7 aut s nízkou spotřebou a cenou do 300 000 Kč

Nechcete do nového auta příliš investovat, takže kromě nízké ceny požadujete i přijatelné náklady na provoz? Máme pro vás několik žhavých favoritů.

Seřadit auta podle ceny dovede každý, stejně jako zohlednit do toho i co možná nejnižší spotřebu. Udávaná spotřeba se ale mnohdy neshoduje s tou opravdovou, navíc do výsledků můžou promluvit i auta schopná provozu na alternativní paliva typu LPG nebo CNG. Takže se kterým autem nepřijdete na buben a zároveň vás jeho provoz „nesežere“? Tady jsou naše tipy.

​Dacia Sandero – Od 159 900 Kč
Spotřeba – 5,8 l / 100 km

Nic levnějšího na českém trhu neseženete, ale jak je na tom Sandero se spotřebou? Za sto šedesát tisíc dostanete auto se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,2 litru a výkonu 75 koní. Motor by si měl podle tabulek vzít 5,8 l/100 km, v reálu počítejte s nějakými 6,5 l/100 km. Do našich kritérií se vejdou i motorizace 0,9 TCe a 1,5 dCi a především druhou motorizaci můžeme z hlediska spotřeby doporučit. Je tu ale ještě jedna možnost, na kterou jste možná zapomněli. Tedy že i Dacia nabízí tovární přestavbu na LPG. Se základním motorem 1.2 16V o výkonu 72 koní přijde Sandero LPG na 194 900 Kč.

Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo – 171 900 Kč / 190 000 Kč / 169 900 Kč
Spotřeba – 4,4 l / 100 km
TEST: Škoda Citigo 1.0 MPI vs Citroen C1 1.0i

Kolínská trojčata loni prodělala facelift, z hlediska techniky zůstává všechno při starém. To platí i pro zážehový tříválec o výkonu 65 koní, který by si měl za sto ujetých kilometrů vzít jen 4,4 l / 100 km. A jaká je skutečnost? V našem testu jsme jezdili mezi pěti a šesti litry na sto.

Škoda Citigo – Od 181 900 Kč
Spotřeba – 4,5 l / 100 km
TEST: Škoda Citigo 1.0 MPI

Za domácí Citigo dáte nejméně 181 900 Kč, za které dostanete třídveřovou verzi s výbavou Active a benzínovým tříválcem 1,0 MPI o výkonu 60 koní. Tabulková spotřeba je 4,5 l / 100 km, což je o dvě desetiny méně, než silnější 75 k agregát. Silnější motorizace se jeví jako lepší volba, motor nebudete tolik přetěžovat a reálně tak můžete jezdit za méně než se slabším motorem. Pokud vám záleží na co možná nejnižších nákladech na provoz, vezměte v potaz i Citigo CNG, které přijde na 257 900 Kč. Spotřeba bude sice srovnatelná, ale náklady na palivo znatelně nižší.Hyundai i10 – Od 189 990 Kč
Spotřeba – 4,6 l / 100 km
TEST: Hyundai i10 1.1

Rozhodování kterou motorizaci zvolit pro Hyundai i10 je poměrně jednoduché. Jsou v nabídce jen dvě, obě zážehové. Spotřebou jsou si velmi podobné, výkonem se liší jen o 16 koní. Základní motorizace 1,1i má výkon 69 koní, silnější 1,25i pak 85 koní. V kombinovaném cyklu slibují 4,6 l / 100 km, v reálném provozu si pár desetin připočtěte.

DOPORUČUJEME: Srovnání koncepcí – Downsizing, hybridy a ti normální

Ford Ka – Od 191 150 Kč
Spotřeba – 4,9 l / 100 km
TEST: Ford Ka 1.2 Duratec

I u modrého oválu pořídíte malé vozítko s nízkou spotřebou. Za necelých dvě stě tisíc korun si odvezete Ka se čtyřválcem 1.2 Duratec o výkonu 69 koní s kombinovanou spotřebou 4,9 l / 100 km. Reálně budete jezdit se spotřebou přibližně o půl litru vyšší, ale i to není vůbec špatná hodnota na to, jak svižně celé auto působí. Do limitu 300 000 Kč se vejde i verze s naftovým čtyřválcem 1.3 Duratorq, se kterým se dá jezdit pod pět litrů na sto.

Opel Corsa – Od 227 900 Kč
Spotřeba – 5,1 l / 100 km
TEST: Opel Corsa 1.3 CDTI

Corsa v nabídce Opelu není nejmenší, už pár měsíců tvoří základ modelové řady malý Adam. Ten je ale o pár desítek tisíc dražší. Základ nabídky tvoří motor 1.0 TwinPort o výkonu 65 koní, Corsu ale můžete mít i s motorem 1.2 TwinPort na LPG. Z naftových motorů bychom doporučili 1.3 CDTI Ecotec, který se nabízí v naladění na 75, 90 nebo 95 koní.

Kia Venga – Od 259 980 Kč
Spotřeba – 6,0 l / 100 km
TEST: Kia Venga 1.4 CRDi

Kia má sice v nabídce mnohem menší (a levnější) Picanto, ale my jsme zvolili Vengu z prostého důvodu. V nabídce je i varianta na LPG, která se jen tak tak vejde do našeho limitu. Přestavba na plyn přijde na 32 000 Kč, což se vám vrátí po ujetí nějakých 30 tisíc kilometrů. Tabulkovou spotřebu Kia slibuje rovných 6 l / 100 km, kterým nemáme důvod nevěřit, už protože jsme stejný agregát vyzkoušeli ve větším a těžším cee’du.

18.4.2013 4:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist