5-zasadnich-duvodu-proc-chtit-predokolku.jpg

5 zásadních důvodů, proč chtít předokolku

palivo

Pohon předních kol má nesporné výhody, díky kterým se stal nejpopulárnějším a nejpoužívanějším. Využijte jich ve svůj prospěch.

Diskuze

23 komentářů

    Subaru4ever

    Předpokládám, že z politických důvodů a z důvodů vlastní (správné) zaujatosti, článek \“5 důvodů, proč si nekoupit předokolku\“ nevyjde 😀

    Jinak ale nejde s ničím nesouhlasit. Řekl bych, že z poslední doby je tohle nejvíce \“neprůstřelný\“ článek, na kterém nenajdou nic ani ti největší kritici/zoufalci.

    Dovolím si napsat vlastní seznam 5 důvodů, proč si nekoupit předokolku:
    1) proto, že bych nemohl mít Subaru, protože k nám se předokolky nevozí 😉
    2) na Strahově a na Džbánu bych mohl tak akorát metat kozelce přes ručku, kdežto s RWD/AWD to je úplně jiná dimenze
    3) nemohl bych činit dobré skutky a vytahovat auta nešťastníků do kopců po ledovce a ze závějí
    4) a tím to vlastně končí 😮 … na těch předokolkách asi něco bude 🙂

    punmpičkář

    Dneska jsem jel poprví na sněhu a docela jsem tomu přišel na chuť. Když jsem na parkovišti chvilku zkoušel ručku (v hodně malý rychlosti) tak jsem přijel pěkně vysmátej. Přes všechny nesporný výhody předokolek jsem, ale dnes zatoužil víc než kdy před tím po zadokolce.

    m

    Bych s dovolením k tomu Subu připojil. 1) Ani ve vyjetých dálničních kolejích netahá auto za volant, přesto je řízení příjemně ukecané. 2) Schopnost okamžitého rozjezdu z místa bez protáčení kol, dovoluje vyjet z vedlejší na hlavní, i když vás tam nechtějí. 3) Je prakticky jedno na čem a v jaké pozici zastavíte. Ještě se nestalo, že by to neodjelo. 4) Se zařazenou redukovanou jedna lze snad ,,sejít\“ i ledový tobogán. 5) Poslouchá a zatáčí to i v momentech, když už člověk nevěří, že to je ještě možné. A bonus pro kaskadéry. 6) I když pneumatika klouže po vodním klínu, tak se kolo nezastaví. Tudíž pak nenásleduje klasický poaquaplaningový smyk ze zastaveného kola. 7) I když pravému přednímu kolu zmizí pod sněhem silnice a jede spíš pangejtem, tak to nutně neznamená, že tam sjede celé auto, jako v případě dvoukolky. Když se nepanikaří, jste zpátky na cestě, aniž by si spolucestující usříkli do kaťat.

    Sklenk@

    bude to asi moje chyba, ale nějak jsem čekal jiný (sportovnější) výhody než předokolka je nejlepší familyvágon prtž jí můžete mít v MPV, je lepší auto do hor prtž nehrabe a je pro výrobce levnější ….

    tenhle článek byl jak z auto.cz kde husotnafto tjůner chválí golfa f hustokouři v plný před MX-5 prtž mu jede čistou stopu (ale kdo si rád nezavrtí prdelkou kdyby to uměl) prtž tam může furt někoho vozit (kdo má ale rád ty řeči dyt tam ještě máš místo já se svezu s váma a z pěknýho vejletu ve 2 najednou plníte funkci pražský MHD)

    auto pro nezkušený řidiče? to slabší zadokolka zvládne taky, od čeho jinýho by byly základní 4hrnky bavoráci a podobný auta v coupe ….

    Dle mýho názoru na trhu prostě chybí víc zadokolek, s cenou pod mega je jenom mazda a neřikejte mi že zadní náhon je o tolik dražší když do předokolky u Fjordu za podobný peníze nacpou i 300koní

    trhač

    vono záleží na přístupu. Pro Řidiče je rozhodně lepší zadokolka, ale jako auto na každej den bych radši něco v předoškrabu. Astra mi v tomhle počasí sedí víc, dojedu s ní vklidu do práce. Ale večer pak vytáhnu starý bávo a jedu blbnout 🙂

    Maroavip

    Podobnú ptákovinu som už dávno nečítal. Nemám silu to rozoberať podrobne.

    lunochod

    Děkujeme!

    Sklenk@

    tohle je ideální přístup 🙂

    acALIEN

    Ja mam Mustanga a kazdej kilometr je zabava :D….

    acALIEN

    To je zvlastni, mam Mustanga, pravovernou zadokolku, s vlastnostma Fordu T, kvalitou zpracovani na urovni Cinanu :D, ale jsem stastnej i na snehu. Do hor to asi nebude to prave orechove, ale na vyhlidku k hradu jsem se vyskrabal a treba Fobie zustala v pulce kopce. :)), kazdopadne ano, s predokolkou jsem neocekaval smyk v kazde zatacce, ted ho ocekavam i na rovince, ale vzdyt ta zima bude jen 3 mesice. Zbylych 9 mesicu si budu zase uzivat vyhod premotorovane zadokolky :)…

    :))

    i na dvaceti číslech sněhu pokrývající 5 cm ledu?

    na zimu konkrétně do kopce je zadohrab lepší, protože do kopce se soustředí více hmotnosti na zadní nápravu. je efektivnější když vás něco tlačí než táhne

    heh

    nie je nad malucha 🙂
    vzadu motor, vzadu nahon, tenke kolieska a namiesto retazi gaza na kolesach a dodjes kam chces :

    letitýfandaaut

    Zajímalo by mne, jak starý a jaké zkušenosti má autor článku. Zdaleka nemá předokolka větší výhody než zadokolka. Každý systém pohonu má výhody i nevýhody. Řidič nesmí být dřevo a musí se přizpůsobit vozu. V 70. letech minulého století jsem bydlel na Šumavě. A nesolilo se tolik, nejvýše sypalo škvárou. Jezdil jsem se zadokolkou Škoda Spartak, Škoda 1202, ale i předokolkou Wartburg a Trabant. Že předokolka jede stále rovně zdaleka není taková výhoda, zvl. v zatáčkách na sněhu. Zasněžený kopec lze vyjet jak s předokolkou, tak zadokolkou při správných pneu. Dříve nebyly rozdíly mezi jízdou s předo a zadokolkou tak velké. Motory byly slabé a jezdilo se daleko pomaleji, než dnes. V současnosti jezdím jak předo, tak zado i čtyřkolkou s výkony motorů do 300 koní. U těchto vozů si již řidič musí rozmyslet, jak razantně pojede. Tato starost dříve odpadala. Na sníh si beru čtyřkolku se světlou výškou přes 20 cm. Tomu se v zimě nic nevyrovná.

    acALIEN

    Jojo, proto co predokolky nevyjedou, to se snazi alespon vycouvat.:)

    😀 😀 taky děkuju 😀

    George

    Mám zadokolku kombi, kufr přes 1800L(sklopené sedačky)přes 500 základ a nádrž 75l, takže jaký omezení v praktičnosti?
    Když jedu s rozumem, skoro není poznat zda má auto pohon vpředu nebo vzadu(neberu mokro,led,sníh) takže stabilita je taky blbost.
    Předokolka pro nezkušené řidiče – souhlas

    Předokolka při rozjezdu právě odlehčí přední kola, takže je trakce menší(což se projevuje nejvíc na sněhu)
    Předokolka je hlavně jednodužší a levnější, proto jich je na trhu nepočítaně víc.Zadokolku je mnohem těžší vyvážit a naučit jezdit a to neumí kde kdo(proto má audi v RS verzích AWD, jinak by s bmw neudržela krok)
    Jedinej problém, kterej zatím mám je couvání do kopce(v zimě) a proto s prvním sněhem dávám do kufru lopatu a pytel štěrku..
    lidi se zadokolem bojí – neumí s tím jezdit, proto jsou všude preferovaný předo nebo 4 kolky..

    George

    Mám zadokolku kombi, kufr přes 1800L(sklopené sedačky)přes 500 základ a nádrž 75l, takže jaký omezení v praktičnosti?
    Když jedu s rozumem, skoro není poznat zda má auto pohon vpředu nebo vzadu(neberu mokro,led,sníh) takže stabilita je taky blbost.
    Předokolka pro nezkušené řidiče – souhlas

    Předokolka při rozjezdu právě odlehčí přední kola, takže je trakce menší(což se projevuje nejvíc na sněhu)
    Předokolka je hlavně jednodužší a levnější, proto jich je na trhu nepočítaně víc.Zadokolku je mnohem těžší vyvážit a naučit jezdit a to neumí kde kdo(proto má audi v RS verzích AWD, jinak by s bmw neudržela krok)
    Jedinej problém, kterej zatím mám je couvání do kopce(v zimě) a proto s prvním sněhem dávám do kufru lopatu a pytel štěrku..
    lidi se zadokolem bojí – neumí s tím jezdit, proto jsou všude preferovaný předo nebo 4 kolky..

    Honza

    Jo tyhle články taky miluju. Když jsem byl naposledy na škole smyku, všichni instruktoři se mi smáli. Než jsme šli vyjíždět kopec po kluzné ploše. Já s BMW s náhonem na zadek, kolegové s Focusama. No a hádejte, kdo byl nahoře vždycky bezpečně první? (a to i s vypnutým protiprokluzem). Instruktorům taky spadla brada…

    IMHO mnohem důležitější než to, jestli je náhon nazadak nebo na předek, jsou gumy, ta součástka na sedadle řidiče a vlastnosti konkrétního typu auta. V tomto pořadí….

    acALIEN

    Divil by ses, ale ano, nemam problem, tam, kde Fabie potupne hrabou na miste, ja jedu jak tank, pravdou je, ze mi mocne pomaha protiprokluz, ale zatim me nic nezastavilo a to jsem schvalne vyhledaval komplikovane useky s prudkym stoupanim a bez udrzby… 20cm snehu na ledu je pohoda, horsi je natatej snih, co pres noc umrzne v led, ale tam stoji vsechno…

    acALIEN

    Presne tak, souhlasim od prvniho, po posledni slovo. Zaverem jen dodam, ze debilovi za volantem nepomuze ani 4×4 a dost mozna ani pasy :). Jsem za svoji zadokolku rad, zatim jen vyhody.

    _

    asi tak. Na sněhu předokolka neujede nic. Osobní zkušenost slepá ulice v kopci, údržba jen plužením. Po přetvoření na zadokolku – otočení auta – auto na zpátečku jelo bez problémů vč. rozjezdu.

    Dawe

    Chci vidět Formuli 1 s motorem ve předu, a pak řeknu že přední náhon nestojí za prd.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist