autoweb.cz > Abarth > Abarth 500 a 595 (2016): pár koní navíc pro zuřivý mini Fiat po faceliftu
Abarth 500 a 595 (2016): pár koní navíc pro zuřivý mini Fiat po faceliftu
Italská pětistovka za sebou facelift už nějakou dobu má, dokonce ji Fiat stih představit v lehce sportovní variantě 500S stojící nad standardními modely, teď se proto logicky modernizace dočkala také vrcholná verze Abarth s přeplňovanou čtrnáctistovkou T-Jet.
V základním provedení a označení Abarth 500 měla 140 koní při 5500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 206 newtonmetrů při 3000 otáčkách, to však dnes už neplatí. Vozítko spíše symbolicky než nějak zásadně posílilo na 145 koňských sil a podobně to platí také pro výkonnější provedení 595 Turismo.
To mělo před přepracováním 160 koní a 230 newtonmetrů, nyní však Fiat hlásí 165 koňských sil. Na svém zůstal akorát nejsilnější standardní model 595 Competizione, který měl předtím i nyní 180 koní při 5500 otáčkách za minutu, které mu stačí k dosažení 100 kilometrů v hodině za 6,7 sekundy a maximální rychlost 225 km/h.
Aby majitelé nejostřejšího Abarthu neměli pocit, že je automobilka ošidila o těch pět koní, dostanou mechanický samosvorný diferenciál odvozený od speciálního modelu 695 Biposto a měli bychom asi ještě dodat, že pro Turismo a Competizione je připravená nová sada tlumičů značky Koni a výfukový systém Record Monza.
Součástí výbavy modifikovaného vozu je také nový přední nárazník schopný pustit k motoru o 18 procent více vzduchu, ten zadní má přepracovaný difuzor a 17palcová kola Granturismo jsou o sedm procent lehčí a přitom mají o padesát procent větší odvětrávací plochu. Zbytek auta pak koresponduje s faceliftem sériové 500. Modernizovaný malý Abarth by měl k prodejcům dorazit v červnu.