9ff Cayman CR42

Když jsem před časem psal o Caymanu upraveném od firmy TechArt, podivoval jsem se nad jeho vysokým výkonem. Kdybych jen tušil...

Na druhou stranu, co čekat od firmy, která se před časem pokoušela postavit nejrychlejší auto na světě na základu Porsche 911 Turbo, než pořádnou porci výkonu navíc?

9ff nejsou žádní tunerští začátečníci, vědí co dělají a metoda pokus-omyl není jejich styl. Mají všechno přesně spočítané a nejdou jen a jen po výkonech – moc dobře vědí, jak důležitá je zábava a jízdní zážitky.

Jak už jsem několikrát psal, Cayman je mezistupňem mezi Boxsterem a 911. Mnozí kolegové novináři se po projížďce vyjádřili, že Porsche moc dobře ví, proč do Caymana nemontuje silnější motory – lidi by totiž přestali kupovat devětsetjedenáctky… Cayman je díky motoru uprostřed vyvážený stejně dokonale, jako Boxster a díky uzavřené karoserii je tužší v zatáčkách. Není náhodou, že nedávno vyhrál prestižní titul „Nejzábavnější auto roku“ ještě prestižnějšího anglického týdenníku Autocar. A to proti němu stálo samotné 997 Turbo…

A chlapci z Dortmundu si tenhle skvělý základ zvolili pro svůj další projekt. Odkud začli, se můžeme jen dohadovat, my začneme od kol. Nově vyvinuté disky s centrální maticí jsou velmi lehké a hlavně jsou přimontované na všestranně nastavitelný podvozek s karbonovými díly.

Kromě podvozku si v 9ff pohráli i s aerodynamikou, ale to nejdůležitější leží hluboko uvnitř vozu. Motor o objemu 3,4 l, který byste našli v sériovém Caymanu S, nahradila vyladěná jednotka o objemu 4,1 litru, která místo 295 koní původního motoru dává řidiči k dispozici úchvatných 420 koní! Také točivý moment je podobně monstrózní: vrcholí hodnotou 425 Nm při 6420 ot./min., ale už od 2100 otáček je k dispozici 340 Nm. Cayman S se přitom na stejnou hodnotu dostane až v 6000 otáčkách…

9ff CR42 dokáže zesměšnit všechny přímé konkurenty a zrychlení na stokilometrovou rychlost za 4,4 sekundy ho staví na úroveň pěkné řádky plnokrevných supersportů. Necelých 15 sekund navíc stačí k pokoření hranice 200 km/h. Podle údajů úpravce vám ale k poražení většiny rivalů stačí i menší verze jejich motoru o objemu 3,8 litru.

9ff Cayman CR42 je k dispozici v malé sérii a za jedno auto dáte 129 000 Euro, tedy přibližně 3 650 000 Kč. Všechny díly použité na voze, například aerodynamický kit, kola, nebo nastavitelný podvozek, lze objednat i jednotlivě.

Honza Koubek

12.10.2006 9:21

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist