Alfa Romeo 147 (od 2000)

Italské automobily Alfa Romeo nemají na trhu ojetin dobrou pověst. Ta má vliv na jejich cenu, která bývá velice lákavá. Platí to i pro model 147.

Modelovou řadu 145/146 nahradila v roce 2000 Alfa Romeo 147. Zpočátku se jednalo výhradně o třídveřový hatchback, ale o rok později bylo uvedeno do prodeje také jeho pětidveřové provedení. Došlo i k rozšíření nabídky pohonných jednotek a vůz dostal první turbodiesel.

V roce 2002 výrobce uvedl sportovně laděnou verzi GTA s motorem 3.2 V6/184 kW. Faceliftem prošel vůz v roce 2004. Další změna se udála v roce 2007, kdy se do prodeje dostal vznětový model Q2 s diferenciálem Torsen se zvýšenou svorností.

Bariérový test Euro NCAP automobil absolvoval v roce 2001. Výsledek ale není nejlepší. Za ochranu posádky při nárazu totiž dostal pouze tři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem

Nejen design exteriéru, ale i interiéru je velmi zdařilý. Palubní desku tvoří měkčený plast s příjemnou povrchovou úpravou. Před spolujezdcem nalezneme prostornou schránku, nechybí držák nápoje.

Sedadla jsou velice pohodlná a mají výborné boční vedení těla. U třídveřového vozu sklopíte sedačku jedním tahem, stejně tak snadno lze potom vrátit zpět. Přístup dozadu není nejhorší, ale někteří konkurenti jsou v tomto ohledu lepší.

Alfa Romeo 147 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Alfa Romeo 147 fotogalerie

Ať už se zajímáte o tří nebo pětidveřový model, nemusíte být spokojeni s nabídkou místa pro nohy cestujících na zadních sedačkách. Zavazadelník je se svým objemem 280 litrů značně podprůměrný.

Pochvalu si zaslouží jízdní vlastnosti. Podvozek výborně drží stopu, vytknout mu můžeme jen rázy při přejezdu příčných nerovností. Nevyhnete se jim ani při opravdu pomalé jízdě. Slabší stránkou jsou brzdy, které při větším namáhání vadnou vlivem přehřátí.

Manuální převodovka není špatná, ale převodovka Selespeed s řazením pod volantem nepracuje nejrychleji. Můžete se s ní setkat v kombinaci s motorizací 2.0 16V/110 kW. Motor však působí slabším dojmem, protože změna převodového stupně je dost pomalá – posádka pocítí, že vůz při řazení znatelně ztrácí rychlost.

Z pohonných jednotek určitě nelze doporučit motor 1.6 16V/77 kW, který nese označení Eco. Nechce se mu do otáček a působí spíše jako unavená čtrnáctistovka. Ekonomiku provozu zde také nečekejte. Jde jednoznačně o nejhorší agregát v Alfě Romeo 147.

Pohonná jednotka 1.6 16V/88 kW je zcela něco jiného. Výborně se vytáčí a zaujme sportovním charakterem. Spotřebu má přitom srovnatelnou se slabší šestnáctistovkou. Špatnou volbou nejsou ani turbodiesely 1.9 JTD.

Časté závady

Velmi mnoho „stočtyřicetsedmiček“ má vůle na přední nápravě. Nejde přitom jen o vytlučené čepy, ale i opotřebené silentbloky stabilizátoru. Většinou je prozradí vrzání při vytáčení kol do plného rejdu.

Turbodiesel může trápit vadná váha vzduchu, ale i vstřikovače common railu nebo problémy s turbem. Zážehové motory Twin Spark často nadměrně spotřebovávají olej a někdy mají nepravidelný běh. Většinou jsou na vině zapalovací svíčky.

Vyskytují se poruchy elektroniky. K poškození pohonné jednotky dochází i při použití nesprávného motorového oleje. Je třeba plně respektovat doporučení výrobce, i když oleje Selenia nepatří k nejlevnějším.

Motorizace

Benzinové motory: 1.6 16V Eco/77 kW, 1.6 16V/88 kW, 2.0 16V/110 kW, 3.2 V6 184 kW.
Dieselové motory: 1.9 JTD/74 kW, 1.9 JTD/85 kW, 1.9 JTD/88 kW, 1.9 JTD/103 a 110 kW.

KLADY
výborné jízdní vlastnosti
zdařilý design
výborná přední sedadla
výkonné a pružné motory (vyjma 1.6 Eco)

ZÁPORY
vysoká poruchovost
malý zavazadelník
vadnutí brzd vlivem přehřátí
pomalu řadící převodovka Selespeed u 2.0 16V

Milan Jirouš

6.11.2009 11:11| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist