil auto a musel mít tak dvojku na žíle, nebo plnej nos. Říct o interieru, že není moc zajímavý( krásnější interier za tyto peníze v této třídě nikdo neumí)tak mě napadá jestli v tom autě ten člověk vůbec seděl. Zpracování je velmi slušné. A vozidlo je spolehlivé jako každé další. Jednu Alfu mám, je jí 16let. Stále jezdí bez jediné závady na motoru. Docela bych ocenil, kdyby tito lidé, kteří mají vytetován motoristický sen Octavia Tdi se nevyjadřovali k něčemu čemu nerozumí. Zase na druho stranu je to možná dobře, protože my si tyto skvosty můžeme koupit za přijatelnou cenu.

    Jozo

    Mam Alfu 159 priblizne 1.5 roka, pri kupe mala 24tis km teraz 47 tisic. Mam benzin 1.9 JTS a zatial som velmi spokojny. Vykon 160 koni je dostacujuci na vacsinu situacii a jazdne vlastnosti naozaj vyborne. Auto je krasne, vzdy ma potesi ked k nemu prichadzam. Spotreba by mohla byt nizsia no predsa ma 1.6 tony, dlhodoby priemer mam 9.2 litra. Najviac ma prekvapila spotreba vo vyssich rychlostiach, pri 140 okolo 9 litrov co je OK, no pri 170-180 je to uz okolo 15 a to sa mi tazko znasa. Aj tak toto auto odporucam kazdemu kto ma radost z rychlej jazdy.

    Tak s tímhle jdi milý autore do prdele…to tě platí nějaká Německá automobilka nebo ti frajer v Alfě přebral starou?Tohle je fakt jak nějaká zaujatá komunustická stránka.Blázne jeden,lidi tyhle auta mají a ví,že to co píšeš není pravda ,osobně pár lidí znam a nedají na to auto dopustit a nikdy by ho za nějakou Škodovku nebo podobně nudnej klump z Německa nevyměnil,takže jim tady nepiš takový bláboly.Jen si zvedáš EGO když nějaká 2.0 Jtdm ti natrhne prdel ve tvím superbu 2.5 v6 tdi,to chápu stává se vám to často

    Marian

    Autor tejto recenzie bude pravdepodobne kokot.

    Integrale

    Alfu 159 1. generace trápí ledacos, počínaje řízením, přes zadní nápravu a u verzí Q4 i rozvodovka s kardanem. Že by to bylo horší než třeba Audi, to není.
    ALE!
    Kdo byl tak šílený, a zakoupil motorizaci JTS, ten – pokud již nedožije v psychiatrické léčebně – má nervy z nejkvalitnější oceli.
    Na blok a klikový mechanismus GM italští soudruzi nasadili pokrokové hlavy válců a poměrně složitou zpětnou vazbu (principem motoru JTS je stechiometrický poměr, který třeba ve 156 2.0 JTS, což byl ještě motor Fiat = kvalita, fungoval velmi dobře). Tento nápad by bylo dobré odměnit nějakým velmi brutálním mučením. Klikový mechanismus GM, který je vyroben z nějakých druhotných surovin pravděpodobně klokany kdesi v Austrálii samozřejmě tlaky nad pístem neunese a většina motorů běhá s přidřenými ložisky, jak hlavními, tak i ojničními. Snímač oleje, který je v klikovce, Fiat pro jistotu nedodá ani po čtvrt roce čekání a slibování, a tak je nákup 159/Brery/Spidera JTS rohodnutím, které dokáže člověku zlikvidovat slušnou část života. Troufám si tvrdit, že Alfa Romeo nikdy nevyrobila nic horšího, a to včetně Arny nebo Alfasuda Sprint, které byly rezaté již v showroomech.
    Varuji důrazně každého, kdo by se na ten krásný kýč 159 JTS nachytal: NEKUPUJTE TO! JE TO ZA KORUNU DRAHÉ!!!
    Zcela odlišnou kapitolou jsou motory Fiat, tedy v první generaci pouze naftové a ve druhé generaci + 1750 TBi. Tyto motory vyrobil Fiat z dílů Fiat na blocích Fiat a s klikovým mechanismem Fiat. Ač třeba první slabší 2.4 měla své mouchy, jedná se kvalitní výrobky. Druhé generaci snad není, co vytknout, 2.0 JTDm, 2.4 JTDm a 1750 TBi jsou klasickou italskou motorářskou školou – kvalitní materiály, perfektní zpracování, robustnost, 100% funkčnost.
    Nejhorší verzí 159 je opak 3.0 V6 JTS, ideálně v Q4, což je obtloustlý líný astmatik, který má všechny orgány z výprodeje a krom obrovských výdajů a starostí nenabídne uživateli nic. Slovy NIC.

    JTS průšvih, z čeho tak usuzujete??

    Vlastním roky 159 JTS a za celou dobu s motorem absolutně žádné problémy!!! Taktéž v autorizovaném servise, kde jezdím neměli s tímto typem žádný problém, pravda nafty se prodá u nás desekrát tolik, takže zkušenost není tak kvantitativně objektivní…
    Ano blok i válce jsou GM použité třeba v Insignii, no a co v dnešní globalizaci??Vybrali to nejlepší osvědčené u bývalé konkurence, kterou koupili, nevím, co je na tom špatného, když s tímto měli problém u 156?? Hlava, systém vstřikování je čistý fiat, alfa, ferari, maserati, elektronika komplet bosch, chlapče už se prober, taliáni nejsou úplný trouby!
    Ale stejně, nejen dle mě, do Alfy jedině benzín, nafta patří do kamen a mimochodem křápot studených octávek, oproti nimž alfy zřetelně buší méně, ale mě stejně rvou uši…

    156......

    Provozuji autoservis jezdí k nam alfy a vw a další ale nejvice poruchove na motor je vw.podvozkove dily toje klasika u všech aut!Za naše peníze mame super silnice!!!!

    Juraj

    😀 ! trefil hrebicek na hlavicku 😀 alfa ma dusi,srackovni fabie a oktavky…pche,muzou utrit nos.

    Revenger

    Ten článek psal idiot, kterej tuhle Alfu viděl max. na obrázku. Je to jedno z mála dnešních aut, které je skutečně kvalitní a spolehlivé. Prošlo mi jich rukama několik, předtím několik koncernů a ve spolehlivosti nesahá Škoda/Audi této Alfě ani po ventilky! V jízdních vlastnostech je rozdíl asi tak 10 galaxií ve prospěch AR, která má propracované lichoběžníkové zavěšení na rozdíl od primitivního systému McPherson, které používá konkurence. Naopak prostorná tahle Alfa moc není, ale není to Mondeo, tady to nikdo ani nehledá. Zkrátka autor článku ať jde do prdele a radši kope někde výkopy, o autech, potažmo AR, ví úplný hovno!

    udrevasu

    ctu ty komentare a pridavam svuj.Mel jsem AR33 1.3.Trpela na vyfuk a plechy.Rezavely.Motor boxer.Dnes mam 14 let 156 2.0 Selespid kde jsem za ty roky vymenil brzdy,tlumice,rozvody.A dale mam 159 2.4jtdm kde jsem menil brzdy.Zda se mi ze jsou to vymeny bezne jako u jinych vozu.Co se vsak neda vymenit je ten pocit ktery pri rizeni AR prozivam.Ridil a mel jsem i jina auta,ale ona je jina.

    kubec

    Čau chlapci ! Už druhý den projíždím net a hledám recenze na alfy ,z článků již přečtených mohu říct že mám ještě větší dilema než sem je začal číst!!!!! Proč? Protože od jak živa mam samý Italy jejich design je prostě mému oku i srdci nejblíž. Začal sem Unem 1.7D umřelo mi v 305 000 km.následovalo Punto 1.7TD to mi zrušil nepozorný řidič .Další přišlo na řadu Bravo 1.9TD to mám do dnes ,velká spokojenost, ale už taky se pomalu chystá do důchodu.No tak sem začal hledat v mé dostupné cenové relaci a světe div se zase to vyhráli ti taliáni! Konkurz vyhrály alfy 147 jtd 156jtd Gtjtd a 159 2.4 jtd tu bych chtěl asi nejvíc je prostě nádherná ,úžasná jako moje stará před 20 lety ne to byl žert moje žena je úžasná pořad že! Tet vážně chlapy poraďte mi na co si mám dávat pozor při koupi atd.
    Protože krvácet pomalu je pořád lepší než si pustit žilou naplno.Zatím sem s těchto článků pobral jen málo a nerad bych se spálil a nerad bych zanevřel na ty naše Taliány.Moc díky za každičkou radu .

    zak

    Nejlepší na autě je jeho vzhled, včetně interiéru a palubky ( ale to je věc individuální ) a podvozek – ten
    patří rozhodně k nejlepším na trhu. Motor 1,9 16V, 110 kW – je dobrý, táhne slušně, má o něco vyšší
    spotřebu než třeba vozy VW, ale je zase tišší. Velmi příjemně se s ní jezdí, hlavně díky podvozku.
    Měnil jsem dvojhmotový setrvačník – asi opravdu problém na alfách – jinak v pohodě. Najeto 163 tis.
    Já jsem velmi spokojený řidič alfy romeo.
    zak

    karamaz

    Tak tenhle ji neobešel a je spokojeným/nadšeným provozovatelem https://www.tipcars.com/magazin/recenze-uzivatelu/mitsubishi-colt-1-5-di-d-70kw-nenarocny-na-servis.html

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist