autoweb.cz > ABT > ABT Sportsline AS7-R
ABT Sportsline AS7-R
Pokud by někdo uspořádal soutěž o nejméně sportovní auto roku, uchazečů o titul by byla spousta. Mamutí Audi Q7 by ovšem bylo mezi horkými kandidáty na vítěze. Zastaví ovšem taková věc správného tunera?
Ó nikoliv! Správného tunera nezajímá, že je základ jeho přestavby naprosto nevhodný pro sportovní jízdu, protože o z něho přece teprve ten „správnej sporťák tykrávo“ vyrobí. Horší ovšem je, že nevhodnost Q7 jako základu pro cokoli byť jen vzdáleně sportovního neodradila ani profesionální úpravářskou firmu ABT Sportsline.
Ke cti jim slouží alespoň to, že se ze všeho nejdřív vrhli pod kapotu. Osmiválec o objemu 4,2 litru dostal kompresor, který přihodil 150 koní navrch. Celkem jich teď stádo v Q7 čítá rovných pět stovek. Tady ovšem dobré zprávy končí.
Ano, maximální rychlost vzrostla na 260 km/h a zrychlení na stovku se zkrátilo na 5,9 sekundy, jenže takové hodnoty vám zaručí většina dnešních hot-hatchů, o sporťácích ani nemluvě. A nebudete muset před každou zatáčkou zpomalit na 20 km/h. A propos, zpomalení – v tiskové zprávě jsem se nedočetl o žádném posílení brzd, o přeladění podvozku ani nemluvě.
Audi Q7 velká fotogalerie
Ono je to ale všechno stejně jedno. I kdyby se daly objednat nejsilnější brzdy na světě a i kdyby se stal zázrak a nějaký génius, či snad šílený vědec by zvládnul provést s podvozkem kouzlo, díky kterému by Q7 alespoň náznakově jela „sportovně“, pánové z ABT to stejně spolehlivě zatloukli exteriérem.
Řeknu to asi takhle: už se vám na krk nevejde další zlatý řetěz a tepláky adidas s více pruhy už nemůžete sehnat? Tak tohle je bodykit přesně pro vás! Nejlepší na tom všem je tisková zpráva, ve které se praví: „AS7-R (R jako Racing) je nejenom mimořádně sportovní, (cha cha chaaaa) ale navíc zůstává i noblesní.“
Autora s protrženou bránicí právě odvezla sanitka.
Honza Koubek