80-ridicu-bmw-rady-1-si-mysli-ze-je-to-predokolka.jpg

80 % řidičů BMW řady 1 si myslí, že je to předokolka

BMW

Na tiskové konferenci to prozradil šéf BMW Norbert Reithofer.

Diskuze

45 komentářů

    Subaru4ever

    že deriváty RS s motory TDI z dílen mladoboleslavské automobilky jsou plonohodnotná závodní auta….

    Tomu děsivému číslu 80% u BMW se nemůžeme divit. Většina uživatelů 1er jsou totiž nejspíš uživatelky, kterým toto "malé" BMW pořídili jejich vzorní manželé a milenci. A tyto ženy nejspíš ani nerozeznají benzínový motor od naftového, stejně jako řidičky jiných značek.

    A když to nejsou ženy, tak pozérů kupujících si 1er jen kvůli tomu, aby mohli říct, že mají BMW, taky nebude málo.

    Holt opravdových řidičů je jen 20%

    PS: Tímto nechci nadávat ženám řidičkám, protože znám několik žen řidiček, které zastíní většinu chlapů.

    Vavris

    taky si myslím, že tomu je tak. 80% jsou řidičky, které pravděpodobně ani nechápaly, na co se to ptají 🙂

    Franta

    V zimě jsem jel přes Brenner. Dole nás zastavili policisté a říkali, že v noci nasněžilo a že bychom si měli nandat řetězy alespoň na jednu nápravu (…). Stál jsem na parkovišti a sledoval dvě dámy. Jedna měla BMW řady 1, ta dávala řetězy dopředu. Druhá dávala řetězy na Alfu 156, zřejmě tušíte, že na zadní nápravu.

    Ptal jsem se policisty, jestli by neměl těm dámám říct, kam ty řetězy mají dát. Policista mi odvětil: pane, jestli máte odvahu, tak jim to řekněte…já zatím zavolám sanitku.

    Jarda

    Milankám se kupuje X5, X6 apod. co tak vidím na silnicích 😛

    x1x

    Maželkám a milenkám bych nasr…. Abych se honil a trávil čas v práci, když ho mohu užít příjemněji s kamarády třeba na kole, tenise, kolem aut, a ony pak jezdily s rypákem nahoru a předváděly se, tak to ani náhodou. Čímž nemám nic proti ženám, ale musí být normální.

    Je to tak.

    M

    Z těch 80% všichni majitelé mají svého bavoráčka přes zimu zavřeného v garáži a uloženého v zimním spánku, protože si myslím že pokud jel někdo někdy v tomhle autě po ledě nebo sněhu, tak musel hned poznat, které že to náprava hrabe:-E

    matx

    s tými šoférkami to bude asi pravda 🙂

    Pochyboval by som však o tom čísle 20% sú "opravdoví ridiči" pretože takí by si toto auto nemali kupovať (vychádzam z vlastnej skúsenosti).

    Pokiaľ nejazdíte po snehu tak ani nezistíte ktorá náprava je vlečná (pri 118d), kamarát mi po chvíle šoférovania začal nahovárať, že je to 4×4 🙂 ako SX4

    … zato na snehu sa to pozná hneď a celkom ste radi, ak máte hore strmším kopcom vyviesť 3 tučné kravy a plný kufor 🙂

    Pan Peťan

    já teda nevím, ale při průjezdu jakoukoliv zatáčkou na hraně a pod plynem zjistím během půl vteřiny jestli to je předokolka, zadokolka či 4×4.

    matx

    …len na hrane nejazdí ani 5% vodičov, pričom tu hovoríme o malom aute, ktoré váži 1600kg, má 205 penumatiky, vacsionu 140 koní a batériu vzadu. Hrana sa teda nachádza poriadne daleko a to chce mať gule na suchej vozovke skúsiť ju nájsť. Mne príde to auto velmi vyrovnané, možno mierne nedotáčavé.

    Tomáš Beran

    Mírně bych nesouhlasil, mám 130i a při podstatnější ztrátě pudu sebezáchovy jí lze dostat na hranu (jestli tedy rozumíme oba hranou to, že je ve smyku) i s letňáky o šířce 255, jakkoli to už chce hrubé zacházení s plynem a volantem. Se zimními pneu rozměru 205 ovšem lítá bokem na požádání i na suchu. 🙂

    matx

    …lenže to tvoje nemá 140 koni ale skvôr 250

    Tomáš Beran

    No, je tam výfuk od Eisenmanna, sportovní filtr K&N a upravená řídící jednotka, půjde teď na jaře na brzdu, uvidíme, kolik tam doopravdy po takových úpravách je. 🙂

    Josef K.

    Samozřejmě pokud skončíš v příkopě seděl jsi v zadokolce.

    Pan Peťan

    Lol, kdybych seděl v předokolce tak jsem v příkopě, protože jízdní vlastnosti předokolek a všech předokolek!!!( nezkoušejte mi tu někdo cpát Focus RS, netvrdím, že je to špatné auto ale byl by desetkrát lepší kdyby měl pohon zadku nebo 4×4 a to mi nikdo nevymluví) stojej zkrátka za houby a právě při průjezdu zatáčkou to člověk ocení nejvíce. Ale při dodržování padesátky není třeba řešit pohon kol. nicméně může mi tu někdo vysvětlit nějakou výhodu předokolek? maj vůbec nějaký smysl? z konstrukčního hlediska je levnější a jednodušší zadokolka, v zimě je taky výhodnější do kopce pokud vás auto tlačí než táhné, jízdní vlastnosti jsou taky lépe kontrolovatelné plynem u zadokolky, napadá mě snad jen rozložení hmotnosti ale to už se u všech nových aut blíží 50:50. ví to někdo proč jsou předokolky tak hojné?

    pes

    je jich moc, protože je to prostě levnější a jednodužší. A to je asi tak všechno. Jinak je podle mě do sporťáku lepší zadek a do dodávky nebo offroadu samozřejmě 4×4

    pan Peťan

    no já si nemyslím, že je levnější na jednu nápravu nacpat řízení i kola efektivním způsobem podle mě hřídel a zadokolka je levnější řešení. ale odborníci opravte mě jestli se pletu je to jen moje dedukce

    pan Peťan

    pardon, nacpat řízení i pohon

    Fuzzy_Stone

    V principu jde o to že když to přeženeš s předokolkou, nikdy neuděláš hodiny nebo nevylítneš bokem ze zatáčky, naorzdíl od zadokolky. Zadokolka tlačí v zatáčce snadno přetlačí předek když už ten stratí přilnavost, ale předokolka za každých okolností za auto tahá a tím nikdy nedojde k nějakýmu dramatickýmu smyku, je tudíž "bezpečnější". Je pravda že v dnešní době elektroniky už je tenhle rozdíl smazanej, ale ta tradice bezpečnější koncepce je tu prostě zakořeněná.

    Tom

    No tvrdit že "nikdy" je dost silný slovo. Znám spoustu předokolek, který jsou zákeřný právě svojí přetáčivostí a například mě tuhle zimu ujížděl pořád jen zadek, smyk předku jsem dostal jenom jednou (to se mě teda hodně orosilo čelo)

    Zbynda

    Konstrukčně jednodušší jsou opravdu asi zadokolky, proto se vyráběly mnohem dřív než předokolky. Když ale vymysleli předokolky, tak se tvrdilo, že pro běžného řidiče mají bezpečnější jízdní vlastnosti. Každé auto se dá přeci v zatáčce korigovat plynem, ať už je hnaná náprava přední, zadní nebo obě. Nedotáčivý smyk je bezpečnější než přetáčivý. Jen zkušený a dobrý řidič si dokáže se zadokolkou pohrát a pak je právem pyšný na svůj zadohrab a bude tento pohon bránit do roztrhání těla. Ale takových řidičů je málo, většina nejezdí na hraně a nezkouší, co auto zvládne. Potřebují se bezpečně přemístit z bodu A do bodu B nejen na suchu, ale i za děště či sněžení a bez elektroniky se bezpečněji dopraví předokolkou a i s elektronikou se v zimě předokolka dohrabe dál než zadohrab. Na sněhu se přetáčí i předokolky, protože zadní náprava není tak zatížená – aspoň tak si vysvětluju já. Pokud se mýlím, opravte mě prosím.

    pan Peťan

    nejsem si jistej jestli mohu souhlasit, pokud bereme v potaz ideální rozložení hmostnosti tedy 50:50 tak jediná další veličina která určuje přilnavost je trakce samotná. Předek se zvedne, zadek se zapíchne když to řeknu dost lajcky…už s tisícovky jsem se na sněhu dostal daleko dál a ještě pomáhal tahat favority ze závějí

    Zbynda

    Bohužel ta tisícovka není dobrej příklad, protože má motor až za zadní nápravou a je všeobecně známo, že tato konstrukce měla v zimě své výhody. Nejlepší by bylo postavit proti sobě moderní předokolku a moderní zadokolku se stejným obutím, stejnou hmotností a stejnou elektronickou výbavou. Ale stále mi nikdo nevymluví, že přední pohon je pro většinu řidičů bezpečnější.

    pan Peťan

    no bezpečnější pro lajka, osobně když mi ustřelí prdel tak jsem rád že mám zadokolku a mám šanci to plynem vyrovnat a vyhnout se stromu, neříkám že je to pro každého řidiče, ale kdo chce ovladatelnější auto pro zkušeného řidiče půjde do zadokolky. Nevím jestli je to dobrý příklad ale řídil jsem focus RS a mohu ho směle porovnat s BMW M3 E46 které mám a za nic na světě bych neměnil, focus jezdil dobře, ale BMW lépe sedělo v zatáčkách a právě v nich jsme ocenil pohon zadku a přetáčivost, focus byl dobrý, ale malinko sterilní. Jeho hranice byli níže než u BMW.

    Zbynda

    Pravděpodobně patříš ke skupince řidičů, kteří mají své auto plně pod kontrolou a zažili s ním všechny možné i nemožné situace. Ale přesně jak píšeš, pro běžného řidiče či řidičku je lepší předokolka. Jinak věřím, že Focus RS tě jako majitele M3 nenadchnul.

    Ondra

    Loni v zimě jsem zažil Holanďany snažící se nandat řeťezy na předek…paka no. Proč si pak kupují BMW

    pes

    ano, toto jsem viděl před 14 dny u Mnichova. Holanďani v BMW 525 tds s řetězama na předku. EPIC FAIL!

    Dexter

    To je smrt BMW. Původně to mělo být jen auto pod 1. řadou, teď i jednička…..co přijde pak? 3ka? 7ka? BMW se pomalu mění na mnichovskou pobočku Greenpeace. Supersport? Nein, Danke, to nebyt ekologicke, když už, tak s tříválcovým dýzlem. Jako vrchol pak přijde vyjádření jednoho člena představenstva při uvedení nové 5ky – " už nenabízíme sportovní sedan, chceme i jiné zákazníky". A co ti stávající? Mám nápad – spojte se s Hyundai, na í30tky a í jánevímco nalepte vrtuli a je to. R.I.P. BMW…..

    Haya

    to není smrt BMW, ale všemu dobrému, co zde ještě je…spotřebnost vítězí…

    Josef K.

    Pan šéf by si přál, aby si uživatelé mysleli, že je to předokolka. Není nic jednoduššího než do 1 nedávat esp. Co jim v tom brání, když mají tak "suprové jízdní vlastnosti".

    Opak je pravdou, jizdní vlastnosti bavoráků jsou naprosto tragické a v dnešní době a hustém provozu by měli koncepty typu žiguli vykázat z veřejného provozu.

    Tomáš Beran

    A s čím jezdíte Vy, že má pro Vás BMW "tragické jízdní vlastnosti"? S Porsche? 🙂

    Josef K.

    Každý předohrab včetně dacie logan je lepší než parodie na klasickou koncepci, kterou společně s žigulíkem jako dva poslední mohykáni předvádí v bmw.

    Já bych si takovýto zadohlab nikdy nepořídil. Proti bmw 4×4 ovšem nemám žádných námitek.

    Pokud bude bmw mastit malé předohraby a velké limuzíny 4×4 je všechno OK. Pak nemám žádných námitek, ale potlesk si nezaslouží. Toto měli udělat před třiceti lety.

    Xander_Cage

    LOL srovnávat BMW s žigulíkem jako koncepce zadokolek a říct že i dacia logan je lepší než BME 😀 asi jste v BMW nikdy neseděl natož vůbec jel protože tohle by nemohl někdo jenom tak říct. A navíc přední náhon má jednu obrovskou nevýhodu víc jak 280 koní na přední pohon nedáte protože ten výkon tahá za volant a auto je celkově težké na předek a lehké na zadek takže blbé jízdní vlastnosti (i když se snaží automobilky tomuhle vyrovnat např FORD u nového modelu RS) ale i tak zadokolka je zadokolka nebo 4×4 předokolka je jenom pro obyč lidí kteří auto vidí jako přesun z místa A do místa B a nic víc ostatní ví o čem mluvím 😀

    Tomáš Beran

    To je asi pokus o flame, ne? 🙂 Neodpověděl jste mi, v čem jezdíte…

    Tom

    Pan Josef má očividně špatné zkušenosti z mládí, kdy bez pytlů cementu nevyjel v zimě ani od domu. Vůbec bych se nedivil, kdyby jezdil s nějakým malým autíčkem typu Fiesta ve městě 40 a mimo město 70 km/h. Kdyby totiž vlítnul do zatáčky s těžkým TDI vepředu a auto se mu hrnulo do protisměru, asi by takovýhle nesmysly vůbec nešířil. (nebo to ví a opravdu chce vyvolat flame 😀 )

    matheus

    ano, pro joudu co jezdí maximálně do práce a zpět a ještě z odporem k tomu že mus sednout za volant je zadokolka k ničemu. Ale co se týče jizdních vlastností které opravdový řidič dokáže ocenit je BMW jedna z nejlepších možností. nevím na základě čeho tvrdíš že je bmw tragické, ale musím uznat že na mokré rozbahněné louce do mírného kopečka to nebude to pravé…

    pes

    kdys jel naposled s bavorákem po mokré louce?? Já ještě nikdy

    pan Peťan

    já už ano, po pár pivech na svém pozemku a musím říct že auto do kopce i mělo snahu jet, v podstatě jde o to že v tu chvíli byl na zadek největší přítlak, kamarád si s předokolkou neškrtl ale já pomalu stoupal, pak teda mě předjel bratranec s imprezou

    peter

    Pan Jozef K. ste znalec, po precitani vasho duchaplneho prispevku prispevku zacinam tusit co znamena to K.

    peter

    Pan Jozef K. ste znalec, po precitani vasho duchaplneho prispevku prispevku zacinam tusit co znamena to K. bez urazky

    ghdgh

    bucek smrdi jako kdybi mrdal kona

    pes

    tak to rozhodně!

    Fuzzy_Stone

    delete takovy kecy…

    Dexter

    Skvělý komentář – přímo z bmwblog.com:

    http://www.bmwblog.com/2010/03/23/editorial-the-oval-roundel/

    A zkáza pokračuje – podle stejného zdroje si BMW nechalo zaregistrovat ochrannou známku M 50d !!!!!

    M3 sedan už nebude…

    Reithofer a spol jsou hrobaři. Ničí značku, ničí M -ková auta… jako fanouškovi značky je mi zle. Kdo bude další oběť? Porsche? Už se šušká o kompaktu na bázi Golfu…. Ne, nesmějme se. BMW taky tvrdilo, že předokolku nevyrobí a že M budou mít jen vysokootáčkové atmosférické motory. Svět se zbláznil.

    Dexter

    jen malý výběr z onoho článku, kde to mám podepsat?

    Producing front wheel drive BMWs is a compromise that will cause permanent damage. The bragging rights will have been lost, the romance, cachet and history thrown away – the heritage abandoned. BMW, I ask you, where is your compass?

    “It’s as if they’re making the roundel less round.”

    Please keep the roundel round.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist