Alfa Romeo 156 (r. 1997 – 2005)

10 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Italská krasavice Alfa Romeo 156 se dnes dá pořídit od 30 000 korun. Cena za stále velmi pohledný vůz opravdu lákavá. Co se za ní skrývá?

Diskuze

9 komentářů

    wolff

    …čekal sem, že si zde pečtu skutečné kakance, tak jako BYLO obvyklé ve vztahu k itlaskému autu, ale až na hodnocení spolehlivosti (pul hvezdicky) je to celkem hodnotný článek, který bych asi i v podobném duchu napsal já. Snad bych jen doplnil to, že pokud Alfice dostává co má a nebyla bouraná, je to min. stejně spolehlivé auto jako konkurence. Ale proti ČLÁNKU jako takovému v podstatě nic nemám.

    wolff

    …čekal sem, že si zde pečtu skutečné kakance, tak jako BYLO obvyklé ve vztahu k itlaskému autu, ale až na hodnocení spolehlivosti (pul hvezdicky) je to celkem hodnotný článek, který bych asi i v podobném duchu napsal já. Snad bych jen doplnil to, že pokud Alfice dostává co má a nebyla bouraná, je to min. stejně spolehlivé auto jako konkurence. Ale proti ČLÁNKU jako takovému v podstatě nic nemám.

    Beaumont

    V článku mi trochu chybí info o motoru 2.5 V6 (tj. ne o 3.2 V6 ve verzi GTA), což je podle mého nejlepší volba pro zájemce o ojetou 156. O něco vyšší spotřebu bohatě vyváží vysoká mechanická spolehlivost, nádherný zvuk a gradace výkonu v nejvyšších otáčkách. Kromě toho odpadají komplikace se svíčkami jako u Twin Sparku (ne že by to byl zase takový problém).

    Integrale

    1. plné kotouče mají jen motorizace do 150 k. 2.0 TS, JTS, V6 mají samozřejmě ventilované 284 x 22 mm ATE. je to dáno poměrně nízkou hmotností AR 156. Mimochodem, teorie o zvlněných kotoučích je naprostá pitomost, jde o austenitickou strukturu kotouče v místě střetu s rozpálenou destičkou, když řidič po prudkém brzdění na brzdě stojí (a není samozřejmě vůbec závislá na typu či značkce vozu, udělá to i WRC). Zvlněné kotouče hrozí jen tam, kde jsou malé třmeny (třeba všechna auta od VW s brzdami FS).
    2. Popisované problémy elektriky a elektroniky jsou standardní a platí stejně pro ostatní vozy tohoto segmentu, opět bez rozdílu značky a typu. Pořekadlo pak zní: \“Italsky závada se řekne Bosch\“. Není vtipné…
    3. jízdní vlastnosti nejsou dobré, ale suverénně nejlepší. NELZE v podobné cenové relaci koupit auto, které by se jízdními vlastnostmi 156/147/GT vůbec přiblížilo. O tom nemá smysl vést diskusi. Totéž platí pro řízení a dynamiku.
    4. v článku mi chybí zmínka o levných originálních náhradních dílech a jejich dostatku, včetně rychlé distribuce.
    5. Ohnutý klikový hřídel z pětiválce JTD v důsledku nehody si rád prohlédnu, pro ty, co mají mozek v hlavě tento blábol překládám: často u pětiválců dochází v důsledku havárie k vyosení ŘEMENIC motoru, což způsobuje problémy s PLOCHÝM ŘEMENEM.
    6. jediným motorem, který má statisticky nadprůměrný výskyt problémů s uložením kliky je 2.0 TS 16v. Ostatní motory jsou samozřejmě v nějakém průměru.
    Závěr: AR 156/147 jsou průměrně spolehlivá auta s běžnými nedostatky, poplatnými své době. Doporučuje se vyhnout se motorizaci TwinSpark 2.0, která je vysloveně riziková. Doporučit lze 1.9 JTD, oba motory V6 a v mezích průměru spolehlivosti jsou 2.4 JTD a TS 1.6 a 1.8.

    Za tie ceny je to skvela kupa, kamarat mechanik kupil za 1500 eur 1.9 JTD 156 a autu nic nie je okrem par dielov na prednom podvozkua vypalena ziarovka v interiery …

    Driver

    1) kotouče se ale opravdu kroutí
    2) italsky se závada řekne: Alfa Romeo
    3) nevím jestli nelze koupit lepší, ale ano, jízdní vlastnosti jsou dobré
    4) rychlá distribuce dílů? Asi myslíte druhovýrobu
    5) no tak o ohnuté klice u AR156 neslyším prvně
    6) to je opravdu blábol. Do průměru mají ty motoru kapku dál

    pn

    chování na silnici 3 body z 5 ti?S jakým autem to bylo srovnáváno?Ferrari 458 Italia?v roce 1998 to bylo jediné auto které se vyrovnalo ovladatelnosti BMW 3.Nic lepšího co se týče jízdních vlastností s pohonem předních kol nebylo a to musí přiznat i na tak zaujatym webu jako jen tento.No očividně nepřiznají tomu autu a celé automobilce vůbec nic,podle nich je to totální šrot jako celá automobilka….Nojo tady je někdo odkojený na passatech a oktávkách

    Hah

    Pan autor asi auto měl a mohl porovnat spolehlivost třeba s VW nebo auto Škoda či Ford atd.Mam 1.9JTD čtvrtým rokem a auto mě vždy dovezlo kam jsem potřeboval,i v největších mrazech -25 startuje na brnknutí a jede jak šlak.Tohle stupidní hodnocení ani nemužete myslet vážně!?Náhradní díly jsou levnější než u koncernových aut,což nikde ani radši nezmíníte,co se týče jízdních vlastností je to hodně velkej rozdíl oproti třeba Octavia stejnej rok,to auto se v zatáčkách hejbe jak kachna,ale Alfa sedí a jede!To že odejde kloub-záleží jak umíte s autem jezdit,pokud na to šlapete jak idiot tak to se pak nedivte že to odchází-vůle se pak přenáší na ramena,čepy atd-ale kloub stojí 1100,-,čep250,- a rameno 1100,- takže zkuste tohle sehnat na Octavii nebo VW kde to na těch našich silnicích také odchází,ale pokud máte cit a srdce,neni s tim problém.Třeba u VW zase odchází u TDi motoru silentbbloky na motoru a to je pálka pane!Ale jde vidět že tady je prostě spousta zarytejch tuctovejch řidiču,kteří Alfu nikdy neměli a hodnotí ji!Díky bohu za ty blby,aspon to auto tady nemá každej:-)

    Alfonz

    S Alfou jsem začínal modelem 33 v polovině 90-tých let. Motor 1.7 benzín 79 kW byl pružný a naprosto spolehlivý (při koupi měla cca 60 tid. km, při prodeji 210). Stačí měnit rozvody, olej, filtry a nehonit za studena (což je prasárna vůči všem autům včetně oblíbených TDI). Chovala se na silnici jako motokára. Jízda byla na tu dobu neuvěřitelným zážitkem. Dnes mám 156 2.0 TS a podle všech „odborníků“ bych už asi dávno jezdit neměl nebo alespoň bych měl někde zůstat viset.. Původní motor má najeto 270 tis. km a pořád ještě ujede všem koncernovým modelům. Ty nejvíc ztrácí v zatáčkách, kde vynikne rozdíl v kvalitě podvozku. Nejvíce se to projeví na povrchu se špatnou přilnavostí (sníh, led). Jo a když se na 156 něco rozbije, má to na sobě logo Bosch. Takový krokový motorek volnoběhu… Diagnostika nic neukazuje a nezbývá než postupně měnit drahé německé součásti…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist