7 jednoduchých rad, jak zásadně snížit spotřebu paliva
3 fotografieAudi A6
Zopakujme si základní pravidla, jak snížit spotřebu. A formulujme je do několika důležitých rad, díky kterým s minimálním úsilí ušetříte spoustu peněz.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
3 fotografieAudi A6
Zopakujme si základní pravidla, jak snížit spotřebu. A formulujme je do několika důležitých rad, díky kterým s minimálním úsilí ušetříte spoustu peněz.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
hlavně v létě nepoužívat klimu, vypnout i obyčejný ventilátor, rádio a pořádně zavřít okýnka. Pak Vás bude pěkně hřát pocit ušetřených pár korun.
Klimatizací brzdím jen z kopce 🙂
Pokud jezdím mimo město a hlavně dálnice tak se zajímám o aerodynamiku. Je rozdíl, když koupíte OII s cx 0,31 nebo passata s cx 0,27. Na dálnici v německu to na spotřebě hned poznáte.
Zapoměli jste na rezervní kolo. Máte-li 16. palcové plnohodnotné kolo, to váží asi 17 kilo, plus hever a klič na kolo a máte to 20 kilo. Vozím jenom knoty a kompresor nebo ruční pumpičku.
No a samozřejmostí pro lovce nízké spotřeby je demontáž zadních sedaček, pokud pojedou v autě sami. Dále jezdit jen na rezervu, to je (v mém případě) úspora cca 60 kg na váze paliva. Dále se zejména na dálnici zařadit do větrného pytle za kamion (hlavně do kopce). Dále si lze vyzout botu a nechat ji pod plynovým pedálem, to je prevence před nechtěnným plným sešlápnutím. Dále lze snížit odpor vzduchu sklopením zrcátek. Těch vychytávek je jak vidno mnohem více, nejvíce ale na palivu ušetří ten, kdo auto nechá stát doma a půjde do cílové destinace pěšky nebo pojede stopem.
Výborné rady, tlemím se dost
To s tým jazdením na rezervu naozaj niektorí robia, šak čerpadlo si na sračky z dna nádrže časom zvykne… 🙂
Ta předposlední rada je tedy diskutabilní. Proč dávat el. soustavě auta \“čočku\“ neustálým chcípáním a startováním. Děkuji, ale to radši ve městě projedu o 1l/100 km víc, vyjde to levněji.
Mě zajímají emise. Páskou jsem přelepil všechny spáry, přelepil jsem masku chladiče (nechal jsem pouze malý otvor pro proudění vzduchu k chladiči), dále jsem odmontoval anténu ze střechy a stěrač u spolujezdce (kvůli lineárnějšímu proudění vzduchu u čelního skla). Když vyjíždím, manželka mi zalepí také spáry u dveří řidiče. No a výsledkem je snížení emisí ( a spotřeby, ale ta mě nezajímá) o fantastické 3g CO2/km 🙂
Jenomže…. cx není odpor, ale pouze koef.
Bude fakt ten dvoulitr slabej a chce to třílitr. To bude hned menší spotřeba.
8. rada – přezouvejte se, ony zimní boty nejsou nejlehčí a když máte motor o výkonu vysavače, je každé kg znát :))
Jinak motor na semaforech nevypínám, mám radši pohodlí (aby běžela klima, či topení)
protože je to dnes in. Osobně bych si nikdy nekoupil auto, u kterého nejde vypnout start-stop
Lukáši od Vás by se mohla celá redakce slušně poučit. Ty zpětný zrcátka bych rovnou demontoval, pokud budou sklopená tak v nich nic neuvidím a stejně budou mít nějakej odpor. Stejně tak demontovat stěrače a všechny spáry karoserie zalepit páskou. Je toho opravdu hodně jak snížit spotřebu 🙂
čerpadlo saje pořád ze dna nádrže. Je úplně jedno jestli je nádrž plná nebo skoro prázdná. Jediná situace kdy je vhodné mít nádrž úplně plnou (teda kromě cesty přes sibiř nebo Saharu) je delší odstavení vozidla. Zabrání se tím kondenzaci vody ze vzdušné vlhkosti a u plechové nádrže i korozi vnitřku.
Osobně souhlasím s článkem. Mám vyzkoušeno na pravidelné trase každý týden. Někdy jedu na spotřebu 5,4litrů, jindy i 6,5. Snažím se moc neakcelerovat a nepoužívat brzdy.
Ne nadarmo se říká, že spotřebu ovlivňuje hlavně řidič (styl jízdy).
on predsa nepisal nic o koeficiente/odpore..
Jistě, ale pak nemůžeme vědět kdo je na tom lépe, když neznáme čelní plochu. A jelikož bude mít Passat bude mít větší, je sporné kdo bude mít menší odpor. Ale to nic, kdo zná rozumí.
Pokud nejste dement a nekoupíte si pojízdnou stodolu typu SUV, ale silniční auto, pak je čelní plocha s malými odchylkami více méně podobná. Rozdíl mez čelní plochou octavie a passatu je zanedbatelný. S ohledem na to, že passat je nižší je možné, že dokonce má i menší čelní plochu.
když si koupíte O2, můžete jezdit na plný knedl a stejně ušetříte v rámci pořizovací ceny 🙂
hlavně v létě nepoužívat klimu, vypnout i obyčejný ventilátor, rádio a pořádně zavřít okýnka. Pak Vás bude pěkně hřát pocit ušetřených pár korun.
Klimatizací brzdím jen z kopce 🙂
Pokud jezdím mimo město a hlavně dálnice tak se zajímám o aerodynamiku. Je rozdíl, když koupíte OII s cx 0,31 nebo passata s cx 0,27. Na dálnici v německu to na spotřebě hned poznáte.
Zapoměli jste na rezervní kolo. Máte-li 16. palcové plnohodnotné kolo, to váží asi 17 kilo, plus hever a klič na kolo a máte to 20 kilo. Vozím jenom knoty a kompresor nebo ruční pumpičku.
No a samozřejmostí pro lovce nízké spotřeby je demontáž zadních sedaček, pokud pojedou v autě sami. Dále jezdit jen na rezervu, to je (v mém případě) úspora cca 60 kg na váze paliva. Dále se zejména na dálnici zařadit do větrného pytle za kamion (hlavně do kopce). Dále si lze vyzout botu a nechat ji pod plynovým pedálem, to je prevence před nechtěnným plným sešlápnutím. Dále lze snížit odpor vzduchu sklopením zrcátek. Těch vychytávek je jak vidno mnohem více, nejvíce ale na palivu ušetří ten, kdo auto nechá stát doma a půjde do cílové destinace pěšky nebo pojede stopem.
Výborné rady, tlemím se dost
To s tým jazdením na rezervu naozaj niektorí robia, šak čerpadlo si na sračky z dna nádrže časom zvykne… 🙂
Ta předposlední rada je tedy diskutabilní. Proč dávat el. soustavě auta „čočku“ neustálým chcípáním a startováním. Děkuji, ale to radši ve městě projedu o 1l/100 km víc, vyjde to levněji.
Mě zajímají emise. Páskou jsem přelepil všechny spáry, přelepil jsem masku chladiče (nechal jsem pouze malý otvor pro proudění vzduchu k chladiči), dále jsem odmontoval anténu ze střechy a stěrač u spolujezdce (kvůli lineárnějšímu proudění vzduchu u čelního skla). Když vyjíždím, manželka mi zalepí také spáry u dveří řidiče. No a výsledkem je snížení emisí ( a spotřeby, ale ta mě nezajímá) o fantastické 3g CO2/km 🙂
Jenomže…. cx není odpor, ale pouze koef.
Bude fakt ten dvoulitr slabej a chce to třílitr. To bude hned menší spotřeba.
8. rada – přezouvejte se, ony zimní boty nejsou nejlehčí a když máte motor o výkonu vysavače, je každé kg znát :))
Jinak motor na semaforech nevypínám, mám radši pohodlí (aby běžela klima, či topení)
protože je to dnes in. Osobně bych si nikdy nekoupil auto, u kterého nejde vypnout start-stop
Lukáši od Vás by se mohla celá redakce slušně poučit. Ty zpětný zrcátka bych rovnou demontoval, pokud budou sklopená tak v nich nic neuvidím a stejně budou mít nějakej odpor. Stejně tak demontovat stěrače a všechny spáry karoserie zalepit páskou. Je toho opravdu hodně jak snížit spotřebu 🙂
čerpadlo saje pořád ze dna nádrže. Je úplně jedno jestli je nádrž plná nebo skoro prázdná. Jediná situace kdy je vhodné mít nádrž úplně plnou (teda kromě cesty přes sibiř nebo Saharu) je delší odstavení vozidla. Zabrání se tím kondenzaci vody ze vzdušné vlhkosti a u plechové nádrže i korozi vnitřku.
Osobně souhlasím s článkem. Mám vyzkoušeno na pravidelné trase každý týden. Někdy jedu na spotřebu 5,4litrů, jindy i 6,5. Snažím se moc neakcelerovat a nepoužívat brzdy.
Ne nadarmo se říká, že spotřebu ovlivňuje hlavně řidič (styl jízdy).
on predsa nepisal nic o koeficiente/odpore..
Jistě, ale pak nemůžeme vědět kdo je na tom lépe, když neznáme čelní plochu. A jelikož bude mít Passat bude mít větší, je sporné kdo bude mít menší odpor. Ale to nic, kdo zná rozumí.
Pokud nejste dement a nekoupíte si pojízdnou stodolu typu SUV, ale silniční auto, pak je čelní plocha s malými odchylkami více méně podobná. Rozdíl mez čelní plochou octavie a passatu je zanedbatelný. S ohledem na to, že passat je nižší je možné, že dokonce má i menší čelní plochu.
když si koupíte O2, můžete jezdit na plný knedl a stejně ušetříte v rámci pořizovací ceny 🙂
Takže pokud nejste dement, tak si umíte spočítat že rovněž koef. je zanedbatelný, takže je blbost že by to bylo podstatně znát.
A jinak proč jsou SUV pro dementy?? Já si ho sice nekoupím, ale chápu že člověk může mít svoje důvody….
No teď jsem to se pro jistotu podíval a Passat je vyšší, širší (dole i na střeše)i hmotnější, takže není moc pravděpodobné že by nějak mohl mít menší čelní plochu a není ani důvod mít nižší spotřebu se stejným motorem. Alespoň kvůli odporu ne.
dálnice téměř nemáme nebo jsou krátké, silnice jsou přecpané kamióny a aviema, ředjížděním obvykle člověk žádný čas neušetří, jen propálí spousty paliva navíc…
Pokud si chce člověk zaskotačit, tak jedině si v neděli ráno přivstat a vyrazit na vybranou venkovskou silničku..
Tento článek zde vyšel před necelými dvěma měsíci a už ho tady máme znovu. To ho sem budete dávat každých 6 týdnů? Chápu, že čím více článků, tím více zobrazení reklamy, ale 6 týdenní perioda už je trochu moc. Očekávám, že se zde objeví znovu první týden v červenci s titulkem: „Vyrážíte na dovolenou do Chorvatska? Zopakujme si rady, jak zásadně snížit spotřebu“
Doplnil bych, až budete kupovat nové pneu tak si vyberte s nižším odporem já např vyměnil Bridgestone Potenza za Michelin Primaci 3 GreenX a jízdní vlastnosti shodné (možná i lepší) a spotřeba šla z 6.3 na 5.6 l/100.
Už 10let média opakují tuhle písničku stále dokola.
Víceméně je to pravda,ale né absolutně.
Když TDI žere na volnoběh 0,6L nafty,kterou koupím za 34kč litr tak mě hodina běhu motoru stojí 20kč a minuta třicet haléřů.
Finančně tedy né vždy má smysl motor zastavit.
A ekoligie?
Nejsem si zcela jistý,zda při startu motor nespálí více nafty,než tím,že ho na minutu vypnu,tedy více nafty=více emisí.
Asi tohleto vypínání motoru má smysl,když stojím 10minut s kamionem,ale běžné malé osobáčky???
nejdůležitější je kombinace bodu 1 a 2. Tzn adekvátní motorizace vzhledem k preferovanému stylu jízdy. Zbytek jsou obecné rady, které samozřejmě platí, ale v reálu moc velký přínos nemají.
Prostě si každý musí sám uvědomit co od auta očekává a jaký je jeho preferovaný styl jízdy. Dost taky rozhoduje jak starý vůz máte. Euro III a víc s benzinovou atmosferou prostě nefungujou. nejede to, zato žere a diesly berou všechny víceméně stejně 5-7 v závislosti na stylu. U benzínů jsou rozdíly mnohem větší a bohužel ne vždy úměrné výkonu nebo přidané hodnotě. Ale je spotřeba je prostě strašně subjektivní pojem stejně jako „spolehlivost“…..17 let starý 2.0T může jet při adekvátní prům. rychlosti za míň než 1.2 tsi..respektive 1.2TSI žere mnohem víc ale průměrné rychlsti na dané trase se prostě ani náhodou nepřiblíží. Ale to se samozřejmě bavíme o dynamické jízdě a každý vyhledává něco jiného
Děkuji za rady, ještě vám tu chybí některý z těchto systémů: levnelpg.cz/systemy-lpg/ které jsou naprostý základ úspor.