Alfa Romeo 147 (2000 – 2010)

10 fotografiíAlfa Romeo

Italský hatchback láká nestárnoucím designem, jízdními vlastnostmi i živými motory. Strašák v podobě vysoké poruchovosti ale nejednoho motoristu odradí.

Diskuze

10 komentářů

    choloun

    GTA se začala vyrábět od roku 2002

    Driver

    na podzim 2002 byla představena, prodej zahájen v únoru 2003 – pokud jsou mé údaje správné 🙂

    pop

    147 má trochu potíž. V dané cenové relaci jde asi o nejlepší konstrukčně postavené a jezdící auto, ale chybí adekvátní motory. 1.6 i diesly sou fajn, ale prostě neodpovídají podvozku, ten by si zasloužil min. 2.0, ale ten je zas k dostání z 99% s automatem. Pro mě osobně pak nemá 147 na koupi moc smysl, protože na ježdění po městě to uplně není a nedostatečná motorizace(nikoli v porovnání s konkurecní-naopak, ale právě k možnostem podvozku) mi nevrací vyšší riziko při koupi ojetiny a servisu. GTA je samozřejmě někde uplně jinde a to jak cenou tak náklady na údržbu. 156 má 1.8, která sice žere, ale v tak lehkém autě má už své opodstatnění, tak 2.0(který je na koupi asi největší risk) ale jízdně je bezkonkurenční.

    pop

    obecně u 147/156 hlavně v benzínu jsou největší potíží čecháčci a němečtí bazaríci. Ty auta se k nám dostanou bohužel většinou už ve formě vraku a tomu odpovídá i pověst. Každopádně kdo tomu dá při hledání čas, může koupit za směšné peníze opravdu nadstandartně jezdící i vybavené auto.

    Kuban

    zase nemaluj čerta na zeď… Klidně se jakožto fanda italských vozů podepíšu pod horší rádoby spolehlivost komponent, ale jen co se starých dob týče…. Dnešní nové auta si nemají co vytýkat, němci francouzi, italové švédi….. všechno je to dnes na štíru….

    italovéale mají jednu výhodu, za levné peníze dostaneš relativně solidně jezdící vozidlo, které pokud se o něj budeš starat, bude dobře sloužit.

    Kuban

    zase nemaluj čerta na zeď… Klidně se jakožto fanda italských vozů podepíšu pod horší rádoby spolehlivost komponent, ale jen co se starých dob týče…. Dnešní nové auta si nemají co vytýkat, němci francouzi, italové švédi….. všechno je to dnes na štíru….

    italovéale mají jednu výhodu, za levné peníze dostaneš relativně solidně jezdící vozidlo, které pokud se o něj budeš starat, bude dobře sloužit.

    pop

    je to tak, jak píšeš…ale právě proto, že se dají sehnat levně, dostanou se často do rukou do lidí, co nemají ani na základní údržbu(ani neví, co to znamená).

    Integrale

    Přesně tak, ani u jediného kusu AR 147/156/GT přivezeného z Itálie, v podstatě za jakoukoli cenu (od 500 Euro) se dosud neprojevil žádný problém. Dá se říci, že spolehlivostí jsou na tom ta auta spíš velmi dobře. V podstatě přední horní ramena a uložení stabiláku je jediná věc hodná k řešení (cena materiálu kolem 5 000 Kč na 60-100 000 km).
    Zato s jakýmkoli kusem koupeným jako ojetina v ČR, i poměrně draze a jednalo se o pohledově zachovalá auta (zatímco z IT to jsou třeba někdy slušně otlučené a olítané kusy) jsou neskutečné problémy. Od elektriky, přes problémy ventilace, motormanagementu, atd. nejhorší je, že to je třeba každý týden jiná závada. Dá se říci, že každé auto koupené v ČR nebo Německu je vrak, který majitel prodal jen proto, že ho již nebavilo do toho stále strkat peníze.
    Proč tomu tak je netuším. Možná je vinna servisní sí’t (vzpomínám si matně, že dokud jsem počátkem 90. let využíval servisů AR, byla to auta problematická. Od té doby, co jsem si pronajal garáž a servisuji je sám nebo na co nestačím někdo z mých kamarádů či známých závodníků, jsou ta auta naprosto spolehlivá). Vzhledem k délce praxe a počtu kusů bych každého zájemce důsledně odradil od nákupu Alfy Romeo v ČR nebo D. Pokud někdo chce koupit ojetou AR 147/156/GT, MUSÍ na Italský trh. Jinak je blázen!
    A brzdy? Nesmysl, záleží jen na tom, co tam dáte za kotouče a desky. Brzdová soustava je tem dimenzovaná až moc solidně. Jenže kotouč za 500 a destičky za 400 asi holt moc nefungují. To je překvapení!
    Žádné auto za podobné peníze není ani omylem schopno se AR 147/156/GT vyrovnat v jízdních vlastnostech, tuhosti karoserie a když se TwinSpark 2.0 trochu poladí…

    Kuban

    jako co chceš.. Servisy pracují podle DTE, elektronické technické dokumentace, která ho vede krok po kroku stromovou strukturou na základě, funguje nefunguje, pokud ne udělejte to, funguje nefunguje??? až to dojde na vyměňte komponent…. a stejně to nepomůže, protože knížka nemyslela na jiné souvislosti…

    tak fungují servisy… No a když ti to obsluhuje jouda, co byl vyučen na felíciích a favoritech (v lepším případě) máš vystaráno o odbornosti….

    Autorizákům už dávno nevěřím, proto mám svého technika, kterému vždy vysvětlím co přesně chci a co a jak má udělat… Být laik, asi bych taky na italy nadával… protože jak to není VW, aby se člověk bál to do serisu strčit!!!!!

    Kuban

    až teprve teď jsem si všiml, že alfa má stejné „chování na silnici“ jako
    Golf IV http://www.autoweb.cz/volkswagen-golf-1997-2003/
    horší chování jak golf V: http://www.autoweb.cz/volkswagen-golf-v-2003-2008/
    a stejné jako škoda octavia I : http://www.autoweb.cz/skoda-octavia-1996-2010/

    :-D:-D:-D:-D jóoo já zapoměl, nezávislé zavěšení náprav proti 80tým létům Mcpharsonu udělaly své…. 😀 Nemluvě o lepších výsledcích v dynamice, maximální rychlosti……

    že já ty články čtu 😀
    jestli bych někomu měl kvůli něčemu doporučit Alfu 147? tak jedině kvůli jízdním vlastnostem a motorům JTD, benzínové TSka spíše, ale jde to navrub té spolehlivosti….. A ty vole se tady dočítám, že golf V jezdí lépe 😀 LOOOL….

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist