Abarth 695 Biposto: nejrychlejší štír historie a další ostré pětistovky v Ženevě

Fiat u příležitosti autosalonu v Ženevě odhaluje nejostřejší silniční model Abarth 695 Biposto, závodní 695 Assetto Corse Evoluzione, inovovanou 595 Competizione a otevřenou 595 Turismo Cabrio.

Italská značka Fiat, resp. její sportovní odnož Abarth, odhaluje při příležitosti autosalonu v Ženevě hned několik zajímavcýh ostrých verzí stylové „pětistovky“. Nejvíce nás z vystavovaných kousků zaujal Abarth 695 Biposto, který je nejrychlejším silničním vozem se štírem ve znaku, jaký kdy vznikl, a jak jeho název vystihuje, pouze dvoumístný.


Turbem přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-Jet je naladěný na 190 koní997 kg vážící auto vystřelí na stovku za pouhých 5,9 sekundy. K těmto výkonům dopomáhají četné změny na voze, mezi něž můžeme započítat přepracovaný intercooler, výfukový systém Akrapovic, nastavitelné tlumiče Extreme Shox, titanovou rozpěrnou tyč od Poggipolini, skořepinové sedačky Sabelt se čtyřbodovými pásy, brzdový systém Brembo nebo 18″ ráfky OZ Racing. Extrémní zaměření dále podrhují polykarbonátová boční okna jen s posuvným štítkem nebo masivní bodykit s prvky karbonových vláken.

Abarth 695 Biposto: promo video

Vedle téhle kapesní rakety homologované na běžné silnice ukazuje Fiat také její závodní předobraz, model 695 Assetto Corse Evoluzione. Jedná se o vylepšenou verzi současného závodního speciálu Assetto Corse, kdy změn doznal podvozek, elektronický systém a také karoserie. Ta je nyní o 20 kg lehčí, ve výsledku tedy motor 1.4 T-Jet o výkonu 215 koní hýbe s hmotou vážící jen 920 kg. Evoluzione zasáhne do italského a evropského šampionátu Trofei Abarth ještě letos, kromě kompletního auta jsou dostupné také samostatné úpravy pro současný Abarth 695 Asseto Corse.

Abarth 695 Biposto: zvuk motoru

Vedle divokých verzí Fiat představuje také upravená auta pro modelový rok 2014, a to 595 Custom, 595 Turismo595 Competizione. Mezi hlavní změny se řadí nový 7″ TFT displej, nová retro kola v rozměru 16″ a paleta nových barev karoserie – šedá Pista a Trofeo, béžová Rally, červená Cordolo a trojice dvoutónových barev – šedá Pista se světle modrou Leggenda, béžová Rally s červenou Officina a béžová Rally s šedou Trofeo. Pro kabriolet je navíc nově dostupná béžová barva látkové střechy.

4.3.2014 5:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist