Alfa 159 s tříletým servisem zdarma

Alfa Romeo přijde u modelu 159 s agresivní politikou, kterou chce odlákat zákazníky BMW a Audi.

V segmentu střední třídy dojde už zanedlouho k malé revoluci. Alfa Romeo pošle na trh nástupce své v tolika směrech originální Alfy 156. S rivaly si nehodlá brát žádné servítky a útočí na zákazníky BMW a Audi nejen tříletou záruku (BMW a Audi nabízí dvouletou), ale i plným, tříletým servisem zdarma. Alfa Romeo hodlá pravděpodobně poprvé ve své tolik bohaté historii použít jako marketingové lákadlo spolehlivost. Upřímně, všichni víme, že Alfa ji již léta potřebuje jako sůl. O jejím zlepšení se mluvilo již s příchodem modelu 156, jenže přeci jen v tvrdé realitě a konkurenci takových velikánů jako BMW 3. řady bylo vše těžší dokázat, než o tom jen hovořit.

Před časem jsme vás informovali, že Alfa Romeo do svého čela postavila Němce Karl-Heinze Kalbfella, který má být díky svým skoro třicetiletým zkušenostem z vedení u BMW dostatečnou zárukou všem, kteří nevěří ve „spolehlivou“ budoucnost značky. Už jen místo představení nové 159 jasně každému, kdo jen trochu chce číst mezi řádky ukázalo, že model 159 má být nabitou zbraní namířenou proti luxusním vládcům střední třídy. Alfa 159 se totiž poprvé na veřejnosti ukázala v domovském městě BMW a jen 80 km od sídla Audi.

S novým Passatem Volkswagen ukázal, jak udělat vůz pro všechny, kteří chtějí zapadnout do šedi a jen neradi se zaobírají čímkoliv, co by mělo připomínat zábavu za volantem. Ford s Mondeem poněkud zaspal a bojíme se, že po představení technicky dokonalého, ovšem po vzhledové stránce poněkud přispalého Focusu druhé generace by se mohlo vše opakovat i u Mondea, které mimo jiné potřebuje i o něco zajímavější motorizaci. Renaultova Laguna upřednostňuje a marketingově komunikuje logicky opodstatněnou bezpečnost a k tomu nabízí komfortní svezení se vším, co k tomu patří, pojaté s francouzkým šarmem. Peugeotova 407 se svou dlouhou přídí, kterou tolik ráda pokládá při propérování přední nápravy na první hrbol, který uvidí, je sice jak podvozkově, tak i snad s malými výhradami designově povedený model, jenže srdce mu chybí. Aut s duší, zdá se, zbude v segmentu střední třídy pomálu a právě Alfa by mohla být dravou rybou čeřící jinak nudné vody. Jak bylo podotknuto samotnou automobilkou, novou 159 chce stavět na úroveň německé trojky Audi, BMW a Mercedes-Benz, oproti modelu 156 tak očekáváme logicky i cenový posun.

Už model 156 ukázal, že auta se dají tvořit tak trochu jinak, což jen stvrdili alternativním kombi Sportwagon určeným pro všechny, co požadovali trochu více stylovosti. Měli úspěch. Prodeje sedanu i kombi ale v jeho finální životní fázi rapidně klesají. První tři roky byly velmi dobré, koncem roku 2000 se vyšplhaly k hranici 120 000 vozů ročně, koncem minulého roku se ovšem zřejmě i pod tíhou očekávaného nástupce 159 propadly pod hranici 50 000 kusů. Alfa Romeo dost možná jen prospala ten správný okamžik výměny modelu, 159 totiž přichází nahradit dosluhující 156 po celých osmi letech na trhu, což si nedovolí ani otřelí němečtí výrobci, kteří svá auta nahrazují v průměru jednou za šest let.

Vedení společnosti chce u nového modelu udržet prodeje na 110 tisících kusech ročně tak dlouho, jak jen to půjde. Zalíbit se zákazníkům chce Alfa nabídkou nadstandardních prvků, na které jsou zvyklí majitelé luxusnějších značek. Můžeme tedy počítat s příchodem šestistupňového automatu, který pro Alfu bude dodávat japonský výrobce Aisin, nebo polomanuální převodovku Selespeed s ovládáním pádly pod volantem a pohon všech kol.

Alfa Romeo bude také jediným výrobcem, který nabídne všechny benzínové motory s přímým vstřikováním paliva nazvaným JTS (Jet Thrust Stoichometric), primárně zaměřeným na zlepšení průběhu a maximum výkonu. Hovoří se o motorech s objemy 1,9 a 2,2litru, plus chybět nebude ani vrcholný šestiválec 3,2l. Kromě toho se jistě objeví i turbodieselové čtyřválce a šestiválec. Později se Alfa zaměří na uspokojení fanoušků rychlosti a do prodeje vypustí sportovně laděnou verzi GTA, snad již s pohonem všech kol u které se spekuluje o výkonu sahajících do teritoria chystaného nástupce BMW M3 (400koní), o mnoho reálněji ovšem zní výkon u 300 koní a nižší váhy podle tradic původních GTA. Pokud se Alfě plány podaří splnit, pak hlasitě tleskáme…

Roman Trojna

22.7.2005 12:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist