Aktualizováno: Ford Grand C-Max
10 fotografiíAutosalon Frankfurt
Větší a prostornější MPV doplňuje svého dříve představeného brášku.
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
10 fotografiíAutosalon Frankfurt
Větší a prostornější MPV doplňuje svého dříve představeného brášku.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Verim, ze novy C-Max ani Grand C-Max nesklamu. Podvozky Ford naozaj dokaze, o tom nie je pochyb. Kvalita Fordov, hlavne ich motorov v posledenej dobe sla hore. Verim, ze rovnako skvele bude jazdit aj tento novy model. Konecne lubivejsi dizajn karoserie a hlavne palubky interieru. Vidiet ciastocne bocne linie malej Fiesty, ci vacsej Kugy a jej zadnych svetiel. Predne svetla by mohli byt uz teraz stylovejsie, ale neskor ked pribudne u nich spodna LED linia bude to skvele. Este tak vediet, co v sebe bude ukryvat EcoBoost 1.6? Verim, ze aj tento C-Max bude lubive navyse prakticke auto s bezkonkurencnym podvozkom a riadenim vo svojej triede za prijatelnu cenu ako sa u Forda uz pomaly stava pravidlom. Bravo Ford.
Co v sebe bude ukryvat EcoBoost 1.6? Radovy ctyrvalec s primym vstrikovanim preplnovany jednim turbem. V nabidce bude i 2.0 EcoBoost s 230+ konmi.
Vraj predbezne info by malo byt 180k a 180Nm o 20% nizsia spotreba za pomoci Assisted Direct Start (start/stop), aj tymto chytakom sa v meste dosahuje nizsie CO2. Otazkou je o kolko bude novy motor uspornejsi oproti starsej technologii, ak by sa nevypinal? Prepoklad asi 16 ventil a 1 Turbo s geometriou lopatiek. Efektivne by bolo turbo pohanane elektricky, s efektom pri nizkych otackach motora. Rad si pockam na oficialne udaje. Viem, ze vyrobcovia vzdy prehanaju v parametroch, hlavne co sa tyka spotreby. V beznej prevazdke sa len teoreticky blizime k udavanym spotrebam. Ak chceme naplnit udavanu spotrebu je skoro nemozne normalne jazdit. Zavisi to od okolnosti, od dopravnej spicky a sposobu jazdy a atd.. Predpokladam, ze pre zimmnu prevadzku a studene starty na kratke jazdy v meste Turba budu musiet byt mazanim, ci v lete chladenim konstrukcne prisposobene. Inac pochybujem o ich zivotnosti. Ktovie aky kompresny pomer sa bude tu volit, ma to vplyv tichost a kultivovanost motora. Vyssia kompresia znaci aj vyssie namahanie a opotrebenie agregatu. Majitelia naftovych preplnovanych motorov o style jazdy turbo motorom vedia svoje. Diesel bol stale povazovany za efektivny ako usporny pracant na dlhe trate (mimo mesto sa ukazuje vyrazne nizsia spotreba k benzinu), inac sa stracal jeho efekt. Rozdiel spotreby v meste cini asi tak 15-20% oproti benzinu. Inac su naklady na uzdrzbu (aj poistenie pre vyssiu cenu auta) vyssie ako u bezneho benzinu. Asi sa nevyhneme Downsizing-u a turbam v kazdom z motorov. Ecoboost 2.0 s 230k znie lakavo. Pri tomto vyvoji aj poistovne mozno prehodnotia kategorie zmluvnych poisteni podla vykonu a nie podla objemu motora. Alternativne hybridy a palivove clanky su zatial technologicky drahe na udrzbu a recyklaciu aj cenovo narocne. Zrejme ekologia urcuje tento smer vyvoja. Len vsetky poistovne, pripadne stat by k tomu mohli zaujat rovnake stanovisko na zvyhodnenu nizsiu dan. Parametrami dobry motor beznemu Fordu skutocne chybal, tak verim, ze EcoBoost bude jednym z vhodnych docasnych rieseni (hoci cena noveho motora bude urcite vyssia, za ekologiu sa plati), nez pride cosi progresivne a hlavne pre ludi cenovo dostupne.
EcoBoosty jsou vyvijeny a hlavne testovany masivne a globalne, treba vydrz turba i diky vodnimu chlazeni, hodne pokrocila. Problemy jako mely rane TSi ve Skodovkach a VW nejsou pravdepodobne.
Treba 2.0 EcoBoost bude poprve nasazen v Australii. 😉 Tamni podminky rozhodne nejsou tak mirne jako u nas.
Desing interiéru se mi vážně moc líbí. No fůha.
2.0 EcoBoost – 230 hp, to zní lákavě. Benzin co pude s chuti odsoda kvuliva turbu a pak se roztočí do šesti tisic kde drapne těch 230 kobyl, to bude super svezeni. A s lehkou nohou bude jezdit za 8,5 litru s usměvem na tváři. To je správná alternativa k čím dál častějším naftovým třílitrům – taky kolem 230 hp. To jako nic proti nim nemám protože třeba od BMW je to opravdu zábava ty motory i když je to ropák. Každopádně benzín je benzín. Na tento motor kdyby byl ve Fiestě bych slintal uff 🙂