AC Cobra pro 21. století se neohlíží zpět

Nadčasová myšlenka a retro design, tím Iconic AC Roadster připomíná doby dávno minulé. Vše ostatní je tu zcela nové včetně výkonů hodných třetího tisíciletí.

Americká apolečnost ICONIC Motors představila svůj malý roadster širší veřejnosti už v roce 2008 na autosalonu v New Yorku. Nyní, po dvou letech práce, přijímá na lehké retro auto objednávky. A výkony berou dech: stovka pod tři vteřiny, nejvyšší rychlost „přes 320 km/h“. Iconic navíc dokázal vyjednat u britské společnosti AC Cars použití jejího jména. Seznamte se: Iconic AC Roadster.

Konstruktéři nepodcenili nic. Základ minimalistické konstrukce tvoří slepenec karbonové podlahy, ocelového trubkového rámu a hliníkových výztuží. Iconic slibuje prvotřídní pevnost. Panely karoserie jsou především z hliníku s několika karbonovými díly. Celé auto váží 1090 kilogramů bez řidiče.Daleko za přední nápravou sedí vidlicový osmiválec vlastní konstrukce. Díky sedmi litrům objemu a technologiím z NASCAR má 825 koňských sil a 920 newtonmetrů točivého momentu. Síla putuje na zadní kola přes zakázkový šestistupňový manuál Tremec. Mezi „technologie NASCAR“ patří také ventilový rozvod OHV, šoupátka však potenciál osmiválce zjevně neomezují. Spotřebu Iconic odhaduje na 12 litrů na sto na dálnici a dvojnásobek ve městě, ale měření podle žádné z metodik prozatím neproběhlo.

Kola, osmnáctipalcová vpředu a o palec větší vzadu, jsou obutá do runflatů Goodyear F1 Supercar o šířkách 275 a 325 milimetrů (p/z). Ukrývají čtveřici identických karbonkeramických kotoučů o průměru 360 milimetrů. Brzdový systém vyvíjel Iconic ve spolupráci s italskou společností Brembo.Inovativní přístup zvolili konstruktéři u výfuků. Velké tlumiče, které se táhnou po stranách mezi koly, mají dvojitý plášť. Pod vnější stěnou je silná vrstva křemíkového aerogelu. Tento materiál, používaný v leteckém průmyslu, téměř nic neváží a je zapsán v Guinnessově knize rekordů jako nejlepší známý izolant. Jeho tepelná vodivost je zanedbatelná, takže tlumiče by měly zůstat studené, i když motor běží naplno. Snad ubude popálených řidičů.

Také v kabině najdou zákazníci jen ty nejlepší materiály. Panely tu jsou hliníkové, většinu povrchů pokrývá kůže a přístroje kryjí safírová skla. Ručně obšívaná sedadla mají čtyřbodové bezpečnostní pásy. Původní plán počítal s výrobou sto kusů, to však bylo před dvěma roky a novější informace nemáme. Kolik za AC Roadster zákazníci zaplatí, společnost ICONIC Motors raději také neříká. Pokud máte zájem, kontaktujte přímo výrobce.

autoweb.cz

23.7.2010 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist