Aktualizováno: Ford Grand C-Max

10 fotografiíAutosalon Frankfurt

Větší a prostornější MPV doplňuje svého dříve představeného brášku.

Diskuze

6 komentářů

    Geo

    Verim, ze novy C-Max ani Grand C-Max nesklamu. Podvozky Ford naozaj dokaze, o tom nie je pochyb. Kvalita Fordov, hlavne ich motorov v posledenej dobe sla hore. Verim, ze rovnako skvele bude jazdit aj tento novy model. Konecne lubivejsi dizajn karoserie a hlavne palubky interieru. Vidiet ciastocne bocne linie malej Fiesty, ci vacsej Kugy a jej zadnych svetiel. Predne svetla by mohli byt uz teraz stylovejsie, ale neskor ked pribudne u nich spodna LED linia bude to skvele. Este tak vediet, co v sebe bude ukryvat EcoBoost 1.6? Verim, ze aj tento C-Max bude lubive navyse prakticke auto s bezkonkurencnym podvozkom a riadenim vo svojej triede za prijatelnu cenu ako sa u Forda uz pomaly stava pravidlom. Bravo Ford.

    RS

    Co v sebe bude ukryvat EcoBoost 1.6? Radovy ctyrvalec s primym vstrikovanim preplnovany jednim turbem. V nabidce bude i 2.0 EcoBoost s 230+ konmi.

    Geo

    Vraj predbezne info by malo byt 180k a 180Nm o 20% nizsia spotreba za pomoci Assisted Direct Start (start/stop), aj tymto chytakom sa v meste dosahuje nizsie CO2. Otazkou je o kolko bude novy motor uspornejsi oproti starsej technologii, ak by sa nevypinal? Prepoklad asi 16 ventil a 1 Turbo s geometriou lopatiek. Efektivne by bolo turbo pohanane elektricky, s efektom pri nizkych otackach motora. Rad si pockam na oficialne udaje. Viem, ze vyrobcovia vzdy prehanaju v parametroch, hlavne co sa tyka spotreby. V beznej prevazdke sa len teoreticky blizime k udavanym spotrebam. Ak chceme naplnit udavanu spotrebu je skoro nemozne normalne jazdit. Zavisi to od okolnosti, od dopravnej spicky a sposobu jazdy a atd.. Predpokladam, ze pre zimmnu prevadzku a studene starty na kratke jazdy v meste Turba budu musiet byt mazanim, ci v lete chladenim konstrukcne prisposobene. Inac pochybujem o ich zivotnosti. Ktovie aky kompresny pomer sa bude tu volit, ma to vplyv tichost a kultivovanost motora. Vyssia kompresia znaci aj vyssie namahanie a opotrebenie agregatu. Majitelia naftovych preplnovanych motorov o style jazdy turbo motorom vedia svoje. Diesel bol stale povazovany za efektivny ako usporny pracant na dlhe trate (mimo mesto sa ukazuje vyrazne nizsia spotreba k benzinu), inac sa stracal jeho efekt. Rozdiel spotreby v meste cini asi tak 15-20% oproti benzinu. Inac su naklady na uzdrzbu (aj poistenie pre vyssiu cenu auta) vyssie ako u bezneho benzinu. Asi sa nevyhneme Downsizing-u a turbam v kazdom z motorov. Ecoboost 2.0 s 230k znie lakavo. Pri tomto vyvoji aj poistovne mozno prehodnotia kategorie zmluvnych poisteni podla vykonu a nie podla objemu motora. Alternativne hybridy a palivove clanky su zatial technologicky drahe na udrzbu a recyklaciu aj cenovo narocne. Zrejme ekologia urcuje tento smer vyvoja. Len vsetky poistovne, pripadne stat by k tomu mohli zaujat rovnake stanovisko na zvyhodnenu nizsiu dan. Parametrami dobry motor beznemu Fordu skutocne chybal, tak verim, ze EcoBoost bude jednym z vhodnych docasnych rieseni (hoci cena noveho motora bude urcite vyssia, za ekologiu sa plati), nez pride cosi progresivne a hlavne pre ludi cenovo dostupne.

    RS

    EcoBoosty jsou vyvijeny a hlavne testovany masivne a globalne, treba vydrz turba i diky vodnimu chlazeni, hodne pokrocila. Problemy jako mely rane TSi ve Skodovkach a VW nejsou pravdepodobne.

    Treba 2.0 EcoBoost bude poprve nasazen v Australii. 😉 Tamni podminky rozhodne nejsou tak mirne jako u nas.

    Fuzzy_Stone

    Desing interiéru se mi vážně moc líbí. No fůha.

    Fuzzy_Stone

    2.0 EcoBoost – 230 hp, to zní lákavě. Benzin co pude s chuti odsoda kvuliva turbu a pak se roztočí do šesti tisic kde drapne těch 230 kobyl, to bude super svezeni. A s lehkou nohou bude jezdit za 8,5 litru s usměvem na tváři. To je správná alternativa k čím dál častějším naftovým třílitrům – taky kolem 230 hp. To jako nic proti nim nemám protože třeba od BMW je to opravdu zábava ty motory i když je to ropák. Každopádně benzín je benzín. Na tento motor kdyby byl ve Fiestě bych slintal uff 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist