Alfa Romeo 156 (r. 1997 – 2005)
10 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Italská krasavice Alfa Romeo 156 se dnes dá pořídit od 30 000 korun. Cena za stále velmi pohledný vůz opravdu lákavá. Co se za ní skrývá?
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
10 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech
Italská krasavice Alfa Romeo 156 se dnes dá pořídit od 30 000 korun. Cena za stále velmi pohledný vůz opravdu lákavá. Co se za ní skrývá?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
…čekal sem, že si zde pečtu skutečné kakance, tak jako BYLO obvyklé ve vztahu k itlaskému autu, ale až na hodnocení spolehlivosti (pul hvezdicky) je to celkem hodnotný článek, který bych asi i v podobném duchu napsal já. Snad bych jen doplnil to, že pokud Alfice dostává co má a nebyla bouraná, je to min. stejně spolehlivé auto jako konkurence. Ale proti ČLÁNKU jako takovému v podstatě nic nemám.
…čekal sem, že si zde pečtu skutečné kakance, tak jako BYLO obvyklé ve vztahu k itlaskému autu, ale až na hodnocení spolehlivosti (pul hvezdicky) je to celkem hodnotný článek, který bych asi i v podobném duchu napsal já. Snad bych jen doplnil to, že pokud Alfice dostává co má a nebyla bouraná, je to min. stejně spolehlivé auto jako konkurence. Ale proti ČLÁNKU jako takovému v podstatě nic nemám.
V článku mi trochu chybí info o motoru 2.5 V6 (tj. ne o 3.2 V6 ve verzi GTA), což je podle mého nejlepší volba pro zájemce o ojetou 156. O něco vyšší spotřebu bohatě vyváží vysoká mechanická spolehlivost, nádherný zvuk a gradace výkonu v nejvyšších otáčkách. Kromě toho odpadají komplikace se svíčkami jako u Twin Sparku (ne že by to byl zase takový problém).
1. plné kotouče mají jen motorizace do 150 k. 2.0 TS, JTS, V6 mají samozřejmě ventilované 284 x 22 mm ATE. je to dáno poměrně nízkou hmotností AR 156. Mimochodem, teorie o zvlněných kotoučích je naprostá pitomost, jde o austenitickou strukturu kotouče v místě střetu s rozpálenou destičkou, když řidič po prudkém brzdění na brzdě stojí (a není samozřejmě vůbec závislá na typu či značkce vozu, udělá to i WRC). Zvlněné kotouče hrozí jen tam, kde jsou malé třmeny (třeba všechna auta od VW s brzdami FS).
2. Popisované problémy elektriky a elektroniky jsou standardní a platí stejně pro ostatní vozy tohoto segmentu, opět bez rozdílu značky a typu. Pořekadlo pak zní: \“Italsky závada se řekne Bosch\“. Není vtipné…
3. jízdní vlastnosti nejsou dobré, ale suverénně nejlepší. NELZE v podobné cenové relaci koupit auto, které by se jízdními vlastnostmi 156/147/GT vůbec přiblížilo. O tom nemá smysl vést diskusi. Totéž platí pro řízení a dynamiku.
4. v článku mi chybí zmínka o levných originálních náhradních dílech a jejich dostatku, včetně rychlé distribuce.
5. Ohnutý klikový hřídel z pětiválce JTD v důsledku nehody si rád prohlédnu, pro ty, co mají mozek v hlavě tento blábol překládám: často u pětiválců dochází v důsledku havárie k vyosení ŘEMENIC motoru, což způsobuje problémy s PLOCHÝM ŘEMENEM.
6. jediným motorem, který má statisticky nadprůměrný výskyt problémů s uložením kliky je 2.0 TS 16v. Ostatní motory jsou samozřejmě v nějakém průměru.
Závěr: AR 156/147 jsou průměrně spolehlivá auta s běžnými nedostatky, poplatnými své době. Doporučuje se vyhnout se motorizaci TwinSpark 2.0, která je vysloveně riziková. Doporučit lze 1.9 JTD, oba motory V6 a v mezích průměru spolehlivosti jsou 2.4 JTD a TS 1.6 a 1.8.
Za tie ceny je to skvela kupa, kamarat mechanik kupil za 1500 eur 1.9 JTD 156 a autu nic nie je okrem par dielov na prednom podvozkua vypalena ziarovka v interiery …
1) kotouče se ale opravdu kroutí
2) italsky se závada řekne: Alfa Romeo
3) nevím jestli nelze koupit lepší, ale ano, jízdní vlastnosti jsou dobré
4) rychlá distribuce dílů? Asi myslíte druhovýrobu
5) no tak o ohnuté klice u AR156 neslyším prvně
6) to je opravdu blábol. Do průměru mají ty motoru kapku dál
chování na silnici 3 body z 5 ti?S jakým autem to bylo srovnáváno?Ferrari 458 Italia?v roce 1998 to bylo jediné auto které se vyrovnalo ovladatelnosti BMW 3.Nic lepšího co se týče jízdních vlastností s pohonem předních kol nebylo a to musí přiznat i na tak zaujatym webu jako jen tento.No očividně nepřiznají tomu autu a celé automobilce vůbec nic,podle nich je to totální šrot jako celá automobilka….Nojo tady je někdo odkojený na passatech a oktávkách
Pan autor asi auto měl a mohl porovnat spolehlivost třeba s VW nebo auto Škoda či Ford atd.Mam 1.9JTD čtvrtým rokem a auto mě vždy dovezlo kam jsem potřeboval,i v největších mrazech -25 startuje na brnknutí a jede jak šlak.Tohle stupidní hodnocení ani nemužete myslet vážně!?Náhradní díly jsou levnější než u koncernových aut,což nikde ani radši nezmíníte,co se týče jízdních vlastností je to hodně velkej rozdíl oproti třeba Octavia stejnej rok,to auto se v zatáčkách hejbe jak kachna,ale Alfa sedí a jede!To že odejde kloub-záleží jak umíte s autem jezdit,pokud na to šlapete jak idiot tak to se pak nedivte že to odchází-vůle se pak přenáší na ramena,čepy atd-ale kloub stojí 1100,-,čep250,- a rameno 1100,- takže zkuste tohle sehnat na Octavii nebo VW kde to na těch našich silnicích také odchází,ale pokud máte cit a srdce,neni s tim problém.Třeba u VW zase odchází u TDi motoru silentbbloky na motoru a to je pálka pane!Ale jde vidět že tady je prostě spousta zarytejch tuctovejch řidiču,kteří Alfu nikdy neměli a hodnotí ji!Díky bohu za ty blby,aspon to auto tady nemá každej:-)
S Alfou jsem začínal modelem 33 v polovině 90-tých let. Motor 1.7 benzín 79 kW byl pružný a naprosto spolehlivý (při koupi měla cca 60 tid. km, při prodeji 210). Stačí měnit rozvody, olej, filtry a nehonit za studena (což je prasárna vůči všem autům včetně oblíbených TDI). Chovala se na silnici jako motokára. Jízda byla na tu dobu neuvěřitelným zážitkem. Dnes mám 156 2.0 TS a podle všech „odborníků“ bych už asi dávno jezdit neměl nebo alespoň bych měl někde zůstat viset.. Původní motor má najeto 270 tis. km a pořád ještě ujede všem koncernovým modelům. Ty nejvíc ztrácí v zatáčkách, kde vynikne rozdíl v kvalitě podvozku. Nejvíce se to projeví na povrchu se špatnou přilnavostí (sníh, led). Jo a když se na 156 něco rozbije, má to na sobě logo Bosch. Takový krokový motorek volnoběhu… Diagnostika nic neukazuje a nezbývá než postupně měnit drahé německé součásti…